سیاست خارجی بریتانیا متمرکز بر ایندوپاسیفیک و تقابل با چین

به گزارش باشگاه فوتبال بارسلونا، طبق یک سند منتشر شده بریتانیا اولویت های سیاست خارجی خود که متمرکز بر منطقه ایندوپاسیفیک است را تعیین نموده است.

سیاست خارجی بریتانیا متمرکز بر ایندوپاسیفیک و تقابل با چین

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، طبق یک سند منتشر شده بریتانیا به دنبال گسترش نفوذ خود در بین کشورهای منطقه ایندوپاسیفیک بوده و کوشش می نماید از نفوذ جهانی چین بکاهد.

این سند که مربوط به اولویتهای سیاست دفاعی و خارجی بریتانیا پس از برگزیت است بر افزایش زرادخانه هسته ای بریتانیا برای مقابله با تهدیدات امنیت جهانی تاکید دارد و روابط قوی و نزدیک بریتانیا و آمریکا را ضروری دانسته و روسیه را به عنوان یکتهدید منطقه ای مهم معرفی نموده است.

در این سند منطقه ایندوپاسیفیک مرکز ژئوپولتیک جهان معرفی شده و از اعزام ناو هواپیمابر بریتانیا به منطقه و نهایی شدن سفر به هند پیش از آوریل خبر داده است.

طبق این گزارش چین و بریتانیا از تجارت و سرمایه گذاری دوجانبه بهره مند می شوند اما درعین حال چین بزرگترین تهدید دولتی برای امنیت مالی بریتانیا معرفی شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 27 فروردین 1400 بروزرسانی: 27 فروردین 1400 گردآورنده: f30bar3a.ir شناسه مطلب: 1057

به "سیاست خارجی بریتانیا متمرکز بر ایندوپاسیفیک و تقابل با چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیاست خارجی بریتانیا متمرکز بر ایندوپاسیفیک و تقابل با چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید