همه روش های پاک کردن رنگ مو از دست

به گزارش باشگاه فوتبال بارسلونا، برای پاک کردن رنگ مو از دست روش های متعدد و ساده ای وجود دارد. با استفاده از ترکیب نوشابه و مایع ظرفشویی، لاک پاک کن، آرایش پاک کن یا روغن زیتون می توانید به راحتی لکه های رنگ روی دست را پاک کنید.

همه روش های پاک کردن رنگ مو از دست

حتماً برای شما هم پیش آمده است که با وجود در نظر دریافت تمام اقدامات لازم حین رنگ کردن مو های سر، دست، پیشانی یا گردنتان رنگی شده باشد. از آنجایی که رنگ ها دائمی یا نیمه دائمی هستند، پاک کردنشان با روش های شستشوی معمولی با آب و صابون ممکن نیست. هرچند پس از گذشت چند روز از بین می فرایند، اما اگر برای یک مهمانی یا مراسم مهم آماده می شوید و نمی توانید صبر کنید، باید از روش های دیگر بهره ببرید. در این مقاله چندین روش پاک کردن سریع رنگ مو از پوست، آورده شده است، با ما همراه باشید.

روش های پاک کردن رنگ مو از دست

با استفاده از چند ماده ساده و در دسترس که در خانه یافت می شوند می توانید لکه های باقی مانده رنگ مو روی دست یا خطوط مو را به راحتی پاک کنید. البته بعضی از این مواد ممکن است برای پوست صورت ایجاد حساسیت یا خارش نمایند؛ بنابراین پیشنهاد می گردد قبل از رنگ کردن مو ها این نواحی را با وازلین یا کرم های نرم نماینده بپوشانید تا رنگی نشوند.

پاک کردن رنگ از روی دست با اسپری WD40

اسپری WD40 یک اسپری صنعتی است و به منظور رنگ بری در مصارف صنعتی و ساختمانی استفاده می گردد. این اسپری روی هر نقطه از پوست بدن به جز پوست صورت قابل استفاده است. برای پاک کردن رنگ مو از روی دست، چند قطره از آن را روی دست بریزید و با آب بشویید تا کاملاً پاک گردد.

اسپری های حالت دهنده مو

اسپری های حالت دهنده مو به دلیل داشتن بعضی مواد پاک نماینده می توانند به عنوان رنگ بر هم استفاده بشوند. از آنجا که این اسپری ها برای ساختار مو طراحی شده اند، ممکن است برای افراد با پوست های حساس عوارضی مثل خارش یا التهاب ایجاد نمایند؛ بنابراین این اسپری ها برای افراد حساس و پوست صورت توصیه نمی گردد. برای پاک کردن رنگ مو از دست یا گردن، چند قطره از اسپری را روی پوست بریزید و با آب گرم شستشو دهید.

پاک کردن رنگ مو از دست با لاک پاک کن ها

لاک پاک کن ها حاوی حلال های آلی هستند و می توانند به راحتی انواع رنگ ها را از بین ببرند. بعضی از آن ها حاوی استون بوده و ممکن است باعث آبگیری و خشکی پوست بشوند. سعی کنید از لاک پاک کن های روغنی برای این منظور یاری بگیرید. یک پد پنبه ای را به محلول لاک پاک کن آغشته کنید و به صورت مدور روی محل آغشته به رنگ حرکت دهید تا لکه کاملاً پاک گردد. این روش را برای پاک کردن رنگ مو در نواحی پیشانی یا خطوط مو در صورت هم می توانید انجام دهید. بعد از پاک شدن لکه، محل را با آب گرم آبکشی کنید تا کاملاً تمیز گردد. توجه داشته باشید که مواد لاک پاک کن به هیچ وجه با چشم هایتان تماس پیدا نکند.

استفاده از خمیر دندان

خمیر دندان ها معمولاً حاوی مواد لایه بردار و پاک نماینده هستند و این مواد می توانند به پاک کردن لکه های رنگی روی پوست یاری نمایند. هرچند لایه برداری سطحی و خفیفی هم در حین پاک کردن لکه ها رخ می دهد، اما این مسئله عارضه خاصی به همراه نخواهد داشت. مقداری از خمیر دندان را روی لکه های رنگ قرار دهید و با نوک انگشت به آرامی ماساژ دهید. اجازه دهید خمیر دندان به مدت یک ساعت روی پوست باقی بماند سپس با آب شستشو دهید.

بیشتر بدانید: کاربردهای شگفت انگیز خمیر دندان

روغن بچه یا روغن زیتون

این روغن ها توانایی شکستن پیوند های موجود در مولکول های رنگ و حل کردن آن ها را دارند و باعث ساییدگی و لایه برداری پوست هم نمی شوند. از آنجایی که پاک کردن رنگ با این روش به مدت زمان بیشتری احتیاج دارد، توصیه می گردد شب قبل از خواب مقداری از این روغن ها را روی محل پخش کنید و یک دستمال کاغذی روی آن قرار دهید. بعد از گذشت 6 یا 8 ساعت پوست را با آب و صابون بشویید تا کاملاً تمیز گردد.

ترکیب نوشابه و مایع ظرفشویی

مایع ظرفشویی حاوی دترجنت ها و پاک نماینده های لکه های روغنی است، همچنین نوشابه با داشتن اسید های قوی می تواند انواع لکه ها را پاک کند. مقداری از این دو ماده را به نسبت مساوی ترکیب نموده و روی پوست قرار دهید. این ترکیب ضمن پاک کردن لکه های رنگی، لایه برداری سطحی هم انجام می دهد. اگر برای پاک کردن لکه های رنگ روی صورت از این ترکیب استفاده می کنید دقت کنید که به هیچ وجه با چشمان شما تماس پیدا نکند.

آرایش پاک کن ها

استفاده از آرایش پاک کن ها، بهترین راهکار برای تمامی انواع پوست به خصوص پوست های حساس و تحریک پذیر است. از آنجایی که این محلول ها حتی برای پوست زیر چشم هم مناسب هستند هیچ گونه عارضه ای به همراه نخواهند داشت. مقداری از آرایش پاک کن خود را روی یک پد پنبه ای بریزید و روی لکه ها بکشید، سپس با آب و صابون شستشو دهید.

دترجنت ها و مایع سفید نماینده

دترجنت ها مواد پاک نماینده قوی هستند و اکثرا در مصارف صنعتی از آن ها برای پاک کردن مواد و دستگاه ها استفاده می گردد. سفیدنماینده یا لکه بر یکی از موادی است که برای مصارف خانگی و نظافت سطوح مختلف استفاده می گردد. یک تکه پنبه را با مقداری مایع سفید نماینده آغشته نموده و روی محل لکه بکشید. البته این کار موجب لایه برداری پوست هم می گردد. به دلیل تند بودن بوی این ماده توصیه می گردد برای ناحیه صورت از این ماده استفاده نکنید.

پاک کردن رنگ مو از دست با استفاده از اکسیدان

از آنجایی که اکسیدان با مولکول های رنگ ترکیب می گردد، می تواند به عنوان یک پاک نماینده و رنگ بر هم مورد استفاده قرار گیرد. مقداری اکسیدان را با آبلیمو ترکیب نموده تا به شکل خمیر در آید. با یک پد پنبه ای این ترکیب را روی پوست دست بکشید.

امیدواریم از این آموزش استفاده نموده باشید، شما هم می توانید تجربیات خود را در زمینه پاک کردن رنگ مو از پوست با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: healthrid

گروه آرایش و زیبایی خبرنگاران

منبع: setare.com
انتشار: 3 اسفند 1399 بروزرسانی: 3 اسفند 1399 گردآورنده: f30bar3a.ir شناسه مطلب: 945

به "همه روش های پاک کردن رنگ مو از دست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه روش های پاک کردن رنگ مو از دست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید