کشف سویه تازه کرونا در قبرس، تداوم شیوع کووید، 19 در خانواده سلطنتی سوئد

به گزارش باشگاه فوتبال بارسلونا، سویه جدیدی از کرونا در کشور قبرس شناسایی شده و بعد از ابتلای ولیعهد سوئد به کووید-19 چند روز بعد از مثبت شدن تست کرونای والدینش، خاندان سلطنتی سوئد امروز از ابتلای همسر ولیعهد به این بیماری خبر داده اند.

کشف سویه تازه کرونا در قبرس، تداوم شیوع کووید، 19 در خانواده سلطنتی سوئد

به گزارش گروه بین االملل خبرنگاران، کرونا و بخصوص شیوع سویه نو اومیکرون در اروپا مرتبا شدت گرفته و رکوردهای نوی را ثبت می نماید.

تشدید محدودیت ها برای مسافران ورودی به یونان

از روز دوشنبه دولت یونان به علت شیوع گسترده کرونا یک تست منفی کرونا و یا تست سریع را قبل از ورود مسافران الزامی می نماید. این امر برای همه مسافران 5 ساله و بالاتر که از دوشنبه ساعت 6 صبح به وقت محلی به یونان می رسند صرف نظر از اینکه واکسینه شده و یا نشده اند صدق می نماید. ازاین تست منفی کرونا نباید بیش از 72 ساعت گذشته باشد.

تداوم شیوع کرونا در خاندان سلطنتی سوئد

بعد از مثبت شدن تست کرونای زوج سلطنتی سوئد و ولیعهد ویکتوریا امروز رسانه ها اطلاع دادند که همسر ویکتوریا شاهزاده دانیل هم به کرونا مبتلا شده است. خانواده سلطنتی سوئد بیان کردند که حال عمومی شاهزاده دانیل خوب است. وی هر دو دز واکسن خود را دریافت نموده بود.

ولیعهد 45 ساله و خانواده اش در انزوای خانگی به سر می برند.

بعلاوه والدین ویکتوریا که هر سه دوز واکسن کرونا را دریافت نموده اند هم به کرونا مبتلا شده اند. تست کرونای آن ها روز دوشنبه مثبت شده بود. کاخ سلطنتی سوئد روز -سه شنبه- در بیانیه ای بیان کرد که آزمایش کووید-19 کارل گوستاف شانزدهم و سیلویا پادشاه و ملکه سوئد مثبت شده است. ولیعهد سوئد و همسرش یک بار دیگر هم در ماه مارس سال 2021 به این بیماری مبتلا شده بودند.

ابراز تاثر جانسون درباره تلفات بالای کرونا در انگلیس

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس هم در سخنانی درباره شمار بالای قربانیان کرونا در کشورش ابراز تاسف و تاثر کرد.

در آخر هفته گذشته شمار مرگ های کرونایی در انگلیس از مرز 150 هزار نفر عبور کرد. انگلیس اولین کشور اروپا به استثنای روسیه است که با این تعداد بالای مرگ بر اثر کرونا روبرو شده است.

جانسون در پیامی توئیتری نوشت: ویروس کرونا در کشور ما تلفات وحشتناکی داشته است. وی با ابراز همدردی با بازماندگان این قربانیان راه برون رفت از این بحران را واکسیناسیون بیان کرد.

تعداد واقعی قربانیان کرونا در بریتانیا احتمالا بیشتر از این آمار خواهد بود و بعضی آمارها از حدود 173 هزار گواهی فوت بر اثر ابتلا به این بیماری اطلاع داده اند. انگلیس با حدود 67 میلیون نفر جمعیت در حال حاضر در چنگال اومیکرون گرفتار شده و تنها روز شنبه حدود 146 هزار ابتلای نو به کرونا در این کشور ثبت شد.

تداوم فرایند افزایشی ابتلا به کرونا در آلمان

انستیتو رابرت کخ آلمان هم صبح امروز از افزایش مجدد شاخص ابتلای هفتگی به کرونا به ازای هر 100 هزار نفر اطلاع داد و بیان کرد که این شاخص به 362.7 رسیده است. این شاخص از اواخر دسامبر مرتبا در آلمان در حال افزایش است.

این نهاد بهداشتی در آلمان بعلاوه اطلاع داد که در عرض 24 ساعت 36552 ابتلای نو به کرونا در این کشور ثبت شده و 77 نفر هم در این مدت در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند.

شهفرایندان آلمانی خواهان اجرای طرح واکسیناسیون اجباری هستند

نتایج نوترین نظر سنجی هم نشان می دهد که بیشتر شهفرایندان آلمانی خواهان اعمال طرح واکسیناسیون اجباری در کشورشان هستند. این نظر سنجی که از طرف موسسه اینسا و به سفارش نشریه بیلد آلمان اجرا شده نشان می دهد که 61 درصد شهفرایندان با اعمال این طرح موافق و 32 درصد با آن مخالفند. 7 درصد هم نظری در این باره نداشته اند.

کارل لایترباخ، وزیر بهداشت آلمان هم تشدید بیشتر محدودیت ها برای مقابله با موج اومیکرون را امری غیر قابل اجتناب ارزیابی نموده است.

وی تصمیمات اخیرا اتخاذ شده برای اعمال بعضی محدودیت ها علیه کرونا را یک گام مهم رو به جلو ارزیابی کرد، اما این اقدامات را برای غلبه بر اومیکرون کافی ندانست.

اعتراضات گسترده ضد محدودیت ها در فرانسه

شب گذشته هم حدود 100 هزار نفر در فرانسه به خیابان ها آمدند و علیه اقدامات و محدودیت های کرونایی اعتراض کردند. بر اساس گزارش های منتشر شده تنها در شهر پاریس حدود 18 هزار نفر به خیابان ها آمدند. معترضان بخصوص به طرح دولت برای تشدید محدودیت ها علیه واکسینه نشده ها اعتراض داشتند.

کشف سویه نو کرونا در قبرس

لئوندیوس کوستریکیس سرپرست گروه دانشمندان آزمایشگاه بیوفناوری و ویروس شناسی مولکولی دانشگاه قبرسهم از کشف سویه نو کرونا در این کشور اطلاع داده و گفت: سویه نوی از ویروس کرونا در قبرس شناسایی شده است.

لئوندیوس کوستریکیس در صحبت با رسانه های محلی شرح داد که نوع نو به علت اینکه پیشینه ژنتیکی سویه دلتا و بعضی از جهش های اُمیکرون را شامل می گردد دلتا کرون نام گرفته است.

وی گفت: در این سویه نو تعداد قابل توجهی از جهش ها که قبلا در موارد اومیکرون یافت شده بود را پیدا نموده ایم که با سایر سویه ها متفاوت و دارای 30 جهش است. در حال حاضر 25 مورد از این سویه در نمونه های گرفته شده از بیماران در قبرس شناسایی شدند.

وی اضافه کرد: این سویه در 25 نمونه گرفته شده در قبرس شامل 11 نمونه از بیماران بستری در بیمارستان به علت کرونا و 14 نمونه از جمعیت عمومی بوده است..

فراوانی جهش ها بین بیماران بستری در بیمارستان بیشتر بود و می تواند به این معنا باشد که بین دلتاکرون و بستری شدن در بیمارستان ارتباط وجود دارد.

وی اضافه کرد: این احتمال وجود دارد که این سویه خاص در هیچ کجای جهان شناسایی نشده باشد؛ بنابراین این کشف می تواند مورد توجه جهانی قرار گیرد.

اعتراضات ضد قواعد کرونایی در جمهوری چک

هزاران نفر امروز (یکشنبه) در پراگ، مرکز جمهوری چک به خیابان ها آمدند و علیه قواعد کرونایی اعتراض کردند. معترضان بخصوص به قواعد دولت برای اعمال واکسیناسیون اجباری علیه افراد مسن و بعضی گروه های شغلی اعتراض داشتند. بعضی معترضان هم مخالف واکسیناسیون بچه ها بودند.

در اوایل دسامبر دولت چک درباره واکسیناسیون اجباری برای افراد بالای 60 سال و بعلاوه نیروهای پزشکی، افسران پلیس، آتش نشان ها و دانشجویان تصمیم گیری کرد. این قانون باید از اول ماه مارس در این کشور اجرایی گردد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 11 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 11 اردیبهشت 1401 گردآورنده: f30bar3a.ir شناسه مطلب: 1528

به "کشف سویه تازه کرونا در قبرس، تداوم شیوع کووید، 19 در خانواده سلطنتی سوئد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف سویه تازه کرونا در قبرس، تداوم شیوع کووید، 19 در خانواده سلطنتی سوئد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید