معرفی سالم ترین پنیرهای دنیا

به گزارش باشگاه فوتبال بارسلونا، بعضی افراد از خوردن پنیر بسیار نگران هستند؛ زیرا سرشار از چربی، سدیم و کالری است. با این حال، پنیر همچنین یک منبع عالی از پروتئین، کلسیم و بسیاری از مواد مغذی دیگر است.

معرفی سالم ترین پنیرهای دنیا

به گزارش خبرنگاران به نقل از قدس آنلاین ، خوردن پنیر ممکن است به کاهش وزن یاری و از بیماری های قلبی و پوکی استخوان جلوگیری کند. بعضی از انواع پنیر نسبت به انواع دیگر سالم تر هستند.

سالم ترین انواع پنیر عبارتند از:

پنیر موزارلا

موزارلا نوعی پنیر سفید نرم و دارای رطوبت بالاست. منشا آن ایتالیا است و معمولاً از یا شیر گاو تهیه می گردد. میزان سدیم و کالری موتزارلا نسبت به سایر پنیرها کمتر است؛ این پنیر حاوی 85 واحد کالری، 6 گرم پروتئین، 6 گرم چربی، 1 گرم کربوهیدرات، 176 ملی گرم سدیم و 14 درصد کلسیم است.

پنیر رگه آبی

این پنیر از شیر گاو، بز یا گوسفند تهیه می گردد و یکی از انواع مغذی پنیر است؛ پنیر رگه آبی حاوی درصد بالاتری از کلسیم نسبت به انواع دیگر پنیرها بوده و حاوی 100 واحد کالری، 6 گرم پروتئین، 8 گرم چربی، 1 گرم کربوهیدرات، 380 میلی گرم سدیم و 33 درصد کلسیم است.

از آنجایی که پنیر رگه آبی دارای کلسیم زیاد به عنوان یک ماده مغذی ضروری برای سلامت استخوان است، افزودن آن به رژیم غذایی شما می تواند از مسائل بهداشتی مرتبط با استخوان جلوگیری کند.

پنیر سفید

پنیر سفید معمولاً از شیر گوسفند یا بز تهیه می گردد و با توجه به اینکه برای حفظ طراوت و شادابی در آب نمک بسته بندی می گردد، می تواند سدیم زیادی داشته باشد. با این حال، معمولاً از بسیاری از پنیرها کالری کمتری دارد و حاوی 80 واحد کالری، 6 گرم پروتئین، 5 گرم چربی، 1 گرم کربوهیدرات، 370 میلی گرم سدیم و 10 درصد کلسیم است.

پنیر دَلَمه

پنیر دلمه یک پنیر سفید و نرم است که از کشک شیر گاو تهیه می گردد. گفته می گردد که منشأ آن ایالات متحده است و در مقایسه با پنیرهای دیگر پروتئین بالاتری دارد و حاوی 120 واحد کالری، 12 گرم پروتئین، 7 گرم چربی، 3 گرم کربوهیدرات، 500 میلی گرم سدیم و 10 درصد کلسیم است.

این پنیر سرشار از پروتئین است، اما کالری کمی دارد، به همین دلیل مصرف آن برای کاهش وزن توصیه می گردد.

پنیر ریکوتا

ریکوتا یک پنیر ایتالیایی است که از آب باقی مانند از دیگر پنیرهای شیر گاو، بز، گوسفند بدست می آید. ریکوتا دارای یک قوام خامه ای است و اغلب به عنوان یک نوع سبک تر از پنیر دلمه توصیف می گردد. این پنیر حاوی 180 واحد کالری، 12 گرم پروتئین، 12 گرم چربی، 8 گرم کربوهیدرات، 300 میلی گرم سدیم و 20 درصد کلسیم است.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 22 آذر 1399 بروزرسانی: 22 آذر 1399 گردآورنده: f30bar3a.ir شناسه مطلب: 810

به "معرفی سالم ترین پنیرهای دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی سالم ترین پنیرهای دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید