مخالفت اتحادیه عرب با دخالت های خارجی در لیبی

به گزارش باشگاه فوتبال بارسلونا، شورای اتحادیه عرب بر مخالفت خود با دخالت های خارجی در لیبی تاکید نمود.

مخالفت اتحادیه عرب با دخالت های خارجی در لیبی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روسیاالیوم، شورای اتحادیه عرب که امروز برای آنالیز اوضاع لیبی نشست فوق العاده تشکیل داده بود در بیانیه ای دخالت های نظامی خارجی در لیبی را محکوم کرد.

در این بیانیه بر پایبندی به وحدت و حاکمیت لیبی و تمامیت ارضی این کشور و حمایت از فرایند سیاسی به وسیله اجرای کامل توافق الصخیرات که در دسامبر سال 2015 میلادی امضاء شد تاکید شده است.

شورای اتحادیه عرب در این بیانیه بر اهمیت مشارکت دادن کشورهای همسایه در کوشش های بین المللی برای یاری به مردم لیبی در حل بحران این کشور تاکید نمود.

این شورا ضمن ابراز نگرانی شدید از تشدید درگیری های نظامی که بحران لیبی را پیچیده تر نموده است بر ضرورت توقف این درگیری ها تاکید نمود و تنها راه چاره بازگشت امنیت و ثبات به لیبی و نابودی تروریسم را راه چاره سیاسی دانست.

شورای اتحادیه عرب درباره خطرات اتخاذ اقدمات یجانبه از سوی طرف های لیبی هشدار داد و گفت که چنین اقداماتی بر خلاف متن و روح توافق سیاسی لیبی و قطعنامه های بین المللی مرتبط بوده و زمینه را برای دخالت های نظامی خارجی فراهم می نماید و به طولانی تر شدن بحران این کشور می انجامد.

این شورا از دبیرکل اتحادیه عرب خواست که تماس هایی در عالی ترین سطوح با همه طرف های بین المللی ذیربط در بحران لیبی به منظور اتخاذ مواضع مثبت و سازنده و ایجاد هماهنگی برای حل بحران لیبی و حمایت از کوشش های نماینده سازمان ملل برقرار کند.

از زمان سرنگونی رژیم معمر قذافی دیکتاتور معدوم لیبی در سال 2011، این کشور به دو دولت موازی در شرق و غرب تقسیم شده است.

ژنرال بازنشسته ارتش لیبی خلیفه حفتر که کنترل شرق کشور را بر عهده دارد، مورد حمایت بعضی طرف های منطقه ای و بین المللی از جمله مصر و فرانسه است. وی طی چند ماه گذشته بارها کوشش نموده است به وسیله لشکرکشی طرابلس را به سیطره خود درآورد و این در حالی است که حملات حفتر تا به امروز نتیجه ای به جز کشته شدن شهفرایندان لیبی و آواره شدن هزاران نفر از آنها نداشته است.دولت وفاق ملی نیز که مورد پذیرش بین المللی قرار گرفته، تحت ریاست فائز السراج عمل نموده و کنترل غرب لیبی را در دست دارد و نیروهای این دولت با حملات حفتر مقابله نموده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 3 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: f30bar3a.ir شناسه مطلب: 185

به "مخالفت اتحادیه عرب با دخالت های خارجی در لیبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مخالفت اتحادیه عرب با دخالت های خارجی در لیبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید