کاروانسرای میاندشت میامی در استان سمنان تحویل سرمایه گذار بخش خصوصی شد

به گزارش باشگاه فوتبال بارسلونا، خبرگزاری خبرنگاران-مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان از تحویل کاروانسرای تاریخی میاندشت با هدف احیاء، بازسازی و بهره برداری به سرمایه گذار بخش خصوصی خبر داد.

کاروانسرای میاندشت میامی در استان سمنان تحویل سرمایه گذار بخش خصوصی شد

به گزارش خبر گزاری خبرنگاران از سمنان،مهدی جمال گفت: مجموعه کاروانسرای میاندشت، بزرگترین مجموعه کاروانسرایی ایران شامل سه کاروانسرا است که یکی از آن ها مربوط به دوره صفوی و دو کاروانسرای دیگر مربوط به دوره قاجار است.

وی اضافه نمود: هر سه کاروانسرا از ویژگی های برجسته معماری دوره خود برخوردارند و چاپارخانه و تلگراف خانه، سه آب انبار و کبوتر خانه از جمله بناهای تاریخی این مجموعه است.

جمال گفت: این کاروانسرا پس از برگزاری مزایده توسط صندوق احیاء و بهره برداری از اماکن تاریخی کشور به شرکت میزبان سرزمین پارس واگذار شد و پس از این شاهد اقدامات مرمتی و حفاظتی و آغاز احیای این کاروانسرای تاریخی خواهیم بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان با اشاره به اینکه این بنای تاریخی پس از احیاء با کاربری فرهنگی، اقامتی و پذیرایی مورد استفاده قرار می گیرد، گفت: این کاروانسرا در 40 کیلومتری شرق میامی در جهت جاده میامی به مشهد واقع در محور تهران - مشهد واقع شده است.

خبرنگار - ابراهیم پوزتقی

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 19 فروردین 1400 بروزرسانی: 19 فروردین 1400 گردآورنده: f30bar3a.ir شناسه مطلب: 1039

به "کاروانسرای میاندشت میامی در استان سمنان تحویل سرمایه گذار بخش خصوصی شد" امتیاز دهید

861 کاربر به "کاروانسرای میاندشت میامی در استان سمنان تحویل سرمایه گذار بخش خصوصی شد" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاروانسرای میاندشت میامی در استان سمنان تحویل سرمایه گذار بخش خصوصی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید