تزریق واکسن آسترازنکا در آفریقای جنوبی متوقف می گردد

به گزارش باشگاه فوتبال بارسلونا، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، پس از آنکه نتایج تحقیق نشان داد واکسن کووید 19 شرکت آسترازنکا و دانشگاه آکسفورد ایمنی محدودی در مقابل جهش ویروس کرونا در آفریقای جنوبی فراهم می نماید، این کشور تصمیم گرفته تزریق آن را متوقف کند.

تزریق واکسن آسترازنکا در آفریقای جنوبی متوقف می گردد

با تور آفریقای جنوبی یه جذابترین کشور قاره آفریقا سفر کنید، ترکیبی از سافاری های دلنشین و اقامت در هتل های لوکس را در این سفر پر هیجان تجربه کنید.

زولی مخیز (Zweli Mkhiz) وزیر بهداشت آفریقای جنوبی خاطرنشان کرد دولت منتظر اظهار نظر محققان درباره واکسیناسیون با محصول آسترازنکا است.

از اواخر سال گذشته میلادی، شاخه ویروس کرونای 501Y.V2 که در این کشور جهش یافته به ایجاد موج دوم شیوع بیماری منجر شده است. البته قبل از گسترش این جهش از ویروس کرونا که مسری تر است، محققان اعلام نموده بودند واکسن آسترازنکا در مقابل آن 75 درصد کارآمد است.

اما تحلیل های بعدی مبتنی بر شاخه های جدید ویروس، نشان داد کارآمدی واکسن آسترازنکا در برابر ابتلاء به نوع خفیف تا معتدل کووید 19 فقط 22 درصد است. هرچند محققان اعلام نموده اند این ارقام از لحاظ آماری قابل توجه نیستند اما همچنان پایین تر از حداقل میزان کارآمدی 50 درصدی است که قانون گذاران برای واکسن ها معین نموده اند.

این تحقیق تعیین ننموده آیا واکسن آکسفورد و آسترازنکا از ابتلاء به نوع سخت کووید 19 جلوگیری می نماید یا خیر زیرا بیشتر شرکت کنندگان آن افراد جوانی بودند که در معرض ریسک بالای ابتلاء به بیماری قرار نداشتند.

آفریقای جنوبی امیدوار است با واکسیناسیون 40 میلیون نفر یا دو سوم جمعیت خود به ایمنی جمعیتی دست یابد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 16 فروردین 1400 بروزرسانی: 16 فروردین 1400 گردآورنده: f30bar3a.ir شناسه مطلب: 1033

به "تزریق واکسن آسترازنکا در آفریقای جنوبی متوقف می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تزریق واکسن آسترازنکا در آفریقای جنوبی متوقف می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید