هشدار چین به آمریکا درباره اعزام کشتی جنگی

به گزارش باشگاه فوتبال بارسلونا، وزیر امور خارجه چین روز سه شنبه از آمریکا خواست در دریای چین جنوبی محتاطانه رفتار کند.

هشدار چین به آمریکا درباره اعزام کشتی جنگی

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وانگ یی وزیر امور خارجه چین روز سه شنبه از آمریکا خواست در دریای چین جنوبی محتاطانه رفتار کند.

وزیر امور خارجه چین روز گفت چین هنوز کوشش می نماید مطمئن گردد آیا کشتی جنگی آمریکایی وارد منطقه 12 مایلی که پکن در اطراف جزایر تحت کنترل خود در دریای چین جنوبی اعلام نموده شده است یا نه اما اگر این مسئله ثابت گردد اقدامی اتفاق افتاده است که آمریکا باید به خوبی درباره آن بیندیشد.

وانگ اضافه کرد :اگر این مسئله صحیح باشد ما به آمریکا توصیه می کنیم پیش از هر اقدامی به خوبی بیندیشند و اقدام کورکورانه انجام ندهند یا از هیچ چیز مشکل درست نکند.

یک مقام پنتاگون روز دوشنبه گفت که نیروی دریایی آمریکا میخواهد تا ناو خود را تا 12مایلی جزایر تصنعی که پکن در دریای چین جنوبی ایجاد نموده، اعزام کند.

این اقدام آمریکا چالش جدی برای ادعاهای مالکیت چین بر دریای چین جنوبی به شمار می آید.

این مقام آمریکایی گفت که این ناو را هواپیمای شناسایی P-8A همراهی خواهد نمود.

جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید نیز در کنفرانس خبری دیروز خود گفت: توانایی نیروی دریایی ما برای فعالیت در آبهای بین المللی به خصوص در دریای چین جنوبی اهمیت دارد زیرا هرساله میلیاردها دلار تجارت در این منطقه از دنیا جریان دارد.

پ

منبع: تسنیم
انتشار: 22 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: f30bar3a.ir شناسه مطلب: 152

به "هشدار چین به آمریکا درباره اعزام کشتی جنگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار چین به آمریکا درباره اعزام کشتی جنگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید