تور تایلند: صادرات گندله و آهن اسفنجی ممنوع شد؟ ، صدور آهن به تایلند

به گزارش باشگاه فوتبال بارسلونا، به گزارش خبرنگاران، صنعت ساخت و ساز در بازار ایران راکد است. همین مساله بر فرایند قیمت مصالح ساختمانی از جمله آهن و میلگرد تاثیر گذاشته است.

تور تایلند: صادرات گندله و آهن اسفنجی ممنوع شد؟ ، صدور آهن به تایلند

با تور تایلند از زیباترین کشور جنوب شرقی آسیا دیدن کنید و شهرهای زیبای بانکوک، پوکت و پاتایا تایلند را ببینید.

با نوسان قیمت دلار گویا تقاضا برای خرید آهن و میلگرد در بازار ایران کاهش پیدا نموده است اما در مقابل علی رغم تحریم ها، مشتری های صادراتی آهن کم نشده است. آهن ایران به کدام کشورها صادر می گردد؟

عضو هیات مدیره اتحادیه فروشندگان آهن به خبرنگاران گفت: ورق آهنی، شمش، میلگرد و بریکت به کشورهایی از جمله امارات متحده عربی، عمان، ترکیه، ویتنام و تایلند صادر می گردد. علی رغم تحریم ها اما صادرات ورقه های آهنی به کشورهای هدف کاهش پیدا ننموده است.

محمدصادق چیت ساز شرح داد: به دلیل تامین احتیاج داخل و کنترل قیمت ها از یک ماه گذشته تا به امروز صادرات گندله و آهن اسفنجی متوقف شده است.

پیش بینی قیمت آهن تا سرانجام سال

از سوی دیگر رئیس اتحادیه فروشندگان آهن هم به خبرنگاران گفت: در حوزه صادرات و حمل و نقل آن با مسائل مختلفی رو به رو هستیم. زمانی که وزرا تغییر می نمایند دستورالعمل های مختلفی در این باره اعمال می گردد. یک صادر نماینده هیچ گاه نمی تواند با تغییرات دستور العمل ها برنامه ریزی شفافی داشته باشد.

حمیدرضا رستگار شرح داد: برای تداوم فراوری و صادرات باید برنامه دقیق مهیا گردد تا سرمایه گذاران در این جهت اطمینان خاطر داشته باشند.

او اعلام کرد: دلیل فرایند کاهشی قیمت آهن و میلگرد کاهش هزینه های فراوری نیست. بلکه تقاضا در بازار چنان کاهش یافته که قیمت ها فرایند نزولی گرفته است. پیش بینی می گردد چنانچه زنجیره فولاد مدیریت گردد قیمت آهن تا سرانجام سال با ثبات همراه است.

پیش تر محمدصادق چیت ساز، عضو هیات مدیره اتحادیه فروشندگان آهن گفته بود: باوجود کاهش قیمت تیر آهن و میلگرد، تقاضایی برای خرید این دو کالا وجود ندارد. بازار آهن راکد است و خریداران فعلا عقب نشینی نموده اند چون احتمالا منتظر معین شدن نتیجه مذاکرات و کاهش بیشتر قیمت میلگرد و آهن هستند.

برای مطالعه بیشتر خبر دلیل افزایش قیمت آهن چیست را بخوانید.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 5 اسفند 1400 بروزرسانی: 5 اسفند 1400 گردآورنده: f30bar3a.ir شناسه مطلب: 1469

به "تور تایلند: صادرات گندله و آهن اسفنجی ممنوع شد؟ ، صدور آهن به تایلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور تایلند: صادرات گندله و آهن اسفنجی ممنوع شد؟ ، صدور آهن به تایلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید