استقبال روسیه از تمایل آمریکا برای همکاری در عرصه امنیت سایبری

به گزارش باشگاه فوتبال بارسلونا، سخنگوی کرملین در واکنش به سخنان بایدن درباره آنالیز مسئله امنیت سایبری در مذاکراتش با پوتین، گفت: روسیه مدت هاست چنین پیشنهادی را مطرح نموده و از پیدا شدن تمایل متقابل واشنگتن در این باره استقبال می نماید.

استقبال روسیه از تمایل آمریکا برای همکاری در عرصه امنیت سایبری

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری نووستی، دیمیتری پسکوف سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه خاطرنشان کرد که مقامات مسکو اظهارات جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا درباره تدوین قواعدی یکسان در مبارزه با جنایات سایبری را ارسال علامتی مثبت ارزیابی می نمایند.

پسکوف با یادآوری اینکه رئیس جمهور ولادیمیر پوتین پیش از این چنین نظریه ای را مطرح نموده بود، تأکید کرد: این پیشنهاد تا به امروز از سوی مقامات واشنگتن مورد توجه قرار نگرفته است. ولی سخنان بایدن، گویای پیدا شدن شرایط لازم برای مشارکت در این زمینه است و طرف روسی از آن استقبال می نماید.

رئیس جمهوری آمریکا روز گذشته (پنج شنبه) خاطرنشان کرد که واشنگتن میخواهد به استانداردهای بین المللی در زمینه مبارزه با جنایات سایبری دست یابد. به گفته بایدن، وی میخواهد در این خصوص با ولادیمیر پوتین تبادل نظر کند.

او در عین حال یادآور شد که گزارش اف.بی.آی درباره حمله سایبری انجام شده به سیستم اطلاعاتی شرکت انرژی کلونیال آمریکا، حاکی از آن است که مقامات رسمی روسیه در این حادثه نقشی نداشته اند، ولی افراد عامل این حمله ممکن است در خاک فدراسیون روسیه حضور داشته باشند. بایدن این مسئله را در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران در این باره که آیا او اطمینان دارد که رهبر روسیه هیچ دخالتی در حمله سایبری جدید در ایالات متحده نداشته؟ عنوان نمود.

این در حالی است که جن ساکی سخنگوی کاخ سفید همان روز گذشته مدعی شد که دفتر ریاست جمهوری آمریکا بعضی مسئولیت های این حمله سایبری را متوجه طرف روسی می داند. وی گفت: حتی اگر بعد از انجام تحقیقات تأیید گردد که دولت روسیه مشارکتی در حمله سایبری به شرکت کلونیال نداشته، در هر صورت، آنها مسئولیت هایی در این رابطه دارند. ساکی یادآور شد که پرداخت خسارت انگیزه ای مضاعف برای افرادی است که در پشت این حمله قرار دارند.

در این راستا، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه یادآور شده است که اتهامات جدید در رابطه با دست داشتن روسیه در حملات سایبری اخیر در ایالات متحده، از آن جهت ضروری است تا تحریم های جدید علیه مسکو را توجیه کند.

رسانه های گروهی آمریکایی به نقل از منابع خبری خود گزارش داده بودند که هکرهای مسئول حمله سایبری روز یکشنبه به سیستم اطلاعاتی شرکت انرژی کلونیال، احتمالاً در خاک روسیه قرار دارند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 23 خرداد 1400 بروزرسانی: 23 خرداد 1400 گردآورنده: f30bar3a.ir شناسه مطلب: 1146

به "استقبال روسیه از تمایل آمریکا برای همکاری در عرصه امنیت سایبری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقبال روسیه از تمایل آمریکا برای همکاری در عرصه امنیت سایبری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید