اطلاعات موشکی آلمان به حراج گذاشته شد

به گزارش باشگاه فوتبال بارسلونا، یک رایانه متعلق به ارتش آلمان که حاوی اطلاعات محرمانه مربوط به برنامه موشکی فعلی این کشور بوده است، در فروشگاه اینترنتی ای بی (eBay) به فروش رسید.

اطلاعات موشکی آلمان به حراج گذاشته شد

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، یک رایانه ارتش آلمان با اطلاعاتی محرمانه در مورد برنامه موشکی این کشور در فروشگاه اینترنتی ای بی (eBay) به فروش رسید.

بنا به گزارش روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز، آنطور که مقام های آلمانی می گویند، احتمالاً رایانه مذکور سالها پیش از رده و کاربری نظامی خارج شده بود اما هارددرایو آن که محل ذخیره اطلاعات بوده، حاوی اطلاعاتی محرمانه مربوط به یک سیستم تسلیحاتی بوده است که همچنان در حال استفاده است.

رایانه مورد نظر وزنی معادل 11 پوند (نزدیک به پنج کیلوگرم) و حافظه اندک 128 مگابایتی و پرادازشگر بسیار قدیمی پنتیوم 3 داشته است و اخیراً یک شرکت امنیت سایبری آلمانی آن را خریداری نموده است و مدت ها قبل از ساخت اولین آیفون جزء رایانه های برتر محسوب می شده است.

آنطور که صاحب جدید این رایانه گفته است، حافظه داخلی این رایانه بدون آنکه هرگونه کد یا رمزی داشته باشد، حاوی کتابچه راهنمای محرمانه و طرح واره ای از سیستم سطح موشکی سطح به هوا است که نیروی هوایی آلمان در حال حاضر هم از چنین سامانه ای استفاده می نماید.

نادین کروگر سخنگوی وزارت دفاع آلمان روز گذشته (سه شنبه) در واکنش به این خبر گفت چطور این رایانه بدون پاکسازی در ای بی قرار گرفته است.

طبق این گزارش، وزارت دفاع آلمان در حال حاضر در حال تحقیق در مورد چگونگی فروش این رایانه با حافظه پاک نشده و دسترسی آسان به اطلاعات محرمانه می باشد.

وزارت دفاع آلمان ضمن ابراز نگرانی از چنین رخدادی گفت که فروش تأسف بار چنین رایانه ای با چنین شرایطی نمایانگر ضعف پرسنلی و تجهیزاتی است که بارها در نیروهای مسلح آلمان تکرار شده است که یکی از اعضای کلیدی ناتو محسوب می گردد.

بنا به گزارش نیویورک تایمز، آمار و ارقام سال 2018 نشان می دهد که تنها یک سوم از جنگنده های یوروفایتر و بالگردهای نظامی آلمان پرواز می نمایند و سال گذشته، تنها از هر 6 زیردریایی، سه زیردریایی و نیمی از دهها هواپیمای ای 400 ام قابل استفاده است.

طبق این گزارش، فروش رایانه ارتش آلمان در حالی خبرساز شده است که رزمایش دفاعی تحت رهبری آمریکا در اروپا به واسطه همه گیری ویروس کرونا لغو خواهد شد.

یک روزنامه آلمانی چند روز پیش گفت که ایالات متحده آمریکا، عظیمترین رزمایش انتقال نیروهای خود به اروپا از 25 سال گذشته تا به امروز را به دلیل شیوع ویروس کرونا متوقف خواهد نمود.

آلمان در واکنش به انتشار این خبر گفت که این یک تصمیم یکجانبه از طرف آمریکا بوده است و در حالی است که تا به امروز دهها هزار نظامی آمریکایی برای این رزمایش وارد آلمان شده بودند.

ایالات متحده آمریکا در حالی قصد لغو رزمایش عظیم خود در اروپا را دارد که رسانه های آمریکایی گزارش دادند که شمار مبتلایان به کرونا در مجموعه وزارت دفاع این کشور به 47 نفر رسیده است.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 8 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: f30bar3a.ir شناسه مطلب: 368

به "اطلاعات موشکی آلمان به حراج گذاشته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اطلاعات موشکی آلمان به حراج گذاشته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید