راهکار های ساده و مقرون به صرفه مسائل پوستی

به گزارش باشگاه فوتبال بارسلونا، دلیلی ندارد وقتی با عجله از خانه خارج می شوید کلی به خودتان دئودورانت و ضد عرق بزنید. برترین زمان برای این کار قبل از خواب است. وقتی شما دراز کشیده اید، شدت فعالیت غدد عرق زیر بغل به شدت کاهش می یابد. اگر در این زمان از محصولات ضد عرق بهره ببرید تاثیر آن ها چند برابر می گردد.

راهکار های ساده و مقرون به صرفه مسائل پوستی

راه چاره های ساده و مقرون به صرفه مسائل پوستی

سلامت نیوز: دلیلی ندارد وقتی با عجله از خانه خارج می شوید کلی به خودتان دئودورانت و ضد عرق بزنید. برترین زمان برای این کار قبل از خواب است. وقتی شما دراز کشیده اید، شدت فعالیت غدد عرق زیر بغل به شدت کاهش می یابد. اگر در این زمان از محصولات ضد عرق بهره ببرید تاثیر آن ها چند برابر می گردد.

کی از ضد عرق ها بهره ببرید؟

دلیلی ندارد وقتی با عجله از خانه خارج می شوید کلی به خودتان دئودورانت و ضد عرق بزنید. برترین زمان برای این کار قبل از خواب است. وقتی شما دراز کشیده اید، شدت فعالیت غدد عرق زیر بغل به شدت کاهش می یابد. اگر در این زمان از محصولات ضد عرق بهره ببرید تاثیر آن ها چند برابر می گردد. دلیل این است که ماده ضد عرق از راستا عرق وارد غدد عرق شده و فعالیت آن ها را مختل می نماید اما اگر مایع عرق از این غده ها خارج گردد ماده ضد عرق نمی تواند خود را به غده عرق برساند چون راستا دیگر مسدود شده است. تاثیر استفاده از ضد عرق قبل از خواب تا 24 ساعت ادامه دارد حتی اگر هر صبح دوش بگیرید.

انگور بخورید

اگر می خواهید موقع کار عرق نریزید انگور را امتحان کنید. نتایج تحقیقات دانشمندان انجمن زیست شناسی آمریکا نشان داده، انگور علاوه بر کنترل فشار خون از عرق کردن شدید هم جلوگیری می نماید. اگر حال و حوصله انگور شستن ندارید بدانید آب انگور هم همان خاصیت را دارد.

بشویید

تجمع باکتری های پوست (استافیلوکوک و استرپتوکوک ها) در هوای گرم می توانند باعث عفونت شوند. صابون های حاوی بنزالکونیوم برای این منظور گزینه ای مناسب هستند و ضمن کاهش خطر عفونت از خشکی پوست هم جلوگیری می نمایند.

جوش نزنید

گرچه آکنه در هوای گرم بیشتر می گردد اما برای بسیاری یک مشکل دائمی است. به هرحال افزایش حرارت باعث فراوری بیش از حد چربی می گردد که در ترکیب با سلول های مرده و جرم های روی پوست فولیکول ها را مسدود نموده و فراوری آکنه می نماید. اگر پوست چربی دارید، هر صبح پوست خود را با ترکیبات اسید سالسیلیک بشویید. البته این ترکیبات بهتر است با نسخه پزشک و به وسیله داروساز ساخته گردد اما اگر پوست تان سوخته از آن استفاده نکنید چون پوست را خشک می نماید.

بسائید

وقتی 21 ساله هستید تقریبا 21 روز طول می کشد تا یک سلول پوستی، خود را به اپیدرم رسانده و در آنجا بمیرد. وقتی 35 ساله بشوید این زمان 2 برابر می گردد. با طولانی تر شدن این زمان پوست خشک تر، خشن تر و پیرتر می گردد. برای تسریع در جایگزینی سلول ها باید سلول های مرده به سرعت از روی پوست حذف شوند. با این کار ظاهر پوست بهتر شده و خودتان هم احساس بهتری خواهید داشت. متخصصان پوست توصیه می نمایند، 2 بار در هفته از کرم های ساینده ملایم بهره ببرید.

زیرسازی پوست با یک رژیم غذایی مناسبپوست خود را با این غذاها از داخل مرطوب و لطیف کنید.

گوجه فرنگی پخته /مقابله با سرطان پوست

تحقیقات انجمن پوست انگلستان نشان داده لیکوپن موجود در گوجه فرنگی تاثیر منفی اشعه ماورای بنفش را خنثی می نماید. میزان این ماده در گوجه فرنگی پخته بیشتر است و اگر به صورت ترکیبی با گوشت پخته خورده گردد تاثیر آن 33 درصد بیشتر می گردد.

ماهی مقابله با پیری

محققان کره ای دریافته اند روغن ماهی انعطاف پذیری پوست را تا 75 درصد افزایش می دهد. از طرف دیگر محققان دانشگاه منچستر متوجه شده اند خوردن ماهی به اسم شام التهاب و آزردگی ناشی از اشعه ماورای بنفش خورشید در طول روز را کاهش می دهد. خوردن 100 گرم ماهی سالمون 2بار در هفته همان چیزی است که شما به آن نیاز دارید.

خوراک لوبیا مقابله با آفتاب سوختگی

آب رسانی کلید بازسازی پوست است. نتایج مطالعه ای در دانشگاه ایالتی کلرادو آمریکا نشان داده، خوراک لوبیا ترکیبی عالی از کربوهیدرات و پروتئین است که بهتر از نوشیدن آب به تنهایی به پوست یاری می نماید.

اگر سوختید چه کنید؟ حفاظتی فراتر از کرم های ضد آفتاب

شاید فکر کنید حفاظت از پوست فقط مختص روزهای آفتابی تابستان است اما چنین نیست. اشعه خطرناک ماورای بنفش حتی از فراز ابرهای یک روز پاییزی یا زمستانی هم می تواند به پوست شما آسیب زده و حتی باعث سوختگی آن گردد. در اینجا به شما می گوییم چطور در طول 24 ساعت شبانه روز از پوست خود حفاظت نموده و درصورت آفتاب سوختگی چه کنید. البته یادتان باشد زدن کرم های ضد آفتاب با SPF مناسب حتی در هوای ابری یک ضرورت انکارناپذیر است.

9-8 صبح قهوه و ورزش

در این ساعات پوست شما در خنک ترین و برترین شرایط خود واقع شده است. برای تقویت و دوام این شرایط می توانید روز خود را با یک فنجان قهوه و چند دقیقه ورزش و نرمش شروع کنید. بنا بر تحقیقات دانشمندان دانشگاه روتگرز آمریکا، با این کار خطر ایجاد ملانوما (خطرناک ترین نوع سرطان پوست و یکی از مهلک ترین انواع سرطان ها) کاهش می یابد. با این کار توانایی بدن شما برای کشتن سلول های پیش سرطانی افزایش می یابد.

صبح پناه بگیرید

شما تازه قهوه تان را خورده اید و اشعه ماورای بنفش مثل نور لیزری از میان ابرها بر پوست شما می تابد. برترین راه همان روش استفاده از کرم های ضد آفتاب است. کرم ضد افتاب باید دست کم 15 SPF داشته باشد. کرم ضد آفتاب را به صورت 2 لایه 30 دقیقه قبل از این که از منزل بیرون بروید، روی پوست صورت و دست ها بمالید. اگر به طور مداوم در فضای آزاد هستید هر چند وقت یک بار کرم را تجدید کنید.

7-6 بعد ازظهر خنک شوید

حتما کرم های افترسان(بعد از آفتاب) را می شناسید. بهتر است این کرم ها را داخل یخچال نگهداری کنید تا هم خنکی کرم سوختگی ناشی از آفتاب را تسکین داده و هم طول عمر محصول افزایش پیدا کند. حالا یک دوش آب سرد بگیرید. آب نباید خیلی سرد باشد چون در این صورت عروق خونی منقبض شده و آسیب پوستی تشدید می گردد.

10- 8 شب درد نکشید

اگر پوست صورت شما سوزش دارد قرص ایبوپروفن خورده و 4 ساعت بعد یک قرص دیگر بخورید. با این کار التهاب و قرمزی کاهش یافته و سردرد احتمالی ناشی از آن هم تسکین می یابد. بدین ترتیب شما می توانید راحت تر بخوابید. ایبوپروفن اثر هورمون های التهابی را از بین برده و شدت التهاب و قرمزی را کاهش می دهد.

منبع:سلامت نیوز

ارسال به وسیله کاربر محترم سایت :hasantaleb

منبع: راسخون
انتشار: 13 مهر 1400 بروزرسانی: 13 مهر 1400 گردآورنده: f30bar3a.ir شناسه مطلب: 1309

به "راهکار های ساده و مقرون به صرفه مسائل پوستی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهکار های ساده و مقرون به صرفه مسائل پوستی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید