طرز تهیه سالاد تبوله، سالاد عربی هیجان انگیز

به گزارش باشگاه فوتبال بارسلونا، سالاد تبوله یکی از سالادهای خوشمزه عربی است که در آسیا بسیار پرطرفدار است و چون سالاد است به عنوان پیش غذا سرو می شود. سالادی که جز اصلی آن بلغور گندم است. تبوله یک سالاد فوق العاده سالم و خوشمزه است که سریع حاضر می شود و حاوی انواع مختلف سبزیجات است. به همین دلیل برای افرادی که رژیم غذایی را دنبال می کنند و وگان ها (گیاهخوارها) مناسب است. در ادامه شما را با طرز تهیه سالاد تبوله در خبرنگاران بلاگ آشنا می کنم و کمی هم از سبزی جعفری می گویم.

طرز تهیه سالاد تبوله، سالاد عربی هیجان انگیز

مواد لازم برای تهیه سالاد تبوله:

  • جعفری تازه ریز شده: 3 پیمانه
  • نعنای تازه ریزشده: 1.2 پیمانه
  • پیازچه خردشده: 5 عدد
  • پیاز نگینی شده: 1 عدد
  • گوجه فرنگی ریزشده: 4 عدد
  • آبلیموی تازه: 1.4 پیمانه
  • روغن زیتون: 1.4 پیمانه
  • بلغور ریز: 1.4 پیمانه
  • نمک: به میزان لازم

طرز تهیه سالاد تبوله:

ابتدا داخل بلغور یک پیمانه آب ریخته و 30 دقیقه به آن اجازه داده تا کاملا نرم شود. سپس جعفری تازه را کاملا خرد و ریز کرده و آن را کنار بگذارید و بعد نعنا را هم کاملا ریز کرده و کنار بگذارید. پیازچه و پیاز را هم خرد کنید. گوجه فرنگی را پوست کنده. سپس گوجه فرنگی را کاملا باز کرده و دانه های آن را بیرون بیاورید و گوجه فرنگی ها را به شکل ریز خرد کرده. بعد از 30 دقیقه بلغور را آبکش کنید و با ته قاشق بلغور را در داخل آبکش کاملا فشار دهید تا آب به جای مانده به طور کامل خارج شود. در ظرف مورد نظرتان جعفری، پیازچه، نعنا و پیاز را اضافه کرده و کمی هم بزنید. سپس گوجه فرنگی، بلغور، روغن زیتون و آبلیمو را هم داخل ظرف ریخته و بعد به میزان لازم نمک ریخته. سپس مواد را با هم خوب مخلوط کنید. سالاد تبوله حاضر است. آن را داخل یخچال به مدت 1 ساعت گذاشته تا مواد خوب به خورد هم بروند و سالاد خوشمزه تر شود.

فواید و مضرات جعفری:

جعفری سبزی یا گیاه دارویی است که در وعده غذایی بیشتر مردم وجود دارد. جعفری ضد افسردگی است و ترس را کاهش می دهد. جوشانده 200 گرم جعقری خردشده می تواند به کبد آسیب برساند و باعث بیماری های کبدی شود. افرادی که ناراحتی های کبدی دارند نباید جعفری را زیاد مصرف کنند. جعفری به هضم غذا به خصوص غذاهای گوشتی بسیار کمک می کند. به همین علت وقتی از کباب ها استفاده می کنید، جعفری را هم حتما در کنارش مصرف کنید. افرادی که اسید اوریک بالا و اوره بالایی دارند واز نقرس رنج می برند، توصیه می شود در غذاهایشان جعفری را فراموش نکنند. جعفری می تواند اسید اوریک را از دستگاه ادراری دفع کند. رایحه جعفری روی سردی قلب تاثیر می گذارد و اثرات خوبی روی کبد سرد دارد. افرادی که نفخ می کنند، سوء هاضمه دارند یا غذا سر دلشان می ماند، توصیه می شود از جعفری استفاده کنند.

امیدوارم مطالب این پست برای شما مفید بوده باشد. برای شام این سالاد را درست کنید و از خوردن آن لذت ببرید.

منبع: اُکالا
انتشار: 2 دی 1400 بروزرسانی: 2 دی 1400 گردآورنده: f30bar3a.ir شناسه مطلب: 1398

به "طرز تهیه سالاد تبوله، سالاد عربی هیجان انگیز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه سالاد تبوله، سالاد عربی هیجان انگیز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید