کتاب عکس سیل مهربانی در استانداری گلستان رونمایی شد

به گزارش باشگاه فوتبال بارسلونا، به گزارش خبرنگار خبرنگاران در گلستان، کتاب گزیده عکس های سیل 1398 با اسم سیل مهربانی در خاتمه برگزاری شورای اداری استان گلستان و با حضور هادی حق شناس استاندار گلستان، غلامرضا منتظری دبیر مجمع نمایندگان استان و نائب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران و هنرمندان عکاس گلستانی پنجشنبه 25 شهریور ماه در سالن اجتماعات استانداری گلستان رونمایی شد.

کتاب عکس سیل مهربانی در استانداری گلستان رونمایی شد

در این آیین عادله کشمیری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان درباره کتاب عکس، گفت: در هنگام میزبانی از مقام عالی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی (عباس صالحی) درخواست کردیم تا حمایت خود را برای شکل دهی رخدادی برای بازنمایی (برای تهیه و تنظیم و چاپ کتاب عکس) حادثه سیل را مبذول کند.

وی اضافه کرد: به منظور حمایت و ارتقای سطح عکاسی و بسترسازی بهتر و پیشرفت سطح گفتگوی بصری جامعه عکاس و با هدف جلب توجه و مشارکت بیشتر جامعه در پیشگیری هدفمند و جلوگیری از بروز بلایای طبیعی بالاخره بستری برای بازنمایی فراهم شد و وزیر ارشاد هم دستورات لازم را برای همراهی عکاسان و ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هایی که در آنها شاهد هجوم سیل بوده اند را صادر کرد.

کشمیری ادامه داد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان با حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری انجمن عکاسان استان گلستان و هم همراهی هنرمندان استان های مشخص این رویداد فرهنگی و هنری را با راه اندازی شورای سیاست گذاری و کارگروه اجرایی شکل داد و در نهایت پس از تشکیل دبیرخانه و دعوت از هیئت داوران، شاهد جمع آوری آثار هنری عکاسان سراسر کشور و انتخاب کیفی آثار رسیده بودیم تا اینکه این کتاب با حمایت ویژه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و همراهی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس به چاپ رسید.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با اشاره به اینکه در این مجموعه برای ارتقای سطح علمی کتاب از مقالات تخصصی علمی و پژوهشی استفاده شده است، ادامه داد: بیش از 600 اثر از هنرمدان متقاضی به دستمان رسید که از این تعداد پس از انتخاب به وسیله داوران ملی 100 اثر از 50 هنرمند در این مجموعه به چاپ رسیده است.

در ادامه مراسم هادی حق شناس استاندار گلستان هم ضمن قدردانی از کوشش های انجام شده برای بازنمایی حادثه سیل و تهیه سندی تصویری برای آیندگان، گفت: انجام اقدام هایی این چنینی بدون شک برای آیندگان آورده هایی دارد و بسیار ارزشمند است.

وی ضمن قدردانی از عکاسان گلستانی که در این پروژه فعالیت داشتند، ادامه داد: حوزه های گوناگونی در سطح استان وجود دارد که پتانسیل دارد که به وسیله هنر عکاسی در سطح ملی و بین المللی بازنمایی و ماندگار شوند.

یادآوری می گردد در این کتاب مجموعه عکس، 48 هنرمند که 25 هنرمند آن گلستانی هستند و عکس های سیل در 5 استان گلستان، لرستان، فارس، ایلام و سیستان و بلوچستان را پوشش دادند رونمایی شد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 28 شهریور 1400 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: f30bar3a.ir شناسه مطلب: 1292

به "کتاب عکس سیل مهربانی در استانداری گلستان رونمایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کتاب عکس سیل مهربانی در استانداری گلستان رونمایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید