تجهیزات خانه هوشمند شامل چه مواردی می گردد؟

به گزارش باشگاه فوتبال بارسلونا، تجهیزات خانه هوشمند شامل چه مواردی می گردد؟ آیا برای هوشمند کردن یک ساختمان یا بخشی از آن مثل یک اتاق باید موارد زیادی تغییر پیدا کند؟ بیایید تا با انواع تجهیزات هوشمندسازی ساختمان آشنا شویم.

تجهیزات خانه هوشمند شامل چه مواردی می گردد؟

این مقاله به وسیله مهندسان و مشاوران شرکت هوشمندسازی ساختمان گوزن زرد نگارش شده که برای سازندگان، طراحان و افرادی که در حوزه بازسازی ساختمان فعال هستند مفید می باشد. تا با آگاهی بیشتر نسبت به هوشمند سازی ساختمان تصمیم گیری نمایند

تکنولوژی نو ظهور اسمارت هوم

هوشمند سازی ساختمان تکنولوژی جدیدی است که هنوز در ساختمان وارد نشده و سازندگان زیادی هستند که از این تکنولوژی استفاده نکردند. اما هستند سازندگانی که از مزایای هوشمندسازی استفاده می نمایند و ساختمان های با تکنولوژی روز در حوزه برق می سازند. این سازندگان تاثیر هوشمندسازی را در فروش واحد های خود دیده اند و آنها با هوشمند کردن ساختمان هایشان واحد های خود را سریع تر به فروش می رسانند. و این امر باعث می گردد تا پروژه های بیشتری ساخته و به فروش برسانند و عایدی آن ها بیشتر گردد. حتی برخی از سازندگان با هوشمند کردن واحد های خود نه تنها سریع تر واحد های خود را فروخته اند بلکه توانستند نسبت به محله و منطقه خود واحد های خود را گرانتر به فروش برسانند.

از این رو، روز به روز تکنولوژی هوشمندسازی ساختمان ها پیشرفت نموده و در ساختمان های بیشتری قرار می گیرد. ضمناً با پیشرفت تکنولوژی و رقابت در آن قیمت تجهیزات هوشمندسازی نیز کمتر شده و به همین علت در بیشتر ساختمان ها نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

اما هنوز اطلاعات در خصوص آن تکمیل نشده و می بینیم که در بیشتر پروژه ها که هوشمندسازی انجام می گردد، فقط روشنایی و سیستم سرمایش گرمایش ساختمان ها را با کلید های تاچ کنترل می نمایند. و نهایتا این دو آپشن را به جز تاپ پنل با موبایل نیز کنترل می نمایند. این کار فقط ظاهر کلید ها عوض شده و هوشمندسازی به معنای واقعی نمی باشد. که علت این کار هم آشنا نبودن با تجهیزات هوشمندسازی و امکانات آن می باشد. پس در ادامه این مقاله به معرفی تجهیزات هوشمندسازی و امکاناتی که دارند می پردازیم.

در ابتدا باید تعریف هوشمندسازی را بدانیم.

هوشمندسازی ساختمان به چه معناست؟

هوشمندسازی ساختمان تکنولوژی می باشد که تمام تجهیزات برقی ساختمان را در یک مجموعه به هم پیوسته قرار می دهد و بین این تجهیزات ارتباط برقرار می نماید. تجهیزات برقی داخل ساختمان شامل روشنایی، سرمایش گرمایش، سیستم صوتی و تصویری، آیفون تصویری، پرده های برقی، شیر برقی آب و گاز سیتم امنیتی، دوربین ها و …… می باشد.

دسته بندی تجهیزات خانه هوشمند

تمامی این تجهیزات برقی را می توان از درگاه های مختلف کنترل کرد. این درگاه های کنترلی عبارتند از :

  • تاچ پنل های هوشمند
  • کلیدهای هوشمند
  • موبایل (اندروید . ios)
  • ریموت کنترل
  • هوش مصنوعی
  • دستیار صوتی

سیستم هوشمند را زمانی می توان گفت هوشمند که خود تکنولوژی و هوش مصنوعی خانه را کنترل کند. نه اینکه خودمان با تاچ پنل ها و یا موبایل خانه را کنترل کنیم. بعنوان مثال خانه هوشمند خانه ای است که متوجه گردد کسی در خانه نیست و چراغ ها را خاموش کند. سیستم سرمایش و گرمایش را خاموش کند، سیستم امنیتی را فعال کند. پس از آشنایی با کلیات هوشمندسازی زمان آن است که با تجهیزات هوشمندسازی آشنا شویم .

آشنایی با تجهیزات هوشمندسازی

  • رله ها و عملگرها: به طور کلی تجهیزات برقی به رله ها احتیاج دارند برای قطع و وصل شدن یا روشن و خاموش شدن. چراغ ها ، سیستم سرمایش و گرمایش، پرده ها، شیرهای برقی ، این تجهیزاتی هستند که به رله باید وصل شوند . رله ها انواع مختلفی دارند . انواع مختلف آن ها در دسته بندی های میزان توان قابل تحمل و محل قرارگیری آن هاست .
  • سیستم صوتی و تصویری: سیتم صوتی و تصویری هوشمند احتیاج به آمپلی فایر هوشمند و اسپیکرها دارد. آپشن خیلی مجذوب کننده هوشمندسازی سیستم صوتی و تصویری می باشد. آمپلی فایرها می توانند در تابلو قرار بگیرند و اسپیکرها به آن متصل شوند و یا آمپلی فایرهایی هم هستند که بر روی اسپیکرها قرار می گیرند و به آنها اسپیکرهای آمپلی سر خود نیز می گویند.
  • سیستم امنیتی و سنسورها : سیتم امنیتی شامل سنسورهای مختلفی می باشد که عملنمودهای مختلف را سنجیده و نسبت به آنها فرمان های مختلف می دهند. سیستم واقعی به وسیله سنسورها و هوش مصنوعی عملکرد هوشمند خود را انجام می دهند. سنسورهای هوشمند شامل سنسور حرکتی، دود ،گاز ،نشت آب ، دما ،رطوبت، شدت روشنایی و….. می باشند.
  • کلید ها و تاچ پنل های هوشمند: برای کنترل تجهیزات هوشمند و آپشن های مختلف در هر فضا از کلیدها و تاچ پنل ها استفاده می گردد و انواع مختلفی دارند.در سایزها و مدل های مختلف برای کنترل چراغ ها، سیستم گرمایش سرمایش و… می بایست در هر فضا کلید یا تاچ پنل هوشمند استفاده کرد.
  • دستیار صوتی موبایل: دستیار صوتی موبایل از دیگر تجهیزاتی است که در خانه هوشمند جهت کنترل تجهیزات از آن ها استفاده می گردد و شما به وسیله این دستگاه ها می توانید در خانه و خارج از خانه تمام تجهیزات را کنترل کنید. مثلا در زمان خروج از خانه به دستیار صوتی می گویید خانه را خاموش کن و دستیار صوتی تمامی تجهیزات را خاموش می نماید و یا در خارج از خانه با موبایل خانه را گرم می کنید قبل از رسیدن به خانه تا زمانی که به خانه می رسید خانه دمای مطلوب داشته باشد.

در صورت احتیاج به هرگونه مشاوره و یا هدایت در ارتباط با پرسش تجهیزات خانه هوشمند شامل چه مواردی می گردد، شرکت هوشمندسازی ساختمان گوزن زرد به شما به شکل رایگان به شما مشاوره می دهد.

منبع: اتاق
انتشار: 21 بهمن 1401 بروزرسانی: 21 بهمن 1401 گردآورنده: f30bar3a.ir شناسه مطلب: 1708

به "تجهیزات خانه هوشمند شامل چه مواردی می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تجهیزات خانه هوشمند شامل چه مواردی می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید