استقبال از نوجوان سعودی در کانادا و سیاست دو سر برد

به گزارش باشگاه فوتبال بارسلونا، رهف محمد القنون در پنجم ژانویه سال جاری حساب کاربری توئیتری خود را ساخت و ارسال پیغام های اضطراری یاری را شروع کرد. این دختر نوجوان سعودی ادعا می کرد که پدرش او را به ازدواجی ناخواسته مجبور نموده، سفارت عربستان سعودی به دنبالش است و در فرودگاه بانکوک تایلند گرفتار شده.

استقبال از نوجوان سعودی در کانادا و سیاست دو سر برد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات ویزای مولتیپل کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای کانادا، ویزای مالتی 5 ساله کانادا با دعوتنامه معتبر دریافت کنید.

رهف در یکی از پیغام هایش نوشته بود: می ترسم. خانواده ام مرا می کشند.

درخواست رهف محمد القنون از کمسیون عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد فورا پاسخ داده شد و تا دوازدهم ژانویه القنون - که اکنون بیش از صد و هشتاد هزار نفر دنبال کننده در توئیتر داشت و هشتگ #SaveRahaf را ترند جهانی نموده بودند - سوار هواپیمایی به مقصد فرودگاه بین المللی پیرسون تورنتو شد. کریستیا فریلند، وزیر خارجه کانادا، از او استقبال کرد.

این ماجرا برای هر دو زن، بازی دو سر بردی رقم زد: القنون در عرض یک هفته پر تنش سرنوشت خود را به دست گرفت و دولت کانادا در نبرد اخلاقی تن به تن خود با عربستان سعودی یک به هیچ جلو افتاد.

آنچنان که خبرنگار وبسایت مک کلینز می نویسد، بعد از تنش غیر منتظره میان دو کشور کانادا و عربستان سعودی - زمانی که فریلند گزارشات از حقوق زنان در عربستان سعودی را نقد کرد و در نتیجه اش عربستان سفیر کانادا را از کشور اخراج کرد یا پس از ماجرای قتل روزنامه نگار عربستانی، جمال خاشقجی، و کنار کشیدن کانادا از قرارداد نظامی بحث برانگیز با عربستان سعودی، ورود این دختر جوان فعال در شبکه های اجتماعی به کانادا با سوئی شرت و دامن بالای زانو که در وطن خود اجازه پوشیدنش را ندارد، موقعیت فوق العاده ای برای کانادا به وجود آورد.

به نمایش گذاشتن القنون در برابر چشم جهانیان از سوی فریلند (وزیر امور خارجه کانادا) و پس از آن اعلام اینکه سفر طولانی را پشت سر گذاشته و خسته است نظر منفی منتقدان را برانگیخت. اما بحث فرصت طلبی سیاسی به کنار، افکار عمومی بر این باور است که هدف مهمی در این میان حاصل شده است: دختر جوانی پس از تحمل سال ها اضطراب اکنون با خیال آسوده می خوابد.

تورنتو جمال خاشقجی حقوق زنان حقوق زنان در عربستان رهف محمد القنون عربستان سعودی قرارداد نظامی کانادا و عربستان کانادا کریستیا فریلند وزیر خارجه کانادا

منبع: مداد
انتشار: 4 آبان 1399 بروزرسانی: 4 آبان 1399 گردآورنده: f30bar3a.ir شناسه مطلب: 709

به "استقبال از نوجوان سعودی در کانادا و سیاست دو سر برد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقبال از نوجوان سعودی در کانادا و سیاست دو سر برد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید