تور گرجستان ارزان: حیرت انگیزترین جاذبه های طبیعی گرجستان را به هیچ وجه از دست ندهید!

به گزارش باشگاه فوتبال بارسلونا، جاذبه های طبیعی گرجستان |Georgias Natural Attractions

کشور گرجستان که یکی از مقاصد محبوب ما ایرانی هاست، دارای جاذبه های طبیعی، فرهنگی و تاریخی بی نظیری است که در سفر به آن می توان بازدید کرد. با اینکه بسیاری از ما تنها شهرهای معروف آن یعنی تفلیس و باتومی را می شناسیم، اما باید بدانید که جاذبه های طبیعی گرجستان چیزی از این دو شهر کم ندارند. پس اگر جزو طبیعت دوستان هستید و دلتان می خواهد که علاوه بر شهرهای بی نظیر گرجستان از دیدنی های طبیعی نیز استفاده کنید، با ما در خبرنگاران همراه باشید؛ در ادامه شما را با برترین برترین جاذبه های طبیعی گرجستان آشنا خواهیم کرد.

تور گرجستان ارزان: حیرت انگیزترین جاذبه های طبیعی گرجستان را به هیچ وجه از دست ندهید!

با ما سفر کنید و با تور گرجستان ارزان از زیباترین کشور اروپا دیدن کنید و شهر زیبای تفلیس را ببینید.

پارک ملی واشلووانی | Vashlovani National Park

پارک ملی واشلووانی در بخش شرقی گرجستان واقع شده است. در سال 1935 این منطقه به منظور حفاظت از جنگل های کم عمق احداث شد، این پارک در آوریل 2003 به 84.80 کیلومتر مربع توسعه یافت که پس از آن، مساحت کل پارک در مجموع 251.14 کیلومتر مربع مقدار گیری شد. پارک 150 متر بالاتر از سطح دریا قرار گرفته و معمولا آب و هوای خشکی دارد. این منطقه حفاظت شده به خاطر درختان برگریزش (درختانی که در پاییز و زمستان برگ هایشان ریخته و مجددا در بهار رشد می نمایند)، تپه ماهورهای شبه بیابان و گیاهان نیمه بیابانی اش معرف است. جاذبه های معروف دیگری در پارک ملی واشلووانی، دیوارهای تیز (Sharp Walls)، صخره های کانیون مانندی که جزو جاذبه های طبیعی گرجستان هستند و جنگل های آلازانی می باشند.

منطقه ها حفاظت شده پارک در انتهای بخش شرقی ددوپلیس تسقارو واقع شده اند که شامل ذخایر طبیعی واشلووانی، پارک ملی و 3 بنای طبیعی، یعنی آتشفشان های Tudhi-Tpa Mud، گلوگاه ایگل یا عقاب و جنگل های سیلابی Kaklisyure Alazani می باشند. شبکه تورهای توریستی اجازه می دهد تا گردشگران در مسیرهای معین شده در پارک ملی، طبیعت گردی نمایند. شما در این پارک ملی، زمین های پیک نیک، مکان های کمپینگ و خانه های ییلاقی را خواهید دید. کل پارک فعالیت های زیادی از قبیل پیاده روی، دوچرخه سواری و بعلاوه تورهای فرهنگی، زمین شناسی و آموزشی ارائه می دهد.

دریاچه ریتسا | Lake Ritsa

ریتسا، یکی از عمیق ترین دریاچه های گرجستان است که عمق آن 116 متر مقدار گیری شده، 950 متر بالاتر از سطح دریا واقع شده است و مساحت این دریاچه 132 هکتار است. دریاچه ریتسا بسیار غنی از ماهی قزل آلا می باشد و درجه حرارت سالانه آن 7.8 درجه سانتیگراد است. در فصل زمستان، این منطقه گاهی اوقات برف است، در حالی که در تابستان همواره گرم است.

از منظر هوایی، دریاچه به نظر می رسد که کاسه ای عمیق با کوه های پوشیده شده در جنگل است. آب های آن تا حدودی فیروزه ای رنگ هستند که تونالیته جالبی را با رنگ جنگل های اطراف آن، سبز مرمری ایجاد می نمایند. دریاچه ریتسا در میان سه کوه بزرگ یعنی کوه Agapsta، Pshegishkha و Atsetuk واقع شده است. سطح صاف و شفاف آن، زیبایی منحصر به فرد و بی نظیری را با محیط اطراف فراهم می نماید.

کوه شخارا | Shkhara Mountain

کوه شخارا مرتفع ترین نقطه گرجستان است که در منطقه سوانتی یافت می گردد. این مورد از جاذبه های طبیعی گرجستان در فاصله 88 کیلومتری شمال کوتایسی، دومین شهر بزرگ کشور واقع شده است. قله کوه در بخش مرکزی کوه های قفقاز بزرگ وجود داشته و سومین قله بلند در کل منطقه قفقاز محسوب می گردد. ارتفاع آن 5،200 متر بالاتر از سطح دریا است.

به طور کلی، کوه شخارا چهارمین قله بلند در کل اروپا پس از البروس، دیخ-تاو و کوهستان کوشتان تائو محسوب می گردد. دامنه های آن یخی هستند و تنها برای کوهنوردان حرفه ای، مکانی ایده آل است. در طول تابستان، آب و هوای این جاذبه سریعا تغییر می نماید که همین هم موجب بارش های کوتاه و رعد و برق محلی می گردد. باد های قوی بیشتر اوقات در سراسر کوه، به ویژه در قله خود می وزند.

کوه قازبگی | Mount Kazbek

سومین قله بلند گرجستان، قازبگی است که ارتفاع آن 5033 متر می باشد. این کوه در کل رشته کوه های قفقاز مقام هفتم را از نظر ارتفاع دارد و یکی از کوه های محبوب برای کوهنوردی محسوب می گردد. برجسته ترین ویژگی آن، شهرستان Stepantsminda است، زیرا قلل آن مستقیما در بخش غربی شهر واقع شده است. دامنه های آن اگرچه خیلی پوشیده از یخ نیستند اما بسیار شیب دار بوده و شکل مخروطی آن متمایز است.

کل منطقه بسیار تکتونیکی است زیرا زمین لرزه های متعدد، اما کوچکی به طور منظم در اینجا رخ می دهد. خود قله نیز به وسیله یک سیستم زمین گرمایی یا سیستم چشمه گرم فعال احاطه شده است. کارشناسان می گویند که کوه قازبگی یک آتشفشان فعال بالقوه است که با گدازه پوشیده شده و از زبره سنگ ساخته شده است. پایه قله قازبگی در ارتفاع 1770 متر واقع شده است و یکی از بزرگترین مخروط ها در میان گروه آتشفشانی قازبگی است.

غار کروبرا | Krubera Cave

غار کروبرا در گرجستان یکی از عمیق ترین غارهای روی زمین (یا به گفته بعضی عمیق ترین غار زمین) می باشد که تا به امروز کشف شده و در داخل توده کوه آرابیکا در قفقاز غربی واقع شده است. عمیق ترین نقطه آنالیز شده و تفاوت آن با ارتفاع ورودی غار کروبرا 2127 متر است. سیستم غار 16.058 متری به صورت چاهی عمودی است که با گذرگاه هایی به هم متصل دیده می گردد. عمیق ترین چاه های ثبت شده در عمق 152، 115 و 110 متری بوده است.

ورودی باریک غار در ارتفاع 2525 متری کوه ها شروع می گردد که گاهی اوقات در زمستان با لایه های عمیق برف پوشیده می گردد. طبق اکتشاف سال 2008، این غار به دو بخش اصلی به عمق 2،197 متری و Non-Kuybyshevskaya به عمق 1،293 متری تقسیم شده است. دمای آب در عمق 100 متر بسیار سرد و با درجه حرارت 1 سانتیگراد است. امروزه، غار کروبرا یک مقصد معروف از میان جاذبه های طبیعی گرجستان برای گردشگران و محققان می باشد، آن هم به علت منحصر به فرد بودن و تجربه هیجان آوری است که این غار بسیار متفاوت به شما ارائه خواهد داد.

منبع: naturalwondersofeurope.com

منبع: الی گشت
انتشار: 20 اسفند 1400 بروزرسانی: 20 اسفند 1400 گردآورنده: f30bar3a.ir شناسه مطلب: 1485

به "تور گرجستان ارزان: حیرت انگیزترین جاذبه های طبیعی گرجستان را به هیچ وجه از دست ندهید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور گرجستان ارزان: حیرت انگیزترین جاذبه های طبیعی گرجستان را به هیچ وجه از دست ندهید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید