مصرف انرژی در ساختمان ها 5 برابر استاندارد

به گزارش باشگاه فوتبال بارسلونا، خبرنگاران: قائم مقام سازمان محیط زیست گفت: با اجرای طرح خانه سبز که شامل مواردی از قبیل دو جداره کردن شیشه ها، عایق بندی و ذخیره انرژی خورشیدی است، می توانیم مصرف انرژی را در کشور به صفر برسانیم.

مصرف انرژی در ساختمان ها 5 برابر استاندارد

جهت دریافت خدمات پتینه کاری با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرنگاران ، علی محمد شاعری، قائم مقام سازمان حفاظت محیط زیست در مراسم شروع به کار طرح ملی معاینه فنی موتورخانه ساختمان ها که امروز با حضور محمدجواد محمدی زاده، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و علیرضا مصداقی نیا، معاون وزارت بهداشت در بیمارستان میلاد تهران برگزار گردید، با بیان این مطلب گفت: در طرح خانه سبز اجرای کامل مقررات ملی ساختمان مد نظر قرار می گیرد تا با استفاده از تجهیزاتی مانند دو جداره کردن پنجره ها، عایق کردن و جانمایی درست ساختمانها مصرف درست انرژی را در افق چشم انداز 20 ساله به صفر برسانیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر میزان مصرف انرژی در ساختمان های کشور 4 تا 5 برابر میزان استاندارد است، اضافه نمود: در هر متر مربع ساختمانهای کشور در حال حاضر 400 تا 500 کیلو وات برق مصرف می گردد؛ درحالی که در حال حاضر در اروپا در هر متر مربع ساختمان بین 100 تا 120 کیلو وات برق مصرف می گردد.

شاعری با بیان اینکه برنامه کشورهای اروپایی برای به صفر رساندن مصرف انرژی در ساختمانها تا سال 2030 هدفگذاری شده است، گفت: کشورهای اروپایی به لحاظ میزان تابش انرژی خورشیدی (انرژی پاک) با توجه به مختصات جغرافیایی شان با محدودیت روبرو هستند، درحالی که در کشور ما بر اساس مختصات جغرافیایی به خوبی می توان از انرژی های پاک به ویژه انرژی خورشیدی بهره برد.

وی با بیان اینکه استاندارد کردن و برطرف آلایندگی موتورخانه های صنعتی و مصارف خانگی آخرین حلقه و منشا ایجاد آلودگی در کلانشهرهاست، افزود: امروز با افتتاح موتورخانه استاندارد بیمارستان میلاد کلید استانداردسازی موتورخانه ها در صنایع و منازل زده شد.

قائم مقام سازمان حفاظت محیط زیست اضافه نمود: استاندارد کردن و برطرف آلایندگی واحدهای صنعتی از دیگر اهداف مورد نظر ظرف یکی دو سال آینده است که تا به امروز 30 تا 40 درصد واحدهای صنعتی استاندارد شده و ظرف دو سال آینده 50 تا 60 درصد این واحدها نیز استاندارد می شوند.

وی با بیان اینکه شناسایی منابع آلاینده و تصویب وضع و اعمال قوانین و مقررات برای استاندارد کردن این منابع از مهمترین مراحل کاهش آلاینده ها در کلانشهرهاست، ادامه داد: در سالهای اخیر در زمینه خودروها اقدامات قابل قبولی صورت گرفته و امیدواریم تا انتها امسال به استانداردهای روز جهان در زمینه خودروها نزدیک شویم.

قائم مقام سازمان حفاظت محیط زیست اظهار داشت: استاندارد کردن سوخت خودروها از دیگر مواردی است که در سالهای اخیر به خوبی به آن توجه شده و درحال حاضر بیش از 80 تا 90 درصد پالایشگاهها آمادگی عرضه سوخت یورو 4 و یورو 5 را دارند.

منبع: تسنیم
انتشار: 17 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: f30bar3a.ir شناسه مطلب: 220

به "مصرف انرژی در ساختمان ها 5 برابر استاندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مصرف انرژی در ساختمان ها 5 برابر استاندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید