راهنمای کامل نمایشگاه نفت و انرژی عمان OPES ، 2022

به گزارش باشگاه فوتبال بارسلونا، نمایشگاه نفت و انرژی عمان به نام The Oman Petrolem&Energyshow (OPES) تنها رویدادی در عمان است که به کل صنعت نفت و گاز می پردازد. این نمایشگاه مجموعه ای از رویدادهای اختصاصی و در عین حال مشترک برای نفت و گاز است. نمایشگاه نفت و انرژی عمان، تحت حمایت وزارت نفت و گاز عمان، یک پلت فرم تجاری و شبکه ای موثر است که به عنوان یک نقطه کلیدی برای متخصصان انرژی، شرکت های نفت و گاز، سیاست گذاران و تصمیم گیرندگان و سهامداران عمل می نماید.این کنفرانس از 21 تا 23 مارس 2022 در مسقط، سلطان نشین عمان در مرکز نمایشگاه و کنوانسیون عمان برگزار خواهد شد. در این نمایشگاه بیش از 350 شرکت نفت و 20 کشور شرکت می نمایند و به ارائه گزارش های از نفت و فرآورده های نفت و گاز و صنعت آن بر خاورمیانه پرداخته می گردد. هم چنین در این نمایشگاه که به مدت دو روز است کنفرانس های در زمینه فولاد ضد زنگ دنیا، نمایشگاه دریایی، منطقه دیجتال نفت و گاز، نمایشگاه دریایی ارائه می گردد.

راهنمای کامل نمایشگاه نفت و انرژی عمان OPES ، 2022

موضوع های کنفرانس نمایشگاه نفت و انرژی عمان چیست؟

یکی از موضوع های کنفرانس نمایشگاه نفت و انرژی عمان شکل دادن به آینده صنعت انرژی است، که در آن ترکیبی از متخصصان و تصمیم گیرندگان از سراسر دنیا گرد هم می آیند تا با نظرات تخصصی خود در خصوص پیشرفت ها، چالش ها و روندهای آینده نفت و گاز را آنالیز نمایند. این صنعت با دگرگونی کارآمد و نوآورانه خود در مواجهه با چالش های مرتبط برای رشد پایدار، انعطاف پذیری خود را در برابر چرخه های مکرر قیمت های پایین نفت به آنالیز و شرح میپردازد. با این حال، معین نیست که چنین شرایط های یچگونه آینده صنعت را شکل خواهند داد.

با تکیه بر موفقیت این کنفرانس در حوزه EOR، کنفرانس 2021 توسعه خواهد یافت و سایر حوزه های تمرکز در عمان و منطقه، مانند IOR، گاز و LNG و بعلاوه فراساحل و دریایی را در بر می گیرد. بنابراین فرصت های فراوانی برای به اشتراک گذاشتن تجربیات، کشف فناوری های نو و آزمایش روش های نوآورانه در این نشست ها است.

در طی این دو روز دو کنفرانس مهم از جملهSPE که کنفرانس انجمن مهندسان نفت است که در موضوع شکل دادن به صنعت انرژی است مصاحبه و سخنرانی می گردد. سخنران های این موضوع ازمدیران و کارشناسان متخصص وزارت انرژی و مواد معدنی عمان، عربستان سعودی، توسعه نفت عمان و شرکت هالیبرتون است.

مدیران برجسته این صنعت ایده ها و تجربیات خودشان درباره ای اکتشاف گاز، حفاری دریایی برای استفاده از نفت و گاز و توسعه میدان، فناوری های نوظهور فرا ساحلی و دیجیتال سازی و هوش مصنوعی را دربرمیگیرد که به صورت ارائه با سخنرانی و پاورپونیت و بحث آزموده برای فعالان در این صنعت ارائه می گردد. صنعت نفت و گاز زمینه رشد اول مالی کشور های حوزه خلیج و فارس و خاورمیانه است که منبع عایدی خود را به وسیله فروش نفت و گاز به دست می آورند و با توجه به بهره برداری مکرر از چاه های نفت پروژه های حفاری دریایی که حریم و مرز آبی کشور ها نیز است سال ها کلید خورده است. حفاری فرا ساحل از بحث های مهم در نمایشگاه نفت و انرژی عمان است. که خبرنگاران برای شما کمی آن را شرح میدهد. به مجموعه فنون و عملیاتی که در حفر چاه های خارج از خشکی انجام میگردد حفاری فرا ساحلی گفته می گردد که اصطلاح انگلیسی آن نیز offshore drilling است و همین طور حفاری و حفره ای چاه نفت و گاز در بستر دریا نیز حفاری دریایی است .

این نوع حفاری معمولا جهت استخراج نفت از زیر بستر دریا مورد استفاده قرار میگیرد و اصول حفاری در دریا و خشکی تفاوت چندانی ندارد. در این نوع حفاری به روش چرخشی صورت میگیرد و معمولا یک دکل چوبی نیز زده می گردد که بر روی بستر دریا واقع شده است و معروف به دکل های نفتی است. حفاری فرا ساحلی نخستین بار در سال 1895 در کانال سانتا باربارا در کالیفرنیا آمریکا اجرا شده است که طی این 100 سال پیشرفت های چشمگیری داشته است. کشور های نزدیک دریای عمان و حاشیه خلیج فارس از صنعت فرا ساحلی حدود بیست سال پیش شروع کردند. سازه های فرا ساحلی سازه های است که در نواحی دور از ساحل و در اعماق مختلف و اشکال متنوع و اهداف معین ساخته و نصب می شوند. از انواع این سازه ها میتوان به برج های انتقال امواج ماکرویو، فراوری انرژی و سکوهای نفت و گاز ک سکوهای انتقال و فرآورده های هیدروکربوری را نام برد. طراحی و ساخت و نصب سازه های دریایی با توجه به شرایط ویژه محیط و بار گذاری های مربوطه در رده پیشرفته ترین مسائل مهندسی قرار گرفته و در حال حاضر مطالعات بسیاری در زمینه های مختلف آن از جمله بحث خستگی این سازه ها تحت بارهای ناشی از موج و جریان دریایی در حال اجرا است. این شاخه از مهندسی سازه های دریایی وبه طراحی ساخت و سازه های دور از ساحل و در آب عمیق مانند سکوهای نفتی ، سکوهای تفریحی، پایانه های فراساحلی، سکوهای بادی و خطوط لوله کف دریا در آب های عمیق پرداخته می گردد.

دومین بحث نمایشگاه نفت و انرژی عمان: منطقه دیجیتال نفت و گاز

منطقه دیجیتال نفت و گاز نمایشی از به روز ترین فناوری موجود احتیاج برای ارزیابی و مشخص راهبردی و روش های دیجیتالی شدن صنعت نفت و گاز است. که یکی از به روز ترین مباحث ها می باشد و در این دو روز نمایشگاه به آنالیز چالش ها و احتیاج سنجی ها، سودآوری های آن پرداخته می گردد. دومین روز نمایشگاه نفت و انرژی عمان مدیرها، شرکت ها، پیمانکارها و تامین نماینده های مرتبط مبتکران فناوری و کارشناسان صنعت گرد هم در این میزگردها جمع می شوند و بحث توسعه صنعت نفتی و صنعت دیجیتال نفت و گاز به شرح، سخنرانی و مصاحبه میپردازند. عمان میخواهد بیشتر بر روی صنعت دیجیتال نفت و گاز بپردازد و از همین رو کسب و کارهای سنتی باید در شیوه های کار خود تنو نظر نمایند و شیوه های فناوریهای دیجیتال در عرصه بهره برداری و توسعه و فروش را انجام دهند.

آنچه در نمایشگاه نفت و انرژی عمان خواهید دید:

  • بازدید از به روز ترین محصولات خدمات و فناوریهای های 500 شرکت نفتی دنیا .
  • فرصت دیدار با بیش از 12000 خریدار، شریک های تجاری بالقوه، آشنایی با سهامدارن مجموعه های نفت و گاز
  • ارائه سخنرانی درباره نفت و گاز و صنعت دیجیتال و سخنرانی درباره SPE کنفرانس انجمن مهندسان نفت
  • بازدید از محلول های فولاد ضد زنگ در نمایشگاه استنلس استیل خاورمیانه

این نمایشگاه، نمایشگاه تخصصی نفت و گاز به شمار میرود که برای فعالان این صنعت فرصت بسیار مناسبی برای بازدید است و منظره های از برترین شیوه های صنعت نفتی را بازدید نمایند.

اگر علاقه مند به شرکت در نمایشگاه نفت و انرژی عمان هستید میتوانید با خبرنگاران جهت رزور هتل و پرواز تماس بگیرید تا در اولین فرصت برترین خدمات را ارائه کند.

بعلاوه، می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با ارسال ایمیل به آدرس زیر با تیم نمایشگاه نفت و انرژی عمان تماس داشته باشید. یادتان باشد برای کسب اطلاعات و نوشتن ایمیل به آیدی باید با زبان انگلیسی انجام دهید. و آیدی ایمیل اطلاعات و برقرای نمایشگاه نفت و انرژی عمان خبرنگاران برایتان قرار داده است که در وقت خود صرفه جویی داشته باشید.

[email protected]

منبع: الی گشت
انتشار: 12 شهریور 1401 بروزرسانی: 12 شهریور 1401 گردآورنده: f30bar3a.ir شناسه مطلب: 1630

به "راهنمای کامل نمایشگاه نفت و انرژی عمان OPES ، 2022" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای کامل نمایشگاه نفت و انرژی عمان OPES ، 2022"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید