17 خوراکی ضد درد و التهاب

به گزارش باشگاه فوتبال بارسلونا، مطالعات نشان می دهد که خوردن آناناس درد بیماران مبتلا به آرتروز زانو و آرتریت روماتوئید را کاهش می دهد و تورم را در بیماران مبتلا به سندرم تونل کارپال کم می نماید.

17 خوراکی ضد درد و التهاب

خبرنگاران| اگر در هر قسمت از بدن خود احساس درد دارید این 17 ماده غذایی را در فهرست غذایی روزانه خودقرار دهید. با مصرف هریک از این ها درد اندام هایتان کاهش و یا متوقف خواهد شد.

1- روغن زیتون

محققان دانشگاه پنسلوانیا متوجه شدند که نوعی ماده شیمیایی در روغن زیتون وجود دارد که باعث کاهش درد به همان روشی که ایبوپروفن انجام می دهد می گردد. می توانید این روغن را در انواع سالاد و پخت و پز روزانه خود بهره ببرید.

2- آناناس

بروملین یک آنزیم هضم نماینده پروتئین است که باعث شده این میوه گرمسیری یکی از مقوی ترین مواد غذایی برای کاهش درد باشد. مطالعات نشان می دهد که خوردن آناناس درد بیماران مبتلا به آرتروز زانو و آرتریت روماتوئید را کاهش می دهد و تورم را در بیماران مبتلا به سندرم تونل کارپال کم می نماید.

3- سیب

سیب حاوی ماده کوئرستین و آنتی اکسیدان های التهابی است. این میوه محبوب و لذیذ یکی دیگر از موادی است که شما هنگام درد برای کم تر شدن آن می توانید بهره ببرید.

4- آجیل و دانه های خوراکی

انواع آجیل و دانه های خوراکی حاوی مقادیر زیادی منیزیم، آرژنین و ویتامین E. هستند که در کنترل درد نقش بسزایی دارند. گزینه ایده آل مصرفی آجیل خام و بدون نمک است. خوردن گردو، بادام زمینی، پسته، دانه کتان بیشتر توصیه شده است.

5-سبزیجات

انواع سبزیجات با برگ های سبز پررنگ مثل کلم بروکلی، اسفناج و ... کاروتنوئید دارند که یک ماده ضد التهاب و ضد درد است.

6- شکلات تلخ

شکلات مقادیر زیادی آنتی اکسیدان دارد که با درد مبارزه می نماید. طبق پژوهش هایی که در ایتالیا اجرا شده افرادی که روزانه یک مربع کوچک شکلات تلخ می خورند اندازه قابل توجهی از درد های مفصلی و استخوانیشان کم شده است.

7- برنج قهوه ای

برنج قهوه ای و انواع غلات دارای فیبرهستند. فیبر به کاهش درد یاری می نماید و پروتئین واکنش دهنده به ویتامین C. که در کبد فراوری و باعث التهاب می گردد را پایین می آورد.

8- گیلاس

آلبالو ماده ای شیمیایی به نام آنتوسیانین دارد که رنگ آبی و قرمز انواع میوه ها نتیجه آن است و مانند آسپرین درد را متوقف می نماید. تمشک و توت فرنگی هم این مزیت را دارند.

9-سیرو پیاز

ترکیبات گوگردی موجود در سیر و پیاز باعث تحریک سیستم ایمنی بدن می گردد و در نتیجه اگر دردی هم احساس گردد با مصر آن ها کاهش می یابد.

10- چای سیاه و سبز

چای سرشار از آنتی اکسیدان ها و فلاونوئید ها است که از سلول های بدن در برابر انواع آسیب محافظت می نمایند.

11- کلم بروکلی

بروکلی از خانواده کلم هاست که حاوی ویتامین های C. و K، فولات، فیبر و آنتی اکسدان است. تحقیقات نشان می دهد این ماده غذایی سولفورفان بالایی دارد که با کاهش سیتوکین ها، درد را از بین می برد.

12- ماهی

ماهی های چرب مانند ماهی قزل آلا حاوی اسید های چرب امگا 3 هستند که آن ها را به یکی از برترین مواد غذایی برای کاهش درد و التهاب تبدیل می نماید. یک مطالعه در دانشگاه پیترزبورگ نشان داد کسانی که از درد گردن و کمر رنج می برند اگر به مدت 3 ماه امگا 3 مصرف نمایند به طور چشمگیری دردهایشان کم می گردد. خوردن ماهی حداقل دو روز در هفته توصیه می گردد.

13- سویا

محققان دانشگاه اوکلاهما دریافتند که کسانی که مبتلا به استئوآرتریت هستند به ویژه مردان اگر سه ماه روزی 40 گرم سویا مصرف نمایند درد کمتری خواهند داشت. تحقیقات دیگر نشان می دهد این ماده غذایی در کاهش درد های زنانه نیز مؤثر است. بهتر است این ماده غذایی را به صورت دانه های خوراکی هر روز مصرف کنید.

14- قارچ

فنول های موجود در قارچ به کاهش درد بسیار یاری می نماید.

15- کلم ترش

سلامت روده ها نقش مهمی در سلامت معده و درنتیجه کاهش درد در این ناحیه دارد. خوردن این ماده غذایی به کاهش فشار خون نیز یاری می نماید.

16- آواکادو

کاروتنوئید، توکوفرول موجود در آواکادو درد را کنترل می نماید و خطر ابتلا به انواع سرطان را کاهش می دهد.

17- لوبیا

لوبیا منیزیم زیادی دارد و این سبب می گردد که به کاهش درد و التهابات بدن یاری کند. برترین لوبیا برای این کار لوبیا قرمز است.

منبع: rd

ترجمه: خبرنگاران

منبع: فرادید
انتشار: 31 تیر 1401 بروزرسانی: 31 تیر 1401 گردآورنده: f30bar3a.ir شناسه مطلب: 1598

به "17 خوراکی ضد درد و التهاب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "17 خوراکی ضد درد و التهاب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید