تور کانادا: مقایسه شرایط کار در کانادا و آمریکا

به گزارش باشگاه فوتبال بارسلونا، مقایسه شرایط کاری در کانادا و آمریکا

کانادا و آمریکا دو کشور پهناور هستند که در نزدیکی یکدیگر واقع شده اند، ولی این بدان معنا نیست که آنها با یکدیگر تفاوتی ندارند. شرایط کار در کانادا و ایالات متحده تفاوت های عمده ای دارد و قوانین حاکم بر بازار کار این دو کشور از جریمه و اخراج گرفته تا گرفتن مرخصی کاملا متفاوت می باشد. در ادامه به مقایسه شرایط کار در کانادا و آمریکا خواهیم پرداخت. برای مقایسه شرایط کار در کانادا و آمریکا سه شاخص مرخصی زایمان، مرخصی و حقوق و تعطیلات و ساعات کار در نظر گرفته شده است.

تور کانادا: مقایسه شرایط کار در کانادا و آمریکا

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و آبشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

مرخصی زایمان

مرخصی زایمان در کانادا کاملا استاندارد و پذیرفته شده است. دولت کانادا بسته به طول مدت استخدام و ساعات کاری والدین، برای تولد فرزندان مرخصی در نظر می گیرد. مادران در هر جای کانادا می توانند بین 17 تا 52 هفته کار را ترک کنند و کارفرمایان آنها باید پس از اتمام دوران مرخصی زایمان با بازگشت به کار آنها موافقت کنند.

بعلاوه دولت به وسیله طرح بیمه اشتغال کانادا (EI) به کارمندان حقوق می دهد. به وسیله این طرح، مادر می تواند تا 15 هفته از حقوق پرداختی استفاده کند. مقدار حقوق معادل 55 درصد از میانگین دستمزد هفتگی آنها تا حداکثر 485 دلار در هفته است.

از سوی دیگر، ایالات متحده، گزینه ای تحت اسم مرخصی زایمان با پرداخت حقوق ندارد. در این کشور مادران مجاز به استفاده از 12 هفته مرخصی می باشند، ولی حقوقی به آنها پرداخت نمی گردد.

مرخصی و حقوق

در کانادا، کارمندانی با سابقه کمتر از پنج سال در یک شرکت حق دارند از دو هفته مرخصی تعطیلات با پرداخت حقوق در سال استفاده کنند. افرادی که بیش از پنج سال سابقه کار دارند مجاز به استفاده از سه هفته مرخصی با حقوق می باشند.

در آمریکا مقدار مرخصی تعطیلات با حقوق صرفا در اختیار کارفرما است و آنها مجبور نیستند حقوقی پرداخت کنند. با این حال، طبق آمار دفتر کارگری، حدود 74 درصد از شرکت ها مرخصی تعطیلات همراه با حقوق ارائه می دهند. بیشتر شرکت ها حداقل دو هفته به کارکنان خود مرخصی می دهند.

تعطیلات و ساعت کار

هرچند بسیاری از کارکنان در هر دو کشور ایالات متحده و کانادا در تمام طول روز پشت میزهای خود هستند، ولی کانادایی ها به طور قانونی مجاز به استفاده از سی دقیقه استراحت به ازای هر 5 ساعت کار می باشند. بعلاوه طبق قانون، کارکنان کانادایی حداکثر 48 ساعت در هفته باید کار کنند مگر اینکه توافقنامه کتبی بین آنها و کارفرمایان وجود داشته باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره شرایط کار در کانادا، به قسمت عناوین شغلی و دستمزد در کانادا مراجعه کنید.

منبع: موسسه کانادایی جی اس آی
انتشار: 2 مرداد 1400 بروزرسانی: 2 مرداد 1400 گردآورنده: f30bar3a.ir شناسه مطلب: 1220

به "تور کانادا: مقایسه شرایط کار در کانادا و آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور کانادا: مقایسه شرایط کار در کانادا و آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید