خطر تکرار فاجعه افزایش کرونا ، زمان پایان پاندمی در دنیا و ایران

به گزارش باشگاه فوتبال بارسلونا، عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا با استناد به اظهارات سازمان جهانی بهداشت، گفت: بنابر اعلام WHO، کشورهایی که محدودیت ها را اعمال کرده و جدی می گیرند و به طور جد واکسیناسیون را آغاز کردند، تا پایان تابستان سال آینده درگیر بیماری کووید-19 هستند. در کشور ما این زمان را باید تا پایان پاییز سال آینده هم متصور بود.

خطر تکرار فاجعه افزایش کرونا ، زمان پایان پاندمی در دنیا و ایران

دکتر مسعود مردانی در گفت وگو با خبرنگاران، درباره شرایط افزایش کرونا با توجه به آلودگی هوا، گفت: هر واقعه ای که در ارتباط با تشدید زنجیره انتقال عفونت کرونا، رخ می دهد، دو هفته بعد روی میزان ابتلا و مرگ و میر اثرش را نشان می دهد. در عین حال از زمانیکه فرد به کرونا مبتلا می شود تا زمانیکه علائم بالینی اش تعیین می شود، به طور متوسط 5.5 روز طول می کشد، دو هفته طول می کشد که در صورت شدت یافتن بیماری در بیمارستان بستری شود. در عین حال اثر این موارد چهار هفته بعد خودش را در میزان مرگ و میر نشان می دهد.

وی اضافه نمود: در حال حاضر تقریبا از هشت روز قبل آلودگی هوا شدت یافته است، حال اثر این آلودگی بر روی کرونا اگر قرار باشد اتفاق بیفتد، حداقل دو هفته بعد از آغاز این واقعه ایجاد می شود. البته باید توجه کرد که افزایش کرونا به دلیل آلودگی هوا در قیاس با سفر میلیونی مردم به استان های شمالی که منجر به فاجعه شد، بسیار کمتر است.

مردانی با بیان اینکه در حال حاضر شرایط کرونا در کشور خوب پیش می رود و فرایندی کاهشی داشته ایم، گفت: البته این تجربه را در اردیبهشت ماه هم داشتیم. در آن زمان مردم با کاهش فرایند کرونا تصور کردند که کرونا تمام شده است و این موضوع منجر به عدم رعایت پروتکل ها و محدودیت ها، تجمع و سفر و در نتیجه افزایش بیماری شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر هم نشانه هایی از این موضوع را می بینیم. وقتی مردم برای رفتن به سفر و شمال رفتن اصرار دارند و یا زمانیکه دورهمی های خانوادگی و مهمانی ها را برگزار می کنند، ممکن است تشدید زنجیره انتقال اتفاق افتد و دوباره فاجعه افزایش کرونا تکرار شود. امیدوارم مردم این بار هوشیار باشند.

مردانی درباره زمان پایان کرونا، گفت: سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده که کشورهایی که محدودیت ها را اعمال کرده و جدی می گیرند و به طور جد واکسیناسیون را آغاز کردند، تا پایان تابستان سال آینده درگیر بیماری کووید-19 هستند. در کشور ما این زمان را باید تا پایان پاییز سال آینده هم متصور بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 بهمن 1399 بروزرسانی: 23 بهمن 1399 گردآورنده: f30bar3a.ir شناسه مطلب: 924

به "خطر تکرار فاجعه افزایش کرونا ، زمان پایان پاندمی در دنیا و ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خطر تکرار فاجعه افزایش کرونا ، زمان پایان پاندمی در دنیا و ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید