ترس از موج دوم شیوع کرونا در اروپا؛ بدتر از موج اول

به گزارش باشگاه فوتبال بارسلونا، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در سطح دنیا در حالی به بیش از 42 میلیون نفر و آمار قربانیان آن به بیش از 1 میلیون و 140 هزار نفر رسیده است که اروپا نگران از موج دوم شیوع آن در کوشش است خود را برای روبرو با ضربۀ سخت دیگری آماده کند.

ترس از موج دوم شیوع کرونا در اروپا؛ بدتر از موج اول

با ما سفر کنید و با تورهای سفر به اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

فرانسه

در فرانسه طی 24 ساعت گذشته 41 هزار و 622 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا ثبت شد که رکورد جدیدی در ثبت روزنانۀ شمار مبتلایان به کووید19 محسوب می گردد.

ژان کاستکس، نخست وزیر این کشور عصر پنج شنبه، شش روز پس از اجرای مقررات منع آمد و شد شبانه در پاریس و هشت شهر عظیم دیگر، از گسترش این مقررات به دیگر مناطق این کشور اطلاع داد.

او گفت که از آدینه شب محدودیت رفت و آمد شبانه که از ساعت 21 شب تا 6 بامداد برقرار است، علاوه بر 9 شهر عظیم در 54 دپارتمان فرانسه (با 46 میلیون ساکن) اعمال خواهد شد.

آقای کاستکس هشدار داد که شرایط شیوع کرونا در فرانسه جدی است و شمار افراد پذیرفته شده در بخش مراقبت های ویژه همچنین شمار قربانیان کرونا در این کشور در پی شروع موج دوم شیوع این ویروس رو به افزایش است.

به گفتۀ نخست وزیر فرانسه شمار موارد تایید شده ابتلا به این بیماری در یک هفته 40 درصد افزایش یافته است. او از فشار کم سابقه بر کادر درمان بیمارستان ها سخن گفت و اضافه کرد چنانچه مقررات حفظ فاصله اجتماعی توسط مردم رعایت نگردد، هفته های سختی در پیش روست؛ زیرا مبتلایان امروز، فردا در فهرست بیمارانِ در شرایط حاد قرار خواهند گرفت و پس فردا در فهرست قربانیان کووید19.

تا کنون بیش از 999 هزار نفر از جمعیت 65 میلیون نفری فرانسه به ویروس کرونا مبتلا شده اند و از این تعداد بیش از 34 هزار نفر نیز جان خود را از دست داده اند.

آمار واقعی سه برابر بیشتر است

مارتین هیرش، مدیرکل کمکهای عمومی بیمارستان های پاریس نیز روز آدینه هشدار داد که شرایط برای همه ما ترسناک است و احتمالا دومین موج شیوع کرونا در این کشور بدتر از موج پیشین خواهد بود.

او گفت: از چند ماه پیش این تصور وجود داشت که یا موج دومی وجود ندارد یا اینکه موجی ضعیف خواهد بود. اما آنچه در عمل رخ داد عکس این پیش بینی بود. این احتمال وجود دارد که موج دوم بدتر باشد.

او اضافه کرد در حال حاضر سن متوسط افرادی که در بخش مراقبتهای ویژه بیمارستان ها بستری شده اند 62 سال است و هشدار داد که احتمالا در نوامبر با توجه به تعطیلات مذهبی توسن در این کشور، تیم های پزشکی ماه سختی را در پیش خواهند داشت.

مارتین هیرش با اشاره به اینکه در حال حاضر در فرانسه روزانه بطور متوسط ابتلای 30 هزار نفر به این ویروس تایید می گردد، گفت که آمار واقعی سه برابر بیش از این تعداد است و مردم زیادی به این ویروس آلوده هستند و بدون آنکه از این موضوع باخبر باشند، به خیابانها می آیند.

آلمان

آلمان روز آدینه گفت که برای دومین روز پیاپی شمار مبتلایان جدید ویروس کرونا در این کشور فراتر از 11 هزار نفر (11 هزار و 242 نفر) بوده است. در میان مبتلایان جدید، نام همسر وزیر بهداشت این کشور نیز دیده می گردد.

فرانک اولریش مونتگومری، رئیس انجمن پزشکی آلمان و معاون رئیس انجمن دنیای پزشکی نیز در این روز با اشاره به شیوع گسترده کرونا در کشورش هشدار داد که چنانچه شمار مبتلاین روزانه به 20 هزار نفر برسد، اوضاع از کنترل خارج خواهد شد... و دیگر برای مقامات بهداشت امکان ردیابی و قطع زنجیره های عفونت وجود نخواهد داشت.

جمهوری چک

دولت چک میخواهد با کسب رای موافق مجلس، شرایط اضطراری در این کشور را که تا 3 نوامبر ادامه دارد، بار دیگر تمدید کند.

آندره بابیچ، نخست وزیر این کشور ضمن غذرخواهی از مردم به دلیل آسیب های مالی ناشی از محدودیت های اجتماعی و همزمان هشدار درباره سرعت بالای شیوع این ویروس، گفت که بدون اجرای محدودیتهای اجتماعی، سیستم بهداشتی این کشور به زودی فرو می پاشد.

اسلواکی

دولت در نظر دارد برای مقابله با شیوع این بیماری، از همۀ ساکنان این کشور آزمایش کرونا بگیرد. بر این اساس قرار است در اولین مرحله از اجرای این پروژه، در جریان اولین تعطیلات آخر هفتۀ ماه نوامبر از همۀ افراد بالای 10 سال تست آنتی ژن گرفته گردد.

این کشور همچنین از فردا شنبه، بار دیگر در مناطقی از کشور مقررات قرنطینه را اعمال خواهد نمود.

یونان

مقامات یونان نیز گفتند که که از روز شنبه 24 اکتبر، مقررات منع آمد و شد شبانه را از نیمه شب تا 5 بامداد به اجرا خواهند گذاشت. این مقررات در همه مناطقی که بیش از دیگر بخش ها آلوده شده اند از جمله آتن اجرا خواهد شد.

پرتغال

مجلس پرتغال اجباری بودن استفاده از ماسک در فضاهای عمومی را تایید کرد. نمایندگان مجلس همچنین به اجباری بودن استفاده از اپلیکیشن های ردیاب تماس با ویروس، رای موافق دادند.

گسترش سریع این ویروس باعث شده که هم اکنون در سه شهر واقع در شمال پرتغال نیز قرنطینه برقرار گردد.، یورنیوز

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 9 آذر 1399 بروزرسانی: 9 آذر 1399 گردآورنده: f30bar3a.ir شناسه مطلب: 784

به "ترس از موج دوم شیوع کرونا در اروپا؛ بدتر از موج اول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترس از موج دوم شیوع کرونا در اروپا؛ بدتر از موج اول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید