جدیدترین جزئیات فعالیت مشاغل در رنگ بندی کرونایی

به گزارش باشگاه فوتبال بارسلونا، طبق اعلام دبیر اتاق اصناف ایران، در هر سه شرایط زرد، نارنجی و قرمز کرونایی همه مشاغل به جز 7 گروه مجاز به فعالیت هستند.

جدیدترین جزئیات فعالیت مشاغل در رنگ بندی کرونایی

به گزارش ایسنا، محمد باقر مجتبایی، درباره تکلیف فعالیت مشاغل در حال حاضر و بعد از تعطیلات سراسری شش روزه در استان های مختلف گفت: بر اساس مصوبه تاریخ 27 تیر 1400 قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مدیریت کرونا در کلیه شهر ها در هر شرایطی اعم از قرمز، نارنجی و زرد کلیه مشاغل اعم از صنفی و غیر صنفی به استثنا هفت گروه شامل رستوران ها و قهوه خانه ها بصورت پذیرایی در فضای بسته (بصورت بیرون بر می توانند فعالیت نمایند)؛ تالار های پذیرایی؛ سالن های سینما و تئاتر؛ پاساژ ها و بازار های سربسته به استثنای پاساژ های تخصصی نظیر لاستیک، قطعات یدکی، آهن آلات، کامپیوتر (پاساژ های عمومی نظیر پوشاک، کیف، کفش و موبایل همچنان مجاز به فعالیت نیستند)؛ استخر های سرپوشیده و باشگاه های بدنسازی؛ شهربازی و باغ وحش ها؛ نمایشگاه های عمومی و تخصصی به شرط رعایت پروتکل های بهداشتی مجاز است.

وی بعلاوه تاکید نمود که این هفت گروه از سوی ستاد ملی کرونا اعلام شده نه اتاق اصناف و بخشی از این مشاغل اصلا صنفی نیستند و ما فقط بخاطر اطلاع رسانی کامل به اطلاعیه قرارگاه اشاره کردیم. گروه های غیرصنفی می توانند پیشنهادات خود را مطرح نمایند تا در صورت پذیرش از سوی ستاد ملی کرونا اجرا گردد.

کشور از اواخر تیر ماه وارد پنجمین موج کرونا شده که هنوز هم ادامه دارد و در روز های گذشته رکود فوتی های کرونایی طی دو سال گذشته شکسته شد. در این شرایط بر اساس مصوبات ستاد ملی کرونا از دوشنبه تاریخ 25 مرداد 1400 تا خاتمه روز شنبه 30 مرداد 1400 تنها 21 رسته گروه شغلی یک در محدودیت تازه امکان فعالیت داشتند و حالا از دیروز (یکشنبه 31 مرداد) شیوه تازه فعالیت مشاغل در استان های مختلف اعلام شد.

لازم به ذکر است که مصوبه محدودیت هفت شغل در شهر های زرد، نارنجی و قرمز از 28 تیر اجرایی شد و پیش از آن در شهر های قرمز فقط گروه 1، درشهر های نارنجی گروه 1 و 2 و در شهر های زرد گروه 1 و 2 و 3 مجاز به فعالیت بودند و فعالیت گروه چهار شغلی در هر سه حالت ممنوع بود، اما به نظر می رسد به علت شرایط مالی و انتقاداتی که از سوی مسئولان صنفی مطرح شد شرایط تغییر کرد.

البته مصوبه تازه هم با توجه به منظره نامعلوم واکسیناسیون و شرایط شیوع ویروس در شهر های مختلف منطقی به نظر نمی رسد. برای مثال این سوال مطرح است که آیا می توان تا زمان آبی شدن شهر ها همه پاساژ ها با اجاره های سنگین مغازه ها را تعطیل یا همه رستوران ها را ملزم به ارائه خدمات بیرون بر کرد.

لازم به ذکر است که طبق اعلام مسئولان صنفی، حدود 35 تا 40 درصد واحد های صنفی اجاره ای هستند و نقش صنوف از شیوع ویروس کرونا کمتر از 15 درصد است و سهم حمل و نقل عمومی در توسعه بیماری خیلی بیشتر است.

منبع: فرارو
انتشار: 3 شهریور 1400 بروزرسانی: 3 شهریور 1400 گردآورنده: f30bar3a.ir شناسه مطلب: 1263

به "جدیدترین جزئیات فعالیت مشاغل در رنگ بندی کرونایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جدیدترین جزئیات فعالیت مشاغل در رنگ بندی کرونایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید