کمپین، هر دانش آموز کرمانی یک سفیر سلامت در کرمان راه اندازی شد

به گزارش باشگاه فوتبال بارسلونا، معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کرمان از راه اندازی کمپین هر دانش آموز کرمانی یک سفیر سلامت اطلاع داد.

کمپین، هر دانش آموز کرمانی یک سفیر سلامت در کرمان راه اندازی شد

ماشاالله میرزا حسینی معاون تربیت بدنی وسلامت آموزش وپرورش استان کرمان در گفت و گو با خبرنگار از ،گفت: با توجه به اینکه در سال های قبل کمپین همیار پلیس راه اندازی شد ونتایج بسیار خوبی در پی داشت، در راستای پیشگیری و کنترل کروناویروس و احتیاج به فرهنگ سازی جهت ارتقاء سواد سلامت در جامعه، همزمان با سراسر کشور، پویش استانی هر دانش آموز یک سفیر سلامت با شعار های، نه به سفر، نه به دید و بازدید و سالم در خانه بمانیم، راه اندازی شد.

او با اشاره به اینکه این طرح از روز چهارشنبه 21 اسفند ماه کلیدخورد، اضافه نمود: تا به امروز 45 هزار دانش آموز به عنوان سفیر سلامت در کرمان داریم که درصدد پذیرش بیشتر دانش آموزان برای ارتقا این تعداد تا 650 هزار نفر هستیم که با دریافت پیغام های بهداشتی از مراقبین سلامت، این آموزش ها را به همسالان واطرافیان جهت آگاهی بیشتر منتقل نمایند.

میرزا حسینی بیان نمود: این 45 هزار دانش آموز به صورت داوطلبانه در طی مدارس برای آگاهی بخشیدن بیشتر و انتقال پیغام های بهداشتی از طرف مراقبین سلامت انتخاب شده اند.

او با بیان اینکه عملی ترین راه چاره برای شکستن زنجیره انتقال و کنترل همه گیری بیماری کرونا به وسیله کاهش موارد ابتلای جدید است، توضیح داد: استفاده از ظرفیت تشکل دانش آموزی سفیران سلامت با تاکید برحضور و مشارکت فعال در کمپین مذکور، جلب همکاری سایر دانش آموزان مدرسه، نوآوری و خلاقیت در فرایند آموزش های فعال پیشگیری از کرونا ویروس برای گذراندن ایام تعطیل در خانه، تاکید به والدین خود مبنی بر خوداری از دید و بازدید و انجام سفر های غیر ضروری در ایام نوروز، از اهداف راه اندازی این کمپین است.

میرزاحسینی مطرح کرد: برگزاری مسابقه سفیران سلامت دانش آموزی با مشخصه سفیران سلامت در قالب عکس، پیغام بهداشتی، نامه ای به کرونا ویروس، ضبط شعر با صدای سفیر سلامت، نقاشی، کلیپ کوتاه دانش آموزی، خاطره نویسی و... ارسال آثار با مراجعه به سایت دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به آدرس: lec.behdasht.gov.ir و دستورالعمل شرکت در مسابقه نیز در سایت مذکور قرار گرفته است.

معاون تربیت بدنی وسلامت آموزش وپرورش استان کرمان گفت: به منظور تشویق وترغیب بچه ها، از بین دانش آموزانی که آثار برتر ارسال می نمایند، تعداد 10 نفر انتخاب و به آن ها جوایز نفیسی اهدا می گردد.

ی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 11 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: f30bar3a.ir شناسه مطلب: 377

به "کمپین، هر دانش آموز کرمانی یک سفیر سلامت در کرمان راه اندازی شد" امتیاز دهید

1 کاربر به "کمپین، هر دانش آموز کرمانی یک سفیر سلامت در کرمان راه اندازی شد" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمپین، هر دانش آموز کرمانی یک سفیر سلامت در کرمان راه اندازی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید