آلمان:دموکراتها نیز نمی توانند روابط زیانبار آمریکا را اصلاح نمایند

به گزارش باشگاه فوتبال بارسلونا، به گزارش خبرنگاران به نقل از راشاتودی، هایکو ماس روز یکشنبه با اذعان به اینکه دوران درخشان مشارکت فراآتلانتیکی - دو سوی اقیانوس اطلس- دیرینه به سر آمده است، گفت که حتی بازگشت سیاستمداران دموکرات به مسند قدرت در آمریکا خودبخود آن روزها را تکرار نخواهد کرد.

آلمان:دموکراتها نیز نمی توانند روابط زیانبار آمریکا را اصلاح نمایند

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

این وزیر دولت آلمانخاطرنشان کرد که هرکس باور داشته باشد مشارکت فراآتلانتیکی با یک رئیس جمهور دموکرات در آمریکا باردیگر مانند گذشته تکرار خواهد شد، [معلوم است] تغییرات ساختاری را ناچیز می پندارد.

هایکو ماس بر این نکته نیز تأکید کرد که حتی بدون ریاست جمهوری دونالد ترامپ، روابط میان آلمان و آمریکا هرگز همانند قبل نخواهد بود.

با این حال وزیر خارجه آلمان تأیید کرد که برلین آماده چشم پوشی از اتحاد دیرینه خود با واشنگتن نیست. وی در این باره گفت: روابط فراآتلانتیکی فوق العاده مهم هستند، این روابط همچنان مهم می مانند و ما برای تضمین آینده این روابط فعالیت می کنیم.

شایان ذکر است که روابط میان آلمان و آمریکا- دو عضو ائتلاف نظامی ناتو- در دوره ریاست جمهوری ترامپ تا حدی رو به وخامت رفته که رسانه های آلمان به این کشور به عنوان رقیب مخصوص رئیس جمهور آمریکا اشاره می نمایند.

در واقع، ترامپ بارها آلمان را به عدم اختصاص دو درصد از فراوری ناخالص داخلی خود به بودجه دفاعی ناتو به شدت مورد انتقاد داده و اخیراً نیز تصمیم گرفته است که حدود 10،000 نیروی نظامی آمریکا را از خاک این کشور خارج کند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: f30bar3a.ir شناسه مطلب: 551

به "آلمان:دموکراتها نیز نمی توانند روابط زیانبار آمریکا را اصلاح نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آلمان:دموکراتها نیز نمی توانند روابط زیانبار آمریکا را اصلاح نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید