9 قلعه شناور برتر تاریخ بازی های ویدیویی

به گزارش باشگاه فوتبال بارسلونا، هر شرور دوزاری ای قلعه خود را دارد؛ این به خودی خود جالب توجه نیست. نشانه واقعی قدرت و اشراف زادگی داشتن قلعه ای است که قوانین فیزیک را زیرپا می گذارد. برای کسانی که فکر می کنند سطح شان بالاتر از آن است که زمین را با افراد مادون خود به اشتراک بگذارند، تنها چاره کار داشتن یک قلعه در آسمان است.

9 قلعه شناور برتر تاریخ بازی های ویدیویی

قلعه های شناور در هوا همیشه قلمروی انحصاری شرورها نیستند، ولی به طور کلی فقط یک شرور با بلندپروازی های شرارت بار می تواند از ساختمانی که روی زمین نیست، نهایت بهره را ببرد. از ویژگی های رایج چنین قلعه هایی می توان به توپخانه کوهی، زنجیرهای غول پیکر آویزان، آب وهوای قابل تغییر (که گاهی به شکل خصمانه مورد استفاده قرار می گیرد) و امکانات دیگری که قیمت فروش قلعه را در بنگاه املاک به طور نجومی بالا می برند، اشاره کرد.

9. قلعه باوزر - ماریوی کاغذی (Bowsers Castle - Paper Mario)

باوزر طی سال ها مالک قلعه های متفاوت بسکمک بوده است. شاید علتش این باشد که ماریو دائماً خراب شان می کند، ولی به نظر می رسد هر قلعه نو او بزرگ تر و باشکوه تر از قبلی است. یکی از شگفت انگیزترین مثال ها در این زمینه قلعه ای بود که در ماریوی کاغذی از آن استفاده کرد: یک دژ سنگی غول پیکر و شناور در هوا که با الگوگیری از وسیله نقلیه کلاسیک اش ماشین دلقکی کوپا (Koopa Clown Car) ساخته شده است.

با توجه به این که در ابتدای بازی، این قلعه از زیر قلعه پرنسس پیچ از داخل زمین بیرون می آید، احتمالاً باوزر از قدرت عصای ستاره ای (Star Rod) استفاده کرد تا کل قلعه را در عرض یک لحظه ظاهر کند. یا این، یا این که او گودالی بسیار عمیق در زمین کند و قلعه را از خشت اول همان زیر ساخت. در هر صورت باید تعهد او به این قلعه و ساختنش را ستود.

8. خانه کامستاک - بایوشاک بی کران (Comstock House - Bioshock Infinite)

با این که خانه و مقر فعالیت های زاخاری کامستاک (Zachary Comstock) به معنای واقعی کلمه یک قلعه نیست، ولی از همه نظر با ایده ال های قلعه شناور در هوا جور است. اندازه آن بسیار بزرگ است، جزییات ظاهری زیاد دارد و هم با تغییرات آب وهوایی خصمانه مهاجمان را دور می کند، هم به کمک سانگ برد (Songbird)، نگهبان قدرتمند خانه.

وقتی بوکر برای اولین بار خانه را در زمان حال می بیند، منظره ای بسیار تهدیدآمیز به نظر می رسد، ولی وقتی از راه یکی از شکاف های کوانتومی به آینده می رود، می بیند که این خانه حتی به مکانی مخوف تر تبدیل شده است، چون به مرکز اصلاح و تربیتی تبدیل شده است که هدف آن پاکسازی کلومبیا از هرگونه نشانی از مخالفت و گناه است. البته این نقشه جواب نداد.

7. طالع سیاه - کرونو تریگر (The Black Omen - Chrono Trigger)

طالع سیاه در ابتدا قلعه اقیانوس (Ocean Palace) نام داشت و منزلگاه موجودات روشن اندیش (Enlightened One) در گذشته بود، ولی بعد با کمک قدرت ماشین های مامون (Mammon Machine) در قالب یک دژ شناور احیا شد. ملکه زیل (Queen Zeal) طالع سیاه را به این شکل ساخت تا بتواند در آن تا ظهور لاووس (Lavos) در سال 2300 میلادی منتظر بماند و بتواند همزمان با ظهور هیولا قدرت آن را جذب کند.

شاید مخوف ترین نکته درباره طالع سیاه این باشد که با حالتی شناور و بدون تغییر، تقریباً در همه دوره های زمانی طولانی کرونو تریگر، به وجود خود ادامه داده است. با توجه به این که در عصر تاریکی، به خاطر تاثیر مستقیم کارهای کرونو و هم پیمان هایش به آسمان می رود، هیچ کس در هیچ دوره زمانی دیگری پس از به پرواز درآمدنش به آن توجه خاصی نشان نمی دهد. به هر حال، از دید مردم، این قلعه همیشه در آسمان وجود داشته است.

6. قلعه مورمورکننده - دانکی کانگ 64 (Creepy Castle - Donkey Kong 64)

اگر یک اصل باشد که پادشاه کی. رول (King K. Rool) و کرملینگ ها (Kremlings) تعهد خود را به آن بارها ثابت کرده باشند، این است که حاضرند مرکز فعالیت های خود را در هرجایی که دستشان برسد تاسیس کنند. به همین علت، آن ها با استفاده از تکنولوژی تله پورت کننده، یک قلعه ویران و مورمورکننده را که بی هدف در آسمان شب شناور بود، کشف کردند.

از قرار معلوم، زمانی یک نفر در این قلعه زندگی می کرد، چون: الف) حاوی مقبره است و ب) بسیار جن زده است، ولی به نظر می رسد این قضیه برای هیچ کدام از کرملینگ هایی که آنجا کار می کنند مهم نیست. فقط اطمینان حاصل کنید که از لبه دیوارهای قلعه پایین نیفتید، چون راه سقوط بسیار دراز است.

5. دژ نابودی - دوم اترنال (Fortress of Doom - Doom Eternal)

دژ نابودی جزو معود مثال های غیرشرورانه از قلعه شناور در آسمان در این فهرست است و املاکی قابل توجه در فضا است که دوم اسلیر (Doom Slayer) بین وقایع دوم و دوم اترنال آن را به دست آورده است. هیچ گاه توضیح داده نمی شود که چه شد یک قلعه شناور در فضا نصیب او شد، ولی از یک چیز می توان مطمئن بود: این که او یک نفر یا یک چیز را برای به دست آوردنش سلاخی کرده است.

دژ نابودی حاوی تمام چیزهایی است که دوم اسلیر به آن ها نیاز دارد. نه تنها فضای زیادی برای انبار کردن زره و اسلحه در آن وجود دارد و به سیستم تله پورت مجهز است، بلکه یک اتاق تفریح آرامش بخش هم دارد که در آن اسلیر می تواند بازی های ویدیویی بازی کند، کلکسیون کتاب هایش را ورق بزند و با خرگوش اش دیزی (Daisy) وقت بگذراند.

4. قلعه ای که هیچ گاه نبود - کینگدام هارتز 2 (The Castle That Never Was - Kingdom Hearts 2)

قلعه ای که هیچ گاه نبود مقر اصلی فعالیت های زنمس (Xenmas) و اعضای تشکیلات سیزدهم (Organization XIII) است که بر فراز شهر تاریک (Dark City) مرموز قد برافراشته است، جهانیی که دقیقاً روی مرز بین قلمروی تاریکی و روشنایی قرار گرفته است. در اینجاست که هیچ کسان (Nobodies) به قدرت کینگدام هارتز نزدیک تر هستند و در اینجاست که آن ها قصد داشتند کینگدام هارتز خاص خود را تاسیس کنند.

با این که هیچ کسان فاقد قلب و در نتیجه احساسات هستند، ولی در فکر خود خاطراتی از دورانی که کسی (Somebodies) بودند دارند و این خاطرات به آن ها اجازه می دهد بفهمند به چه چیزهایی علاقه داشتند. برای همین قلعه ای که هیچ گاه نبود حاوی یک سری امکانات ساده مثل اتاق خواب، آشپزخانه، اتاق پذیرایی و اتاق جلسه است، هرچند همه یشان طراحی ای بسیار زمخت و رنگ ورورفته دارند.

3. جاده سلطنتی - کربی تریپل دلوکس (The Royal Road - Kirby Triple Deluxe)

سیاره پاپ استار (Planet Popstar) تمایل عجیبی به جذب دیکتاتورها و ستم گرها دارد. البته جاده سلطنتی، قلعه ملکه سکتونیا (Queen Sectonia)، از زمانی که سیاره پاپ استار وجود داشته، بر فرار جزایر شناور فلورالیا (Florallia) شناور بوده است. جاده سلطنتی، به تناسب با ساکن حشره مانندش، ترکیبی قابل توجه و در عین حال پرفیس وافاده از گیاه های طبیعی و طراحی فئودالی بچگانه است.

ملکه سکتونیا از جاده سلطنتی با مشتی آهنین به فلورالیا حکومت می کند و نوچه های خود را به سمت هرکس که جرئت کند علیه او بایستد، می شوراند. در کمال تعجب، درگیری او با کربی بیشتر یک تصادف بود؛ ساقه رویایی (Dreamstalk = نوعی گیاه جادویی در جهان کربی) که فلورالیا را به قسمت اصلی پاپ استار وصل می کرد، در اصل به دست تعدادی از مردم آسمان (Sky People) کاشته شده بود که می خواستند کربی از آن بالا بیاید و ملکه را از سلطنت خلع کند.

2. قصر شفق - افسانه زلدا: شاهدخت شفق (The Palace of Twilight - The Legend of Zelda: Twilight Princess)

مردمان توایلای (Twili People) امکانات زیادی برای توسعه دادن ورطه بی انتهای قلمروی شفق (Twilight Realm) نداشتند، ولی از همان امکانات کم نهایت استفاده را بردند. قصر اجدادی شفق، که منزلگاه خاندان سلطنتی قلمرو است، معماری جالب توجهی دارد و روی جزایر شناور بزرگ تر قلمروی شفق ساخته شده است.

قسمت داخلی آن نیز طراحی ظرافت مندانه ای دارد و از الگوهای درخشان هندسی پر شده و تکنولوژی جادویی پیشرفته انرژی آن را تامین می کند. با در نظر گرفتن همه چیز، قصر شفق احتمالاً جای خوبی برای زندگی کردن بود، حداقل تا موقعی که زنت (Zant) کودتایی به پا کرد و کل قصر را به یادبودی برای خود تبدیل کرد.

1. قلعه دکتر ارود - سنگ جادویی 2 (Dr. Erodes Castle - Power Stone 2)

جهان سنگ جادویی پر از جادوهای مرموز و پیچیده و تکنولوژی های متنوع در بین چندین کشور و فرهنگ فرق دارد. با این حال، بیشتر این پدیده ها ریشه در هنجارها و افسانه های محلی دارند. ولی در وسط اقیانوس، موجودی هست که تمام قوانین منطقی را زیرپا می گذارد. او داخل قلعه ای تاریک ساکن است.

این مرد غول پیکر و هیولاوار که نامش دکترو ارود است، از یک اتاق غذاخوری غول پیکر و پرزرق وبرق به قلعه اش فرمان می دهد و هرکس را که در حدی بدشانس است که در آن نزدیکی ها در حال پرواز باشد، به داخل سیاه چاله های قلعه می اندازد. برج های قلعه حاوی جهان هایی موازی هستند و برای هرکس که بخواهد فرار کند ، مانع ایجاد می کنند.

منبع: The Gamer

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 19 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 19 اردیبهشت 1402 گردآورنده: f30bar3a.ir شناسه مطلب: 1741

به "9 قلعه شناور برتر تاریخ بازی های ویدیویی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "9 قلعه شناور برتر تاریخ بازی های ویدیویی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید