خبرنگاران بریستول، کانون اعتراض ها به لایحه افزایش قدرت پلیس انگلیس

به گزارش باشگاه فوتبال بارسلونا، لندن- خبرنگاران- صدها نفر از معترضان به لایحه افزایش قدرت و اختیارات سرکوبگرانه پلیس انگلیس که با ماجرای قتل یک زن جوان به دست افسر پلیس همزمان شده، برای سومین بار در هفته جاری در شهر بریستول دست به تظاهرات زدند.

خبرنگاران بریستول، کانون اعتراض ها به لایحه افزایش قدرت پلیس انگلیس

به گزارش خبرنگاران، بنا به اعلام پلیس ضد شورش محله ایون و سامرست حدود 300 معترض حوالی ساعت 16 در محله کالج گرین تجمع کرده و سپس با سر دادن شعارهایی علیه دولت لندن در خیابان های مرکزی شهر راهپیمایی کردند. آن ها به تاثیر منفی افزایش قدرت پلیس اعتراض داشته و خواستار کنار گذاشتن این لایحه از سوی دولت هستند.

کنندگان مجلس انگلیس هفته گذشته به لایحه جنجالی دولت در خصوص افزایش قدرت پلیس برای سرکوب معترضان رأی موافق دادند. در این لایحه جنجالی، قدرت پلیس برای مقابله با اعتراضات خشونت آمیزی که تأثیر مخرب قابل توجهی بر جامعه یا دسترسی به مجلس ایجاد کند افزایش یافته است.

با این حال، عباراتی که بیش از هر چیز توجه منتقدان را جلب کرده است، جرم انگاری ایجاد سر و صدا و ایجاد مزاحمت های جدی است. در این لایحه برای ایجاد مزاحمت از طریق سر و صدا، تا 10 سال حبس در نظر گرفته شده است.

بالغ بر 60 کننده مجلس عوام انگلیس در نامه ای به وزیر کشور خواستار تغییر این لایحه شدند. آن ها در این نامه تصریح کرده اند که جرم انگاری مردم به دلیل برگزاری تظاهرات اعتراضی غیر قابل قبول و غیر قانونی است.

700 حقوقدان و استاد نامی حقوق در دانشگاه های انگلیس نیز لایحه افزایش قدرت و اختیارات پلیس را بسیار ظالمانه توصیف کرده و از دولت خواستند آن را کنار بگذارد.

اهالی بریستول و معترضان به رویکرد دولت، امشب در شعارهای خود گفتند که با اشکال مختلف به مخالفت با لایحه دولت ادامه خواهند داد.

پلیس ضد شورش برای جلوگیری از احتمال بروز درگیری که در تظاهرات دو بار گذشته مسبوق به سابقه بوده حضور دارد. تا زمان انتشار این گزارش، خبری از درگیری بین معترضان و پلیس گزارش نشده است اما برخی تصاویر منتشر شده نشان می دهد که معترضان تلاش می کنند تا خودروهای پلیس را به آتش بکشند.

پلیس لحظاتی پیش با صدور بیانیه ای در توئیتر گفت که شمار زیادی از معترضان همچنان در خیابان حضور دارند و ماموران تلااش می کنند تا آن ها را متفرق کنند.

یکشنبه گذشته معترضان به مقر اصلی پلیس بریستول حمله، شیشه های آن را در هم شکستند و خودروهای پلیس را به آتش کشیدند. در این حادثه دست کم 21 افسر پلیس زخمی شدند. پنجشنبه گذشته نیز پلیس ضد شورش با معترضان در بریستول درگیر شد و 14 نفر را بازداشت کرد.

منبع: ایرنا
انتشار: 23 فروردین 1400 بروزرسانی: 23 فروردین 1400 گردآورنده: f30bar3a.ir شناسه مطلب: 1048

به "خبرنگاران بریستول، کانون اعتراض ها به لایحه افزایش قدرت پلیس انگلیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بریستول، کانون اعتراض ها به لایحه افزایش قدرت پلیس انگلیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید