وام های پرداختی چین در مارس به 405 میلیارد دلار رسید

به گزارش باشگاه فوتبال بارسلونا، وام های جدید پرداخت شده توسط بانک های چینی در ماه مارس بسیار بالاتر از پیش بینی کارشناسان بوده است. آنها انتظار داشتند مقدار کل این وام ها به 1.8 تریلیون یوآن برسد.

وام های پرداختی چین در مارس به 405 میلیارد دلار رسید

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری خبرنگاران، میزان وام های جدید بانک های چین در ماه مارس با تزریق نقدینگی توسط بانک مرکزی به بازار چین و کاهش نرخ بهره به منظور تقویت اقتصاد آسیب دیده این کشور در برابر اثرات ویروس کرونا، به شدت جهش کرد.

به گزارش رویترز، در ماه مارس با تزریق نقدینگی توسط بانک مرکزی به بازار چین و کاهش نرخ بهره به منظور تقویت اقتصاد آسیب دیده این کشور در برابر اثرات ویروس کرونا، وام های جدید پرداختی بانک های چین به شدت جهش کرد و به سطح 2.85 تریلیون یوآن 0 معادل 405 میلیارد دلار) رسید.

در برابر ویروسی که دومین اقتصاد بزرگ جهان را با اولین رکود 3 ماهه خود در 30 سال اخیر روبرو کرده است، سیاست گذاران چینی تلاش می کنند که اقتصاد این کشور را تقویت کنند. در حالی که فعالیت های اقتصادی آغاز شده و کارخانه ها بازگشایی شده اند، تحلیل گران هشدار می دهند که بازگشت چین به شرایط نرمال ماه ها طول خواهد کشید.

وام های جدید پرداخت شده توسط بانک های چینی در ماه مارس بسیار بالاتر از پیش بینی کارشناسان بوده است. آنها انتظار داشتند مقدار کل این وام ها به 1.8 تریلیون یوآن برسد. همچین این وام ها بیش از 3 برابر 905.7 میلیاد یوآن وامی است که در فوریه پرداخت شده بود.

به این ترتیب طبق داده های بانک مرکزی، کل وام های پرداخت شده بانک های چینی در 3 ماهه اول به رکورد تاریخی 7.1 تریلیون یوآن رسید. رکورد قبلی با 5.81 تریلیون یوآن وام، متعلق به 3 ماهه اول 2019 بود.

در ماه مارس وام های پرداخت شده به خانوارها که بیشتر شامل وام مسکن بود هم افزایش یافت و از 413 میلیارد یوآن در ماه فوریه به 989.1 میلیارد یوآن رسید.

وام های شرکتی تقریباً دو برابر شد و از 1.13 تریلیون یوآن در ماه قبل به 2.05 تریلیون یوآن رسید.

انتهای پیام/4141

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 14 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: f30bar3a.ir شناسه مطلب: 453

به "وام های پرداختی چین در مارس به 405 میلیارد دلار رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وام های پرداختی چین در مارس به 405 میلیارد دلار رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید