بهترین وزنه بردار لیگ برتر: اولویتم در قهرمانی دنیا اول مدال است بعد شکستن رکورد دنیا

به گزارش باشگاه فوتبال بارسلونا، ملی پوش وزنه برداری ایران گفت: نتیجه لیگ برتر قدم مثبتی برایم جهت حضور در مسابقات قهرمانی جهان بود و علاوه بر کسب مدال نگاهی هم به شکستن رکورد های جهان دارم.

بهترین وزنه بردار لیگ برتر: اولویتم در قهرمانی دنیا اول مدال است بعد شکستن رکورد دنیا

رسول معتمدی در گفتگو با خبرنگاران درباره عملکرد خود در مرحله اول لیگ برتر وزنه برداری که بهترین وزنه بردار شد و در فاصله یک ماه مانده تا آغاز مسابقات قهرمانی جهان رکورد مجموع 405 کیلوگرم را ثبت کرد، گفت: از عملکرد خودم در یک ضرب راضی بودم اما در دوضرب یک مقدار دچار مشکل شدم. مسابقه 10 صبح برگزار شد و زمان خوبی نبود که یک وزنه بردار بخواهد فشار زیادی بیاورد با این حال مسابقه را خوب تمام کردم و رکورد مجموع 405 کیلوگرم، قدم مثبتی برای حضور در قهرمانی بزرگسالان جهان بود. به نظرم لیگ محک خوبی برایم بود و امیدوارم نتیجه اش در قهرمانی جهان کسب یک مدال خوش رنگ باشد.

معتمدی در پاسخ به این پرسش که در دسته 102 کیلوگرم قهرمانی جهان وزنه های بهتری می زند؟ بیان نمود: در تمرینات به وزنه های بیشتر از این حمله کرده بودم. امیدوارم در سه هفته آخر هم تمرینات خوبی داشته باشم. با توجه به اینکه برای اولین بار در قهرمانی بزرگسالان جهان شرکت می کنم، اولویتم کسب مدال بزرگسالان جهان است و البته نیم نگاهی به شکستن رکورد دوضرب و مجموع جهان هم دارم.

قهرمان بزرگسالان آسیا در پاسخ به این پرسش که چه برنامه ای برای تغییر وزن و حضور در یک وزن المپیکی دارد تا بتواند در بازی های آسیایی شرکت کند و در پی گرفتن سهمیه المپیک 2024 نیز باشد؟ شرح داد: من در پی گرفتن مدال های بهتر در رده بزرگسالان هستم. فعلا در قهرمانی جهان در دسته 102 کیلوگرم شرکت می کنم سپس منتظرم اوزان بازی های آسیایی و المپیک 2024 اعلام شود. اوزان پیشنهادی اعلام شد که مورد موافقت قرار نگرفت. اوزان نو اعلام شود براساس صلاح دید کادرفنی، فدراسیون و مربیانم بهترین تصمیم را در مورد تغییر وزن می گیرم. اگر دسته 109 کیلوگرم المپیکی باشد به این وزن می آیم.

او در مورد اینکه در صورت المپیکی شدن دسته 109 کیلوگرم، کار او برای رسیدن به مدال سخت است، گفت: سطح رقابت دردسته 109 کیلوگرم بالا است. ازبکستان دو وزنه بردارخیلی خوب (نورالدینوف و ژورائف) در این وزن دارد. وزنه بردار چین هم مدعی است. اگر دسته 109 کیلوگرم در بازی های آسیایی باشد قطعا این سه نفر برای مدال رقابت دارند. اگر دسته 109 کیلوگرم در بازی های آسیایی باشد اما در المپیک 2024 دسته وزنی پایین تری انتخاب شود، وزنم را در همان دسته وزنی پایین نگه می دارم و با همان وزن در بازی های آسیایی در دسته 109 وزنه می زنم مانند لیگ که وزنم 103 کیلوگرم بود اما در دسته 109 کیلوگرم وزنه زدم. در هر صورت همه چیز بستگی به این دارد چه وزن هایی برای بازی های آسیایی و المپیک 2024 انتخاب شوند.

وزنه بردار تیم ذوب آهن در مورد رقابت میلی متری تیمش با تیم فودلادین ذوب آمل برای کسب مقام قهرمانی در لیگ برتر گفت: کادرفنی، تیم ذوب آهن را روی قهرمانی بسته است. مسئله ای که تیم در هفته اول پیدا کرد نتوانست برای نفراتی که در اردوی تیم ملی نبودند اردو بگذارد و کنترل شرایط وزنه برداران هم از راه دور سخت است. بیشترین ضربه را تیم از طرف نفراتی خورد که دراردو نبودند و چهار وزنه بردار ملی پوش ذوب آهن بهترین عملکرد را داشتند. ما همه تلاش می کنیم در هفته های بعدی نتایج خوبی برای تیم ذوب آهن بگیریم و امیدوارم با آقای جباری هم همکاری شود تا اردو برگزار کند.

او در انتها گفت: از همه کسانی که من را حمایت کردند تشکر می کنم. من در این جهت تنها نیستم و یک مجموعه پشت من است. از رییس فدراسیون و کادرفنی گرفته تا مربیانم در شهرستان و خانواده ام برایم زحمت کشیدند و امیدوارم جواب زحماتشان را با یک مدال خوب در قهرمانی جهان بدهم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 28 آذر 1400 بروزرسانی: 28 آذر 1400 گردآورنده: f30bar3a.ir شناسه مطلب: 1393

به "بهترین وزنه بردار لیگ برتر: اولویتم در قهرمانی دنیا اول مدال است بعد شکستن رکورد دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین وزنه بردار لیگ برتر: اولویتم در قهرمانی دنیا اول مدال است بعد شکستن رکورد دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید