راهنمای بازاریابی آنلاین برای مجریان تور (بخش 2)

به گزارش باشگاه فوتبال بارسلونا، در شماره قبل با ارائه مقدمه ای از بازاریابی آنلاین برای مجریان تور، به اثر اینترنت بر کسب و کار مجریان تور، ضرورت استفاده از اینترنت، سیستم های مدیریت محتوا و چگونگی برنامه ریزی برای وبسایت پرداختیم. در این شماره قصد داریم به نکات مفیدی برای سازماندهی و طراحی وبسایت نظیر استفاده از عکس، ایجاد جذابیت در وبسایت همچنین چگونگی خلق یک هویت منحصربفرد برای برندتان بپردازیم.

راهنمای بازاریابی آنلاین برای مجریان تور (بخش 2)

جهت دریافت مشاوره خدمات قیمت طراحی تراکت رنگی از بهترین و باتجربه ترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ تراکت های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

بخش 5- نکاتی برای استفاده از عکس در وبسایت

یک تصویر خوب می تواند بهتر از 1000 کلمه اثر بخشی داشته باشد

به نمایش گذاشتن تصاویر تورها و فعالیت های گردشگری راه خوبی برای جلب توجه مشتریان است. اگر آنچه که ارائه می دهید واقعاً شگفت آور است، اما عکسی از آن برای نمایش در وبسایت ندارید، رقابت را به کسی که تورهای ضعیف تری نسبت به شما ارائه می دهد اما عکس های خوبی بر روی وبسایتش دارد، باخته اید.

در اینجا به نکاتی در زمینه چگونگی انتخاب و قرار دادن عکس در یک وبسایت گردشگری اشاره می کنیم:

شما باید عکس هایی داشته باشید که . . .

1. انسان در آن وجود نداشته باشد.

اینها شامل عکس های دیدنی، خیره نماینده و جذاب از طبیعت و جاذبه های تاریخی و فرهنگی می گردد. این عکس ها به دلیل حس حیرتی که در مخاطب ایجاد می نمایند، معمولاً خیلی زود به اشتراک گذاشته می شوند.

2. انسان در آن وجود داشته باشد.

عکس هایی که مردم و گردشگران در آن حضور دارند را به نمایش بگذارید تا بازدید نمایندگان وبسایت بتوانند خود را در تور شما تصور نمایند و خود را به جای مشتری راضی قبلی شما قرار دهند.

خدمات جدید خود را تبلیغ کنید. عکس های جدید از تورهای جدید خود بگذارید. همانطور که محتوای وبسایت خود را به روز می کنید، عکس ها را نیز باید به روز کنید، تا مشتریان دوباره به وبسایت شما بازگردند. امروزه مشتریان مطلع تر هستند و اگر نتوانید به روز باشید آنها می گویند اگر نمی توانند به وبسایت خود توجه نمایند پس چگونه می خواهند از مشتریان خود در تور مراقبت نمایند؟

هنگام سازماندهی عکس ها . . .

عکس را در قسمت بالای صفحه قرار دهید.

با این کار آنها را مجبور نمی کنید که برای دیدن عکس ها به پایین صفحه اسکرول نمایند. شما باید سایت خود را به صورت گیرا (چسبنده) طراحی کنید. به دلیل وجود صفحات مختلف در وب، مردم به سرعت از صفحات عبور می نمایند، شما چند ثانیه وقت دارید تا توجه آنها را جلب کنید و تصاویر بهتر از جملات این کار را انجام می دهند.

مراقب باشید که صفحه را پر از عکس نکنید.

یک یا دو تصویر تأثیر گذار و گیرا بهتر از تعداد زیادی عکس کوچک و بی فایده می باشد. برای اینکه تصاویر بزرگ و زیادی ارائه دهید، بهتر است از اسلاید های متحرک بهره ببرید.

یک گالری عکس داشته باشید.

هر کسی به هنگام جستجوی گزینه ها، اولویت هایی دارد؛ آنالیز به وسیله عکس ها یکی از این راه ها می باشد. با گروه بندی عکس های تجارب گردشگران در گالری عکس، شما احتیاجهای کسانی که علاقه مند به تماشای عکس های تورهای شما هستند، را رفع نموده اید.

مشتریان باید بتوانند به سرعت گالری عکس شما را پیدا نمایند و به سرعت آنها را جستجو نمایند و یک میانبر معین به صفحه رزرو و خرید در این صفحه قرار دهید.

در صنعت گردشگری و سفر قرار دادن تصاویر در وبسایت یک امر اجتناب ناپذیر است، شما اگر خدمات و تجارب تورهای خود را به آنها نشان ندهید، آنها علاقه مند به خرید آن نمی شوند.

بخش 6- چگونه وبسایت خود را گیرا (چسبنده) کنید؟

هرقدر بازدید نمایندگان بیشتر در سایت شما بمانند، احتمال بیشتری وجود دارد که خرید نمایند

با رعایت کردن چند اصل می توانید سایت خود را گیرا کنید. سایت گیرا یعنی بازدید نمایندگان مدت بیشتری در سایت شما می مانند، در نتیجه وقت کافی برای خرید و رزرو را خواهند داشت. با توجه به تحقیقات Hotel Marketing که بر روی 8000 خریدار آنلاین تورهای گردشگری انجام شد، اشکال در قیمت گذاری، تجربه کاربر و محصول عوامل اصلی انصراف از خرید بوده اند.

در اینجا به 3 کاری که برا گیرا کردن سایت خود باید انجام دهید، اشاره می کنیم:

1. نمایش قیمت ها به ساده ترین شکل ممکن.

هنگامیکه مشتریان بالقوه وارد صفحه وبسایت شما می شوند به دنبال با کیفیت ترین و در عین حال به صرفه ترین تورها هستند، در نیتجه در قسمتی که تور معرفی شده است، قیمت آن نیز به واضح ترین و بزرگترین شکل باید نمایش داده گردد. تخفیف ها و آفر ها نیز باید به صورت واضحی به نمایش در آید.

باید اطلاعات مورد احتیاج بازدید نمایندگان را به آنها بدهید، بگویید چقدر هزینه دارد، به چه دلیلی قیمت آن گران است، شامل چه چیزهایی می گردد و به آنها القا کنیم که بر اساس پولی که داده اند با ارزش ترین خدمات را دریافت خواهند کرد.

2. محصول خود را به خوبی توصیف کنید.

اطلاعات معینات محصول نظیر متن، عکس، ویدئو، نظرات و خاطرات مشتریان در فرایند خرید بسیار تأثیرگذارند. شما باید این اطلاعات را به شکل واضح و ساده ای به مشتریان ارائه دهید.

3. مسیریابی را برای بازدید نماینده آسان کنید.

مشتریان باید به راحتی به آن چیزی که می خواهند، راهنمایی شوند. آنها را با گزینه های زیاد گیج نکنید. مشتریان باید محتوای تمامی صفحات را در صفحه اول پیش بینی نمایند و بفهمند که برای رفتن به محتوای مورد نظرشان مستقیم باید به چه منویی بروند.

اطلاعات محلی نظیر اقامتگاه ها، رستوران ها و فعالیت های گردشگری را در وبسایت قرار دهید، زیرا گردشگران به آنها جذب می شوند و بیشتر در وبسایت می مانند. این اطلاعات باید با راحتی در دسترس باشد. از زبان رسمی و پیچیده پرهیز کنید، زیرا سادگی و صمیمیت در اولین بازدید، تأثیر بیشتری می گذارد.

به طور خلاصه، مطمئن شوید که سایت شما:

تعاملی باشد، با استفاده از ویدئو و میانبرهای اتصال به شبکه های اجتماعی شما

جلب توجه کند، با استفاده از تصاویر جذاب

ساده باشد، با استفاده از طراحی تمیز و واضح خصوصاً در زمینه مسیریابی

 بخش 7- سه جزء ضروری برای هویت شرکت شما

جنبه های انسانی خود را برای جلب اعتماد به نمایش بگذارید

مردم دوست دارند بدانند که با چه کسی معامله آنلاین می نمایند، این موضوع در کسب و کارهای گردشگری حساسیت بیشتری ایجاد می نماید. شناساندن هویت شرکت به شکل آنلاین بسیار سخت تر از حالتی است که مشتریان حضوراً با شما ارتباط برقرار می نمایند. کار شما فروش تجربه هاست و وبسایت شما باید به گونه ای طراحی گردد که بازدید نمایندگان احساس نمایند تجربه با ارزشی را از شما می خرند.

بهترین راه رسیدن به این موضوع، اختصاص صفحاتی در وبسایت برای ایجاد اعتماد و اعتبار است. شما می توانید این صفحات را از هم جدا کنید یا اینکه همه را در یک بخش قرار دهید. اما برای ایجاد هویت برای شرکت در این صفحات وبسایت چه کارهایی باید انجام دهید؟

1. کارکنان خود را به نمایش بگذارید

در اینجا باید عکس هایی از کارکنان خود را به نمایش بگذارید و برای ایجاد اعتماد تجارب معتبر گذاشته آنها، تورهایی که برگزار نموده اند و کسب و کارهایی که قبلاً در آنها فعال بوده اند را به بازدید نمایندگان سایت ارائه دهید. می توانید عکسی از کارکنان کلیدی که در حال خندیدن هستند را نشان دهید و این در وبسایت های گردشگری، حس خوبی برای بازدید نماینده ایجاد می نماید. مثلاً اگر یک تور لیدر دارید که در اکوتوریسم و غواصی تخصص دارد، می توانید عکسی از او که لباس غواصی پوشیده است را نشان دهید. یا اینکه اگر مدیر یک بخش است، می توانید او را پشت میز کار با لباس مرتب نشان دهید. حتی می توانید یک عکس دسته جمعی از تمامی کارکنان با لباس فرم را در مقابل دفتر اصلی شرکت به نمایش بگذارید.

2. امکانات و تجهیزات خود را به نمایش بگذارید

شما باید در کنار توصیفاتی که از امکانات و تجهیزات خود ارائه می دهید، عکس هایی قرار دهید. این کار برای شما اعتبار زیادی ایجاد می نماید. تمامی تکنولوژی ها و ابزار مدرنی که در کار خود از آنها استفاده می کنید را می توانید شرح و عکس های با کیفیتی از آنها ارائه دهید.

3. گواهینامه ها، جوایز و نظرات اجتماعی را به نمایش بگذارید

با ارائه حقایق اجتماعی، نظر مردم را درباره کسب و کارتان، به بازدید نمایندگان نشان می دهید. امروزه وبسایت های منعکس نماینده نظرات بازدید نمایندگان، نظیر Trip Advisor اهمیت بسیار زیادی در صنعت گردشگری پیدا نموده اند. شما می توانید نظرات گردشگران در این وبسایت ها درباره خدمات یا هتل هایی که از آنها استفاده می کنید، را به مخاطبان نشان دهید. اگر در یک مجله معتبر آنلاین، مطلبی درباره موفقیت های شما نوشته اند، می توانید آنرا در صفحات پویای خود به اشتراک بگذارید.

تمامی گواهینامه ها و جوایزی را که دریافت نموده اید، در وبسایت قرار دهید و با ذکر تاریخ در خصوص آنها شرحات مختصری بدهید.

در شماره بعد روش هایی را معرفی خواهیم کرد که با استفاده از آنها می توانید رتبه بندی خود را در موتورهای جستجو نظیر Google افزایش دهید، به درستی از لغات کلیدی در محتوای خود بهره ببرید و یک وبلاگ پر هوادار در وبسایت خود ایجاد کنید.

منبع: الی گشت
انتشار: 12 اسفند 1398 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: f30bar3a.ir شناسه مطلب: 209

به "راهنمای بازاریابی آنلاین برای مجریان تور (بخش 2)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای بازاریابی آنلاین برای مجریان تور (بخش 2)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید