توسعه گردشگری مذهبی و صنعتی برخوار و دولت آباد در دستور کار است

به گزارش باشگاه فوتبال بارسلونا، ایسنا/ براساس گزارش های منتشر گشته، توسعه گردشگری مذهبی و صنعتی برخوار و دولت آباد در دستور کار است.

توسعه گردشگری مذهبی و صنعتی برخوار و دولت آباد در دستور کار است

نسرین غزنوی، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و توریستی شهرستان برخوار و دولت آباد درباره آثار تاریخی شناسایی شده در شهرستان برخوار و دولت آباد اظهار کرد: تا به امروز بیش از 150 اثر تاریخی در شهرستان برخوار شناسایی شده که از این تعداد 22 اثر به ثبت ملی رسیده است. مسجد و منار سین از آثار شاخص شهرستان و متعلق به دوره سلجوقی است که در طول سال بیش از 10 هزار نفر از این آثار بازدید می کنند.

وی اضافه کرد: طی سالهای گذشته برای بازسازی این آثار به صورت مستمر بودجه تخصیص داده شده و برای مسجد و منار سین هر سال بودجه تخصیص می یابد و بخشی از آن بازسازی می شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و توریستی شهرستان برخوار و دولت آباد گفت: جاذبه های شهرستان برخوار بیشتر تاریخی و مذهبی هستند و جاذبه طبیعی بسیار کمی در آن وجود دارد که از آن جمله میتوان به سایت فسیلی، پارک جنگلی حبیب آباد و رصد ستارگان در روستای مرق و دنبی اشاره کرد. چون شهرستان برخوار و دولت آباد یک شهرستان مذهبی بحساب می آید، طبیعتا بقاع متبرکه بیشترین توریست را به خود جذب می کنند و در واقع توریستی مذهبی نمود بیشتری دارد که سعی می کنیم این نوع از توریستی و توریستی صنعتی را توسعه دهیم.

غزنوی شرح داد: در حال حاضر در شهرستان زیرساخت های توریستی دارای مجوز بهره برداری و جود ندارد، اما 7 مجموعه بومگردی و رستوران سنتی فعلاً مجوز اولیه دریافت کرده اند که پس از انجام مراحل بازسازیی و تجهیز و اخذ پروانه بهره برداری قابل استفاده هستند.

وی ادامه داد: از لحاظ صنایع دستی بعد از شهر اصفهان بیشترین تعداد صنعتگر برخوردار است، بطوریکه 25 رشته صنایع دستی با بیش از 250 کارگاه و 3 هزار صنعتگر در رشته های چاپ قلمکار، منبت و قلم زنی و فیروزه کوبی در حال فعالیت هستند.

منبع: همگردی
انتشار: 2 مهر 1401 بروزرسانی: 2 مهر 1401 گردآورنده: f30bar3a.ir شناسه مطلب: 1642

به "توسعه گردشگری مذهبی و صنعتی برخوار و دولت آباد در دستور کار است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه گردشگری مذهبی و صنعتی برخوار و دولت آباد در دستور کار است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید