هراس اروپا از کشف نسخه جدید ویروس کرونا در انگلیس

به گزارش باشگاه فوتبال بارسلونا، کشف گونه جدید ویروس کرونا در انگلیس نه تنها در این کشور بلکه در بعضی کشورهای دیگر اروپا نگرانی هایی ایجاد نموده است به همین دلیل دولتهای اروپایی در کوشش برای اتخاذ تدابیر جدید در این زمینه هستند.

هراس اروپا از کشف نسخه جدید ویروس کرونا در انگلیس

با ما سفر کنید و با تور اروپا قیمت ارزان از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به نقل از خبرگزاری رویترز، رسانه های انگلیس روز گذشته گزارش دادند که اعضای دولت لندن در پی شناسایی گونه جدید ویروس کرونا در جنوب شرق این کشور آدینه شب جلسه مخفیانه ای را تشکیل داده تا درباره تشدید محدودیت های کرونایی برای مهار این ویروس تصمیم گیری نمایند.

شناسایی گونه جدید ویروس کرونا در انگلیس نگرانی هایی را در میان مقامات و مردم اروپا ایجاد نموده است.

در این میان همزمان با شناسایی گونه جدید ویروس کرونا، هلند قرار است از امروز پروازهای حامل مسافران از مبدا انگلیس را ممنوع کند.

این ممنوعیت سفر از انگلیس به هلند در حالی تا اول ژانویه (12 دی) پابرجا خواهد ماند که دولت آدمستردام روز یکشنبه اعلام نمود که در حال نظارت بر تحولات مرتبط با کشف این گونه جدید ویروس کرونا در انگلیس و احتمال سرایت آن به دیگر کشورهای اروپایی است.

دولت هلند همچنین برای کنترل شیوع کرونا به شهروندان این کشور توصیه نموده فعلا سفر ننمایند مگر در شرایط کاملا ضروری.

در همین حال دولت سوئد نیز اعلام نمود که شدیدترین محدودیت ها را از زمان شروع شیوع کرونا در این کشور اعمال می نماید. این محدودیت ها از چهار روز دیگر در سوئد شروع و تا 24 ژانویه ادامه خواهد یافت.

خبرگزاری رویترز همچنین در خبر دیگری مطرح نمود که یک مشاور ارشد امور بهداشتی انگلیس در خصوص وجود گونه جدید کشف شده ویروس کرونا در کشورهای دیگر علاوه بر انگلیس هشدار داد.

پاتریک والانس مشاور ارشد امور علمی در انگلیس گفت : فکر می کنیم این گونه جدید ویروس کرونا ممکن است در دیگر کشورها نیز وجود داشته باشد. ممکن است در انگلیس شیوع آن شروع شده باشد اما در این رابطه مطمئن نیستیم.

شناسایی گونه جدید ویروس کرونا چند روز پیش از سوی وزیر بهداشت انگلیس مطرح شد. وی گفت که این گونه اولین بار در منطقه کنت واقع در جنوب شرق انگلیس کشف و بیش از هزار مورد ابتلا به آن شناسایی شده است.

مت هنکاک بیان داشت که این ویروس با سرعت بیشتری نسبت به گونه فعلی در حال گسترش در مناطق جنوب شرق انگلیس است. او کوشش کرد تا این مساله را کم اهمیت جلو دهد و بیان داشت که هنوز نشانه ای یافت نشده که ثابت کند واکسن کرونا برای مقابله با گونه جدید، اثربخش نیست.

عملیات تزریق واکسن کرونا از سه شنبه 18 آذر در سراسر انگلیس شروع شد. دولت این کشور امیدوار است که تا تابستان سال آینده جمعیت 66 میلیون نفری این کشور واکسینه شوند.

تا به امروز بیش از 2 میلیون نفر در سراسر انگلیس به کرونا مبتلا شده اند که حدود 67 هزار نفر فوتی داشته است. ، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 5 بهمن 1399 بروزرسانی: 5 بهمن 1399 گردآورنده: f30bar3a.ir شناسه مطلب: 890

به "هراس اروپا از کشف نسخه جدید ویروس کرونا در انگلیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هراس اروپا از کشف نسخه جدید ویروس کرونا در انگلیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید