650 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل راه آهن اینچه برون احتیاج است

به گزارش باشگاه فوتبال بارسلونا، تهران (پانا) - وزیر راه و شهرسازی از احتیاج به 650 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل زیرساخت های فاز یک لجستیک راه آهن اینچه برون اطلاع داد.

650 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل راه آهن اینچه برون احتیاج است

رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی در جلسه شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان اظهار کرد: تکمیل زیرساخت های فاز یک لجستیک راه آهن اینچه برون به 650 میلیارد تومان اعتبار احتیاج دارد که بخشی از اعتبارات آن محل اعتبارات شرکت راه آهن و مابقی از محل تهاتر نفت تأمین خواهد شد.

وی با بیان اینکه تقویت زیرساخت های ریلی و راه آهن اینچه برون یکی از مطالبات مردم گلستان بود، اضافه کرد: این مهم در سفر رئیس جمهور به این استان انجام خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه مرز اینچه برون در سال های اخیر رونق خوبی پیدا نموده است، توضیح داد: مرز اینچه برون در حوزه های ترانزیت، صادرات و واردات در سال 1400 رکورد تاریخ راه آهن را شکست.

قاسمی ترانزیت در کشور را یک منبع درآمدی جدی دانست و اعلام کرد: این مسئله علاوه بر مسائل مالی بر مسائل سیاسی و امنیتی هم تأثیر می گذارد.

وی با بیان اینکه توسعه جهت ریلی و افزایش ارتباطات با کشورهای همسایه آبادانی و توسعه کسب و کارها را در پی دارد، یادآور شد: به همین دلیل راه اندازی مرکز لجستیک اینچه برون در دستور کار نهاده شد.

وزیر راه و شهرسازی از افزایش تبادلات با کشور قزاقستان اطلاع داد و گفت: براساس توافق صورت گرفته بین شرکت راه آهن کشور با کشور قزاقستان تبادلات ما در این جهت رو به افزایش است و افزایش بار توسعه منطقه را در پی دارد.

لازم به ذکر است؛ در سفر یک روزه رئیس جمهور به استان گلستان، تعدادی از وزرا ایشان را همراهی می نمایند که احسان خاندوزی؛ وزیر امور مالی و دارایی در شهرستان علی آبادکتول، عین اللهی؛ وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در شهرستان های رامیان و آزادشهر، حجت الله عبدالملکی؛ وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در شهرستانهای مینودشت گالیکش، سیدجواد ساداتی نژاد؛ وزیر جهاد کشاورزی در شهرستان های کردکوی و بندرگز، مهندس ضرغامی؛ وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در شهرستان گنبدکاووس، مهندس محرابیان؛ وزیر نیرو در شهرستان های گرگان و آق قلا، سجادی؛ وزیر ورزش و جوانان - شهرستان های مراوه تپه و کلاله، مدنی؛ معاون توسعه روستایی و منطقه ها محروم - شهرستان های ترکمن و گمیشان، رستم قاسمی؛ وزیر راه و شهرسازی و انسیه خزعلی؛ معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده به منظور آنالیز مسائل و مطالبات حوزه تخصصی در سطح استان حضور خواهند یافت.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 8 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 8 اردیبهشت 1401 گردآورنده: f30bar3a.ir شناسه مطلب: 1525

به "650 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل راه آهن اینچه برون احتیاج است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "650 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل راه آهن اینچه برون احتیاج است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید