50 درصد هزینه بسته بندی محصولات دانش بنیان بلاعوض تامین می گردد

به گزارش باشگاه فوتبال بارسلونا، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از شرکت های دانش بنیان در قالب تامین 50 درصد از هزینه های طراحی صنعتی و بسته بندی محصولات دانش بنیان حمایت می نماید.

50 درصد هزینه بسته بندی محصولات دانش بنیان بلاعوض تامین می گردد

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، محصولات ایران ساخت عموماً به علت طراحی و بسته بندی ضعیفی که دارند، علیرغم فزونی های فنی قابل توجه، در رقابت با نمونه های مشابه خارجی، گاهی عملکرد خوبی ندارند.

وقتی مشتری می بیند که یک محصول بسته بندی و طراحی ضعیفی دارد، مشتری از آن استقبال نمی نماید. برای حل این موضوع، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یک بسته حمایتی تدوین نموده است. برای بهبود طراحی صنعتی و بسته بندی محصولات دانش بنیان، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری 50 درصد از هزینه های طراحی صنعتی و بسته بندی محصولات دانش بنیان را به صورت بلاعوض تا سقف 150 میلیون ریال حمایت می نماید.

طراحی صنعتی و ساخت قالب

مقوله طراحی صنعتی و ساخت قالب با تاثیر در کیفیت، عملکرد، ارگونومی، شکل ظاهری، گرافیک و بسته بندی محصولات می تواند نقش مهمی در جلب رضایت مصرف نمایندگان و بازاریابی محصول ایفا نماید و از همین رو، طراحی صنعتی و بسته بندی دارای صندلی مهمی در بازاریابی و توسعه بازار محصولات است از این رو معاونت در کوشش است تا شرکت های خلاق و دانش بنیان را ترغیب کند تا بر روی طراحی محصولات خود بیشتر کار نمایند.

بسته بندی

محصولات و تجهیزات فراوری داخل عموماً به علت طراحی صنعتی و بسته بندی ضعیف با وجود مزیت های فنی و قیمتی، در ترغیب مشتریان و رقابت با محصولات خارجی مشابه عملکرد مناسبی ندارند.

به همین دلیل بخشی از هزینه های طراحی صنعتی با هدف توسعه بازار محصولات دانش بنیان حمایت می گردد.

غیر از طراحی صنعتی محصول، طراحی بسته بندی هم حمایت می گردد. توجه گردد که ساخت و چاپ کارتن بسته بندی رایج محصولات حمایت نمی گردد بلکه، طراحی بسته بندی که به منظور جذابیت بیشتر، محافظت از محصول و افزایش عمر آن، قابلیت حمل و نقل و انبارداری آسان و البته کاهش هزینه بسته بندی انجام گردد.

دمو (نمونه نمایشی)

یکی از راه های معرفی و نمایش عملکرد محصول به سرمایه گزاران و مشتریان، طراحی و ساخت یک نمونه نمایشی (دمو) می باشد که تمام ویژگی ها و کارکرد های محصول را به نمایش می گذارد.

دمو، نمونه ای از محصول اصلی یا بخشی از آن است که در اختیار مشتری قرار داده می گردد تا در کمترین زمان، با ظاهر، ویژگی، عملکرد و امکانات محصول اصلی آشنا گردد و بر این اساس بتواند ارزیابی دقیق تری از محصول داشته باشد. به همین دلیل بخشی از هزینه های طراحی و ساخت دمو هم با هدف توسعه بازار محصولات دانش بنیان حمایت می گردد.

مشاوره

مقوله طراحی صنعتی و بسته بندی با تاثیر در کیفیت، عملکرد، ارگونومی، شکل ظاهری، گرافیک و بسته بندی محصولات می تواند نقش مهمی در جلب رضایت مصرف نمایندگان و بازاریابی محصول ایفا نماید و از همین رو، طراحی صنعتی و بسته بندی دارای صندلی مهمی در بازاریابی و توسعه بازار محصولات است. در این بین شرکت های دانش بنیان و خلاق می توانند از مشاوره های تخصصی هم در این حوزه بهره مند شوند.

علاقه مندان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به اینجا مراجعه نمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 13 مرداد 1400 بروزرسانی: 13 مرداد 1400 گردآورنده: f30bar3a.ir شناسه مطلب: 1240

به "50 درصد هزینه بسته بندی محصولات دانش بنیان بلاعوض تامین می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "50 درصد هزینه بسته بندی محصولات دانش بنیان بلاعوض تامین می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید