این درخت قاتل شما می شود!

به گزارش باشگاه فوتبال بارسلونا، خبرنگاران : درختی که مشاهده می کنید به درخت مرگ معروف است.

این درخت قاتل شما می شود!

یک درخت میوه متفاوتی دارد که به قدری طعم و بوی خاصی دارد که می تواند فرد را کشته یا کور کند. این درخت از عجیب ترین درخت هاست.

به گزارش خبرنگاران، در سال 1999 نیکولا استریکلند برای تعطیلات به جزیره توباگو در دریای کارائیب رفت. او در صبح اولین روز از سفرش، به جستجوی صدف ها و مرجان ها در شن های سفید پرداخت، اما اتفاقات بدی برای او رقم خورد. استریکلند و دوستش میوه های سبز خوشبویی را در جزیره پیدا کردند که در میان نارگیل ها و انبه ها در ساحل پراکنده بود. آنها تصمیم گرفتند که از میوه این درخت بخورند، اما در عرض چند ثانیه بوی فلفل و احساس سوزش، طعم شیرین مطبوع میوه را تحت الشعاع قرار داد و این دو نفر توانایی خوردن میوه را نیز از دست دادند.

این میوه متعلق به درخت Hippomane mancinella است که گاهی از آن به عنوان سیب ساحلی یا گواوا سمی یاد می شود و بومی منطقه ها گرمسیری جنوب آمریکای شمالی و همچنین آمریکای مرکزی، دریای کارائیب و بخش هایی از شمال آمریکای جنوبی است. این گیاه در زبان اسپانیایی نام دیگری نیز دارد، arbol de la muerte در لغت به معنای درخت مرگ است. طبق نوشته کتاب رکورد های گینس، درخت منچینیل در واقع خطرناک ترین درخت جهان است. همانطور که از طریق موسسه علوم غذایی و کشاورزی فلوریدا توضیح داده شده است، تمام قسمت های منچینیل بسیار سمی هستند و تعامل با هر بخشی از این درخت و خوردن میوه و برگ های آن نیز می تواند کشنده باشد.

این درخت شیره غلیظ و شیری رنگی تولید می کند که از پوست، برگ و حتی میوه آن ترشح می شود و در صورت تماس با پوست می تواند باعث ایجاد تاول های شدید مانند سوختگی نیز می شود. به دلیل این ویژگی های خطرناک، در برخی از قسمت های محدوده درخت، یک صلیب یا یک حلقه قرمز به معنی هشدار وجود دارد.

درخت منچینیل قابل حذف شدن نیست و نقش مهمی در اکوسیستم های محلی ایفا و به عنوان یک درختچه بزرگ در جنگل های انبوه رشد و بادشکن های عالی ایجاد کرده و همچنین از فرسایش ساحلی در سواحل آمریکای مرکزی محافظت می کند. گزارش هایی از موارد شدید التهاب چشم و حتی کوری موقت ناشی از دود سوزاندن چوب منچینیل هم گزارش شده است. با این حال، نجاران کارائیبی قرن هاست که از چوب این درخت در ساخت مبلمان استفاده می کنند. برای این کار، پس از آن که چوب با دقت بریده شد، در آفتاب خشک می شود تا شیره سمی آن خنثی شود.

گفتنی است که استریکلند و دوستش پس از خوردن این میوه زنده ماندند، زیرا آنها فقط مقدار کمی از آن را خورده بودند و بیش از هشت ساعت طول کشید تا درد آنها کاهش یابد. سم، به غدد لنفاوی گردن آنها نفوذ کرده و باعث تشدید درد شده بود.

منبع: رکنا
انتشار: 23 آذر 1400 بروزرسانی: 23 آذر 1400 گردآورنده: f30bar3a.ir شناسه مطلب: 1386

به "این درخت قاتل شما می شود!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این درخت قاتل شما می شود!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید