کوشش بر تدأوم آمورشی به همه روش ها است، شبکه شاد یکی از گزینه هاست

به گزارش باشگاه فوتبال بارسلونا، وزیر آموزش وپرورش گفت: کوشش کردیم، مسائل شاد کم گردد. برای آن دسته از دانش آموزانی که نمی توانند از فضای مجازی استفاده نمایند، به مدیران گفتیم از راستاهای دیگر تداوم آموزش داشته باشند و راستا جایگزین را پیش بینی کردیم.

کوشش بر تدأوم آمورشی به همه روش ها است، شبکه شاد یکی از گزینه هاست

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری خبرنگاران، هم زمان با روز معلم، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش وپرورش در ویژه برنامه مدرسه تلویزیونی ایران با عنوان صبحی دیگر حضور پیدا کرد و با تبریک هفته معلم، به بیان توضیحاتی درباره آموزش در روزهای تعطیلی مدارس و آینده آموزش وپرورش پرداخت.

وی گفت: بعد از ورود کرونا، مدارس تعطیل شد اما مأموریت ما در تعلیم و تربیت تعطیل شدنی نیست. به هرحال مجموعه ای که برای صد سال آموخته که به وسیله حضور در کلاس آموزش ببیند باید از روش هایی استفاده می کرد که به شکل دیگری باشد. هر چند این موضوع غافلگیری عظیمی نه تنها برای ما بلکه برای کل جهان بود. این شرایط 1.5 میلیارد دانش آموز و دانشجو رو در جهان تحت تأثیر خود قرار داد و عظیم ترین وقفه های آموزشی ایجاد کرد و کشورها همه در تکاپو بودند که چگونه این را به خاتمه برسانند تا جاییکه حتی بعضی کشورها اعلام انتها سال تحصیلی را مطرح کردند.

وی ادامه داد: ما در این روزها از روش های مختلفی برای یاری به عدم تعطیلی آموزش در کشور استفاده کردیم و از کمتر از یک هفته بعد از اعلام تعطیلات کار را شروع کردیم. استقبال برنامه های آموزشی تلویزیونی بسیار زیاد بود و این آموزش ها بیش از 27 میلیون بار از سایت های مختلف دانلود شدند.

وزیر آموزش وپرورش اظهار کرد: هر چند ایراد برنامه آموزش تلویزیونی این است که یک طرفه است و تعامل میان معلم و دانش آموز در آن جریان ندارد. امکان اینکه معلمان تکلیفی بدند و تکلیفی بگیرند یا بازخوردی دریافت نمایند هم نیست. البته تجربه هایی هم در این زمینه در شبکه آموزش صورت گرفت ولی همچنان احتیاجمند بازنگری هایی در این میان هستیم.

حاجی میرزایی گفت: معلمان واقعاً در این میان سنگ تمام گذاشتند و با یک فراخوان به میدان آمدند، حتی در بستر فضای مجازی هم معلمان بسیار ایثار کردند. من وقتی داستان مطرح شدن موضوع آیلاند را در فضای مجازی شنیدم و سوابق معلم را آنالیز کردم واقعاً به احترام او از جا بلند شدم. او یک نمونه از معلمان ارزنده این سرزمین است. معلمی که سال ها از دوران بازنشستگی اش می گذشت و طبیعتاً با ابزار آموزش آنلاین آشنایی ندارد ولی در این روزها به یاری دانش آموزانش آمده است.

وی بیان نمود: در قیاس با سیستم های آموزشی جهان در مقابله با کرونا معلمان ما سرافراز هستند و بسیار رفتار مسئولانه ای داشتند.

وزیر آموزش وپرورش در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شبکه شاد نیز گفت: این روزها دوستان زیادی نکاتی را درباره شبکه شاد می گویند و حتماً نیز صداقت دارند اما سؤال این است که ما چه کاری می توانستیم انجام دهیم؟ یک راه این بود که مدارس را تعطیل کنیم و آموزش را هم تعطیل کنیم. برای دو ماه این امر شدنی نبود. ما احتیاج داشتیم بدانیم چقدر محتواها آموزش داده شده است و احتیاجمند یک برنامه جامع بودیم. به دنبال ایجاد محیطی در فضای مجازی بودیم که همان محیط واقعی مدرسه را در آن داشته باشد؛ و البته همان موقع که این ایده را داشتیم، می دانستیم که نمی تواند همه دانش آموزان را پوشش دهد.

وی درباره مسائل بعضی خانواده ها در دسترسی به تلفن همراه هوشمند، گفت: ما نگفتیم آن فردی که در توان مالی اش نیست، خود را به زحمت بیندازد و برود تلفن همراه هوشمند بخرد. تا به امروز 60 درصد دانش آموزان و بیش از 96 تا 97 درصد معلمان وارد سامانه شاد شدند. کوشش کردیم، مسائل شاد کم گردد. برای آن دسته از دانش آموزانی که نمی توانند از فضای مجازی استفاده نمایند، به مدیران گفتیم از راستاهای دیگر تداوم آموزش داشته باشند و راستا جایگزین را پیش بینی کردیم؛ همین برنامه آموزش تلویزیون، تلویزیون محلی، آموزش رادیویی، فراوری بسته های آموزشی (خودآموز شامل سؤالات و تکالیف) از جمله بود؛ خود را نسبت به همه دانش آموزان مسئول می دانیم و راضی نیستیم که خانواده ای خود را به مشقت بیندازد.

4129/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 7 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: f30bar3a.ir شناسه مطلب: 502

به "کوشش بر تدأوم آمورشی به همه روش ها است، شبکه شاد یکی از گزینه هاست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوشش بر تدأوم آمورشی به همه روش ها است، شبکه شاد یکی از گزینه هاست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید