آنالیز دنیا عرفانی و معنوی مثنوی در کتاب عرفان مثنوی

به گزارش باشگاه فوتبال بارسلونا، خبرگزاری خبرنگاران-کتاب عرفان مثنوی برای نوبت سوم از سوی انتشارات امیرکبیر تجدید چاپ شد.

آنالیز دنیا عرفانی و معنوی مثنوی در کتاب عرفان مثنوی

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، مثنوی مولوی، منتخب بدون نظم و ترتیبی از تمامی اندیشه های فلسفی و کلامی دنیا اسلامی از شروع تا قرن هفتم هجری است که به عقیده بعضی مهم ترین اثر به جا مانده از این عارف و شاعر بزرگ است. اما کتاب عرفان مثنوی اثر علامه فیض کاشانی، کندوکاوی است که نویسنده برای استخراج تفکرات مولانا در خصوص مباحث مختلف دست به نوشتن آن زده است.

علامه فیض کاشانی شخصیتی علمی، دینی، فلسفی وعرفانی بوده که از شاگردان به نام ملاصدرا محسوب می گردد.

علامه کاشانی با کنجکاوی در خصوص مثنوی و عظمت اشعار پرعمق و محتوای تفسیری، و مضامین حدیث در قالب شعر، پندها، موعظه ها، اسرار اخلاقی، اجتماعی و مراتب عرفان و معرفتی آن تحقیق و تفحص نموده است.

بعلاوه علامه کاشانی با انتخاب مثنوی به طور عملی درسی اخلاقی و علمی به همکاران خود در حوزه فقاهت داده است.

فیض کاشانی غور و آنالیز و تعمق را در مجموعۀ پرمحتوا و بحر عمیق مثنوی مولوی انجام داده و آن را با شیوه ای بسیار بدیع و ابتکاری گلچین نموده است که خواننده را به شگفت و تقدیر وامی دارد.

اثر حاضر پژوهشی است در عالم عرفانی اشعار مولانا که برای شناخت و درک بهتر مخاطبان علاقه مند به شعر و عرفان، دانشجویان و استادان دانشگاه چاپ و منتشر شده است.

کتاب عرفان مثنوی به تلاش و تصحیح آقای مهدی انصاری قمی در 586 صفحه، با جلد سخت و به قیمت 145 هزار تومان از سوی انتشارات امیرکبیر روانۀ بازار نشر شده است.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 18 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 18 اردیبهشت 1401 گردآورنده: f30bar3a.ir شناسه مطلب: 1536

به "آنالیز دنیا عرفانی و معنوی مثنوی در کتاب عرفان مثنوی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز دنیا عرفانی و معنوی مثنوی در کتاب عرفان مثنوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید