میرزایی در گردهمایی مدیران ارشد شرکت آتیه صبا :82 درصد دارایی صندوق های بازنشستگی بورسی شده اند

به گزارش باشگاه فوتبال بارسلونا، معاون امور مالی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مهم ترین عامل در معین سرنوشت شرکت ها را مدیریتی دانست و گفت: هلدینگ آتیه صبا، نمونه پیروز تأثیر مدیریت در تحولات عظیم در بنگاه های مالی و تحقق اهداف است.

میرزایی در گردهمایی مدیران ارشد شرکت آتیه صبا :82 درصد دارایی صندوق های بازنشستگی بورسی شده اند

به گزارشمرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی،حجت الله میرزاییدر گردهمایی مدیران ارشد شرکت سرمایه گذاری آتیه صبا که با حضور اکبر افتخاری،مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری برگزار گردید، اظهار کرد: هلدینگی که حدود یک سوم ازبنگاه های مدیریتی صندوق های بازنشستگی را در خود دارد، اکنون یک دوره بسیار خوب راتجربه می نماید.

وی اضافه کرد:با ورود آتیه صبا به بورس و افزایش سرمایه ، آینده این هلدینگ بسیار بهتر خواهد شد؛در حال حاضر هر چهار صندوق وابسته به وزارت تعاون در شرایط بسیار بهتری در مقایسهبا گذشته قرار گرفته اند.

وی با تأکیدبر این که شفاف ترین روزها و عملکردهایمدیریتی در این بنگاه ها رقم می خورد، توضیح داد: 82درصد از کل دارایی های صندوق های بازنشستگی، بورسی شده اند و به زودی به بالای90درصد می رسد که این اتفاق بسیار افتخارآفرین است.

معاون امورمالی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بورسی شدن را گامی عظیم برای شفافیت وکارآمدی بنگاه های مالی دانست.

میرزایی بااشاره به اجرای پروژه های مربوط به آینده پژوهی از چهار ماه پیش در وزارت تعاون،کارو رفاه اجتماعی تشریح کرد: شهری شدن اقتصاد، جهش به سوی دنیای مبتنی بر فناوریاطلاعات و ارتباطات، افزایش اهمیت آب و انرژی در آینده، ضرورت تمرکز بر نقش زنانبه عنوان مخاطب و به عنوان شریک اجتماعی در بنگاه های مالی، افزایش سهمآسیایی ها در تأثیرگذاری بر پیشرفت های دنیای مدرن، رشد درآمد سرانه، بالارفتن نرخامید به زندگی و به تبع آن، افزایش آمار سالمندان در دنیا و ایران موجب شده است تاهر روز بیش از گذشته احتیاجمند پیش بینی آینده و برنامه ریزی برای آنباشیم.

معاون امورمالی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان این که تا سال 1415سهمسالمندان ایران از 9.5درصد جمعیت به 15درصد افزایشخواهد یافت، یادآور شد: متأسفانه برای جمعیت هشت میلیون نفری سالمندان کشور تنها20پزشک متخصص طب سالمندی در کشور فعالیت دارند.

وی ادامهداد: پیش بینی می گردد اقتصاد ایران در سال 1400رشد 1.5 تا سه درصدی را تجربه کند که با توجه به آثار دوران تحریم و پایین آمدنقیمت نفت طی سال 2020، رشد قابل توجهی خواهد بود.

وی اضافهکرد: بخش خصوصی می تواند از این شرایط بهترین بهره را ببرد، ولی مشکل اصلی سطحپایین تخصص و دانش نسبت به تحولات دنیای و آشنا نبودن به زبان گفت وگو با نظامدنیای است.

میرزایی باتأکید بر اینکه در سطوح خرد و کلان، مدیریت، مهم ترین مؤلفه معین کننده است،اعلام نمود: حتی در سخت ترین دوره های مراودات بین المللی، ویژگی های مدیریتیمی توانند اثرگذار باشند؛ از این رو، شکل گیری یک بازار رقابتی بین مدیران اتفاقیاست که در آینده به شدت به آن احتیاج داریم. البته آنچه معین کننده است، صرفاً رزومهتحصیلی یا سابقه مدیریتی نیست، بلکه مهم تر از آن عملکرد و دستاوردهای مدیرانبنگاه های مالی است که باید معیار و مبنای انتخاب آنان قرار گیرد. به این ترتیب،ایجاد بازار رقابتی مدیران حرفه ای یک ضرورت اجتناب ناپذیر است که یاری می نماید تاقدر و قیمت مدیران به درستی معین گردد.

وی با بیاناین که متأسفانه طی پنج دهه اخیر فاقد استراتژی و توسعه صنعتی در کشور بوده ایم،عنوان نمود: کوچک و پراکنده بودن بنگاه های صنعتی و مکان یابی غلط برای آن ها، فقدانزنجیره ارزش، فرسودگی ماشین آلات و عقب ماندگی تکنولوژیک، موجب آسیب پذیری آن هاشده است. علاوه بر این، ساختار نامناسب تعداد و ترکیب نامناسب منابع انسانی، سطحپایین بهره وری و تحقیق و توسعه(R&D) درسازمان ها ازجمله موارد آسیب رسان برای شرکت ها هستند.

معاون وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین بر لزومایجاد رقابت درونی برای ارتقای سطح بهره وری تأکید و اعلام نمود: بورسی شدن بنگاه ها یاری می نماید تابتوانیم اثربخشی آن ها را محاسبه کنیم. در سطح ملی و دنیای ، با توجه به روندهایمالی ، اجتماعی، فرهنگی، فرصت های عظیمی پیش روی بنگاه های مالی است وشرکت ها با وجود تنوع در زمینه های فعالیت شان، فرصت های همکاری برای تبادل وارتقای سهم را در بازارهای منطقه ای و دنیای در اختیار دارند.

میرزاییابراز امیدواری کرد که با آینده نگری و تدبیر هلدینگ آتیه صبا این موضوع مورد توجهقرار گیرد و آینده بهتری در این هلدینگ رقم بخورد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 18 اسفند 1399 بروزرسانی: 18 اسفند 1399 گردآورنده: f30bar3a.ir شناسه مطلب: 975

به "میرزایی در گردهمایی مدیران ارشد شرکت آتیه صبا :82 درصد دارایی صندوق های بازنشستگی بورسی شده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میرزایی در گردهمایی مدیران ارشد شرکت آتیه صبا :82 درصد دارایی صندوق های بازنشستگی بورسی شده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید