اجرای گام چهارم نشان داد نمی گردد روی وعده های غرب حساب کرد

به گزارش باشگاه فوتبال بارسلونا، فعال سیاسی اصولگرا گفت: دولت در مرحله چهارم کاهش تعهدات برجامی نظر منتقدانی را که از ابتدا اعلام می کردند آمریکا قابل اعتماد نیست پذیرفته است.

اجرای گام چهارم نشان داد نمی گردد روی وعده های غرب حساب کرد

محمدمهدی اسلامی، فعال سیاسی اصولگرا در گفت وگو با ، اظهار کرد: در دوره اصلاحات، فشاری برای ضرورت مذاکره با نهادهای بین المللی مطرح شد و دبیر وقت شورای عالی امنیت ملی مذاکراتی را شروع کرد و منتهی به پلمپ بعضی از تاسیسات در دوره ریاست جمهوری هشتم شد. همچنین استراتژی نظام ثابت کرد که این نوع ورود و تعامل با جهان بیش از هر چیز منتهی به گستاخی طرف های غربی و زیاده خواهی آنها خواهد شد.

او ادامه داد: نتیجه ای که از آن حاصل شد، فک پلمپ تاسیسات در سرانجام همان دوره توسط همان رئیس جمهور بود، در این دوره هم آقای روحانی این پیش بینی را می کردند که بسیاری از مراحلی که ما در مذاکرات ناگزیر به پذیرش آن بودیم به زودی در همین دولت منتهی به تغییر و بازگشت به حالت قبل خواهد شد؛ آنچنان که سخنگوی سازمان انرژی اتمی اعلام کردند که ما به حالت قبل برجام از لحاظ غنی سازی فردو در مرحله چهارم فاصله ای نداریم.

فعال سیاسی اصولگرا اضافه نمود: در مرحله چهارم کاهش تعهدات برجامی به نظر می رسد که دولت به نوعی نظر منتقدانی را که از ابتدا اعلام می کردند آمریکا قابل اعتماد نیست پذیرفته است و هیچ گاه نمی گردد روی وعده آن حساب کرد.

اسلامی یادآور شد: همچنین شاهد این بودیم که در دوره گذشته، اروپا، روسیه و چین کوشش زیادی کردند که این تغییر بازی توسط آمریکا را مدیریت نمایند و اجازه ندهند که فضای گفتمانی انقلابیون در ایران رجحان پیدا کند و سعی می کردند برجام را مانند یک موجود زنده نشان دهند و آن را یکی از مسیرهای تعامل بین المللی معرفی نمایند. اگرچه در برجام ما شاهد منافع جدی برای نظام بودیم اما بزرگترین منفعت این بود که ما به این نتیجه رسیدیم که گفت وگو با یک دیکتاتور نمی تواند نتیجه ای داشته باشد.

او توضیح داد: آنچه امروز به عنوان لیبرال دموکراسی مطرح می گردد، نوعی دیکتاتوری اقلیت مترف است. به نظر من اگر همین امروز در جامعه آمریکا رای گیری گردد، یک اکثریت مطلقی حامی رفتارهای آمریکا نخواهند بود. آنچه موسسات آمریکایی اعلام می نمایند نوعی تفاوت مطالبه افکار عمومی آمریکا نسبت به این موضوع است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 10 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: f30bar3a.ir شناسه مطلب: 48

به "اجرای گام چهارم نشان داد نمی گردد روی وعده های غرب حساب کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای گام چهارم نشان داد نمی گردد روی وعده های غرب حساب کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید