تجربه پیروز بازاریابی مقاصد گردشگری به یاری فیلم های سینمایی

به گزارش باشگاه فوتبال بارسلونا، پدیده پاترمانیا (علاقه شدید به داستان و فیلم هری پاتر) پیامدها و بازتاب های داخلی و خارجی بسیار زیادی برای نویسنده، خوانندگان، صنعت فیلم سازی بریتانیا و نیز گردشگری در انگلستان داشته است. از پتانسیل پاترمانیا با موفقیت کامل در کمپین بازدید از بریتانیا استفاده شد تا صنعت گردشگری بی رونق کشور را که در پی حادثه 11 سپتامبر 2001 دچار بحران شده بود، نجات دهد. راهبرد یکپارچه بازاریابی بازدید از بریتانیا، کتاب ها و فیلم های هری پاتر را به خاطر توانایی ترویج بالقوه موجود در آن ها به کار گرفت تا سفرهای گردشگران را به سرتاسر بریتانیا به خصوص به مقصدهایی که در کتاب ها و فیلم ها به آن اشاره شده بود، افزایش دهد.

تجربه پیروز بازاریابی مقاصد گردشگری به یاری فیلم های سینمایی

جهت دریافت مشاوره سفر با قیمت تور لحظه آخری کانادا با ما همراه باشید، سفر به آبشار نیاگارا و شهرهای پیشرفته تورنتو و مونترال را در کنار ما تجربه کنید.

هری پاتر، فیلم سازی بریتانیا را در سطح بین المللی تقویت نموده و پس از فراوری، برای خدمه و متخصصان، مشاغل محلی ایجاد نموده است. سود مناسبی را نیز برای هتل ها، رستوران ها، تاکسی ها و … در محل هایی که فیلمبرداری فیلم های هری پاتر اجرا شده بود، به همراه داشته است. در صورت استفاده از فیلم ها در برنامه های ترویجی گردشگری، فیلم ها می توانند علاقه زیادی در بازار گردشگری بین المللی بوجود بیاورند؛ به گونه ای که تبلیغات و بازاریابی سنتی توانایی انجام دادن آن را ندارد. بازاریابی گردشگری با بهره بردن از فیلم می تواند پیروز تر از بازاریابی متداول تکراری و کلیشه ای باشد. در دنیایی که با افراد مشهور و شیوه زندگی شان افسون شده، فیلم ها می توانند به عنوان وسیله نقلیه ای که تماشاگران را به دنیای زندگی بت های مشهورشان می برند، عمل نمایند. گردشگری می تواند تماشاگران و هواداران را به سمت بازسازی صحنه های فیلم در محل هایی که حقیقتاً در آنجا فیلمبرداری انجام شده، راهنمایی کند.

کمپین بازدید از بریتانیا توسط شرکت وارنر پشتیبانی می شد و به آن ها اجازه می داد تا از لوگو و دیگر نمادهای فیلم به مدت یک سال استفاده نمایند. این نخستین تجربه برای یک فیلم به عنوان یک مقصد گردشگری بود که در نخستین فیلم هری پاتر رخ داد. با ارائه یک نقشه به وسیله وب، راهنمایی گردشگران به محل های اصلی فیلمبرداری ممکن می شد. افزایش چشمگیری در تعداد بازدیدنمایندگان از سال 2001 تا 2004 صورت گرفت که تقریبا 4 برابر بود و میانگین سنی بازدیدنمایندگان نیز جوان تر شده بود. تورهای مسافرتی نیز به منظور هدف قرار دادن بخش های مختلف بازار با ترکیب خاصی از مقاصد گردشگری مختلف به وجود آمدند. با انتشار و پخش هر کتاب و فیلم تازه، برنامه بازدید از بریتانیا یک نقشه فیلم جدید برای تکثیر در تمام رسانه ها فراوری می کرد تا بازدیدنمایندگان داخلی و بین المللی را همچنان به سفر ترغیب نماید و جریان تبلیغات را همراه با توسعه مجموعه ها ادامه دهد.

با الگوبرداری از روش دولت نیوزلند در به کارگیری سه گانه فیلم های ارباب حلقه ها به منظور احیای گردشگری در آن کشور، دولت و آژانس های گردشگری در بریتانیا بیش از گذشته با هم همکاری کردند. فراتر از شیوه های سنتی جذب مشتری، استفاده از اینترنت باعث شد تا فیلم ها و فرصت ها و جاذبه های گردشگری با هم ارتباط بیشتری پیدا نمایند. اکنون نمایندگان فیلم پافشاری می نمایند تا محل های فیلمبرداری نیز در تیتراژ فیلم فهرست شوند.

منبع: الی گشت
انتشار: 24 بهمن 1398 بروزرسانی: 19 آذر 1399 گردآورنده: f30bar3a.ir شناسه مطلب: 158

به "تجربه پیروز بازاریابی مقاصد گردشگری به یاری فیلم های سینمایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تجربه پیروز بازاریابی مقاصد گردشگری به یاری فیلم های سینمایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید