تور ارزان گرجستان: پیاده روی در بلوار باتومی

به گزارش باشگاه فوتبال بارسلونا، توسعه شهر باتومی در اواخر قرن 19 میلادی انجام شده است و علت آن وجود ایستگاه پایانی و غربی خط آهن باکو که یک پنجم نفت دنیا از این طریق حمل می شد، عنوان می گردد. کمی بعد و در این زمان یک خط لوله انتقال نفت و یک پالایشگاه به وسیله لودویک نوبل برادر آفرد نوبل بنیان گذار جایزه نوبل و کاشف دینامیت در این شهر تاسیس می گردد. به این ترتیب شهر باتومی تبدیل به یک بندر آزاد شده و رفته رفته به اقامت گاهی شیک در جنوب امپراتوری روسیه تغییر چهره می دهد. در دوران حکومت شوروی، مرزهای این کشور با ترکیه مسدود شده و سبب می گردد تا باتومی به یک منطقه دورافتاده تبدیل گردد اما در همین زمان هنوز می توان باتومی یک مرکز گردشگری و تجاری محسوب کرد. با خبرنگاران و با بلوار مهم این شهر آشنا شوید:

تور ارزان گرجستان: پیاده روی در بلوار باتومی

با ما سفر کنید و با تور ارزان گرجستان از زیباترین کشور اروپا دیدن کنید و شهر زیبای تفلیس را ببینید.

همه مسافران باتومی ، پیاده روی در پارک - بلوار زیبای این شهر را که به صورت یک نوار ساحلی در حاشیه دریا و اصلی ترین ساحل شهر امتداد دار، را تجربه ای متمایز قلمداد می نمایند. این بلوار در سال 1884 تاسیس شده و امروزه به طول 6 کیلومتر در حاشیه دریا امتداد دارد. درختان بلند، پیاده روهای مناسب، فواره ها و آب نماهای زیبا، کافه ها و رستوران های ساحلی و سایر جاذبه های این منطقه را می توان روح اصیل باتومی محسوب کرد. ساحل این منطقه اگر چه سنگی است اما بسیار مناسب بوده و به ویژه در ماه های جولای و آگوست بسیار شلوغ اما همیشه تمیز است. در بخش شمال شرقی این بلوار شما می توانید سوار چرخ و فلک بزرگی به ارتفاع 145 متر شده و یا به برج آلفابت به معنی الفبا (Alphabet Tower) بروید که بنای ویژه خط و فرهنگ گرجستان محسوب می گردد. در این منطقه بعلاوه یک مجسمه 7 متری که به وسیله هنرمند مشهور (Tamar Kvesitadze) ساخته شده و در سطح دنیا با نام علی و نینو (Ali & Nino) مشهور است، وجود دارد که بر پایه رمانی از قربان سعید ساخته شده و شامل دو مجسمه زن و مرد متحرک که سازه ویژه ای داشته و به یکدیگر رسیده و از هم عبور می نمایند، می گردد. توصیه می گردد این اثر را در ساعات پس از تاریک شدن هوا مشاهده کنید.

اگر از این محل کمی به سمت جنوب بروید، بلندترین ساختمان گرجستان با ارتفاع 200 متر به نام برج باتومی (Batumi Tower) قرار گرفته است که تا حدی شبیه به ساختمان امپایر استیت (Empire State Building) است و یک چرخ و فلک کوچک نیز در کنار آن کار گذاشته شده است. این بنا در دوره زمامداری میخایل سا آکاشویلی (Saakashvili) و به منظور تاسیس دانشگاه فناوری ساخته شد اما در دوران حاکمان پس از وی تغییر کاربری داده و به هتل (Le Meridien hotel) تبدیل شد. اگر از این ساختمان کمی به سمت جنوب حرکت کنید، به بلوار نو می رسید که در آن یک دریاچه زیبای تزئینی قرار گرفته است که در آن برنامه مفرح پایکوبی آب و نور و لیزر و موسیقی اجرا می گردد.

برای اقامت و بازدید از این دیدنی ها به صفحه رزرو هتل باتومی بروید.

منبع: الی گشت
انتشار: 12 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 12 اردیبهشت 1401 گردآورنده: f30bar3a.ir شناسه مطلب: 1529

به "تور ارزان گرجستان: پیاده روی در بلوار باتومی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان گرجستان: پیاده روی در بلوار باتومی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید