این بیماری عمرتان را کوتاه می نماید!

به گزارش باشگاه فوتبال بارسلونا، متخصص پوست، مو و زیبایی درباره علل ابتلا و راه درمانی بیماری پوستی که موجب کاهش طول عمر می گردد، شرح داد.

این بیماری عمرتان را کوتاه می نماید!

به گزارش خبرنگاران، محمد رضوانی متخصص پوست، مو و زیبایی، با اشاره به علائم بیماری لوپوس به اسم یک بیماری خود ایمنی مزمن اظهار کرد: در این بیماری، آنتی بادی های بدن فرد مبتلا به پوست، کلیه، کبد، قلب و دیگر ارگان های بدن آسیب می رساند.

او با اشاره به اینکه این بیماری در دونوع سیستماتیک و پوستی وجود دارد، اعلام کرد: نوع سیستماتیک این بیماری که مربوط به حوزه درمانی پزشکان روماتولوژی است با علائم پوستی خود را نشان می دهد که به علامت پروانه ای شناخته می گردد، به گونه ای که وقتی بینی و گونه های بیمار بیشتر در معرض تابش نور خورشید قرار می گیرد، دچار التهاب و قرمزی می گردد.

رضوانی گفت: راه های تشخیص این بیماری انجام آزمایش تکه برداری است که به وسیله آن می توان به این پی برد که فرد به کدام یک از انواع این بیماری مبتلا شده است.

این متخصص پوست توضیح داد: باتوجه به اینکه در 5 تا 10 درصد موارد، افرادی که به نوع پوستی این بیماری مبتلا شده اند در گذر زمان با فرم سیستماتیک درگیر می شوند و به همین علت این دسته از بیماران باید سالانه آزمایش انجام دهند تا در صورت ابتلا به نوع سیستماتیک فرایند درمان به سرعت آغاز گردد که به ارگان های داخلی بدن آسیبی وارد نگردد.

او توضیح داد: وجود پلاک های قرمز تا بنفش پوسته دار و گود با یک حاشیه معین روی پوست از علائم ظاهری این نوع از بیماری لوپوس است.

رضوانی اعلام کرد: گاهی اوقات ممکن است این بیماری در سطح پوست سر ایجاد گردد که می تواند منجر به ریزش مو شده و آسیب های غیرقابل بازگشتی را برای فرد به همراه داشته باشد.

او گفت: این بیماری بیشتر در بین خانم ها بعلاوه در بعضی از نژاد ها از قبیل اسپانیایی ها، آفریقایی ها و آمریکایی ها شایع تر دیده می گردد.

این متخصص پوست اضافه نمود: نکته حائزاهمیت این است که افراد مبتلا به نوع اول این بیماری (لوپوس پوستی) طول عمر بیشتری را نسبت به افراد مبتلا به نوع سیستمیک را خواهند داشت، زیرا در نوع دوم این بیماری آسیب های بسیار زیادی به تمام ارگان های بدن وارد می گردد که سبب کاهش طول عمر بیمار خواهد شد.

رضوانی در مورد راه های درمان این بیماری اظهار کرد: استفاده از کرم های ضدآفتاب، کلاه و عینک آفتابی بعلاوه قرارنگرفتن در معرض تابش نور خورشید از جمله راه های درمان و پیشگیری خواهد بود؛ تجویز دارو های کورتون بصورت موضعی و تزریقی هم یکی دیگر از راه های درمانی بیماری لوپوس است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 30 تیر 1400 بروزرسانی: 30 تیر 1400 گردآورنده: f30bar3a.ir شناسه مطلب: 1213

به "این بیماری عمرتان را کوتاه می نماید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این بیماری عمرتان را کوتاه می نماید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید