درخواست رئیس سازمان مالیاتی از شهردار تهران برای نامگذاری مکان هایی به نام مالیات

به گزارش باشگاه فوتبال بارسلونا، تهران (پانا) - رئیس سازمان امور مالیاتی در ملاقات با شهردار تهران خواهان نامگذاری پروژه های مهم شهری از جمله بوستان ها، خیابان ها، میادین، پل ها و سایر اماکن عمومی شهری به نام مالیات شد.

درخواست رئیس سازمان مالیاتی از شهردار تهران برای نامگذاری مکان هایی به نام مالیات

به گزارش سازمان امور اقتصادیاتی، داوود منظور، رئیس کل سازمان امور اقتصادیاتی کشور در ملاقات با علیرضا زاکانی شهردار تهران بر ضرورت توسعه همکاری های مشترک و دو جانبه این دو سازمان به منظور ارتقای فرهنگ اقتصادیاتی در جامعه و نیز استفاده بهینه از ظرفیت های طرفین برای تحقق سیاست های کلان اقتصادی تاکید نمود.

رئیس کل سازمان امور اقتصادیاتی کشور در این نشست، ابتدا به موضوعات، مسائل و دستاوردهای کلان حوزه نظام اقتصادیاتی در دوره نو اشاره و اظهار داشت: یکی از دلایل پایین بودن نسبت اقتصادیات به فراوری ناخالص داخلی در کشور، گستردگی و بالا بودن معافیت های اقتصادیاتی در کشور است و ضروری است نهادهای تصمیم گیر به ویژه مجلس شورای اسلامی، معافیت های اقتصادیاتی را بازنگری کرده و با اصلاح و ساماندهی معافیت های اقتصادیاتی به توسعه و عمران و آبادانی شهرها و روستاها یاری کنند.

منظور توضیح داد: اقدامات پژوهشی و علمی مرکز پژوهش های مجلس نیز می تواند بستر لازم برای تصمیم گیری نهادهای اجرایی و قانونگذار در مورد هدفمندسازی معافیت های اقتصادیاتی را مهیا نماید.

رئیس کل سازمان امور اقتصادیاتی کشور در ادامه سخنان خود به موضوع نوسازی، ترمیم و تهاتر ساختمان های فرسوده متعلق به سازمان امور اقتصادیاتی کشور با ساختمان های در اختیار شهرداری تهران پرداخت.

وی اظهار داشت: طبیعتاً بازسازی تعداد زیادی ابنیه و ساختمان فرسوده در شهر و استان تهران به وسیله سازمان امور اقتصادیاتی کشور ارزان نبوده و یا اصولاً به وسیله این سازمان قابل اجرا نیست و شهرداری تهران به علت برخورداری از تیم های حرفه ای عمرانی و تعامل با پیمانکاران بزرگ و با سابقه، می تواند در این زمینه به سازمان امور اقتصادیاتی یاری های قابل ملاحظه ای نماید.

معاون وزیر اقتصاد افزود: یکی از مسائل و مسائل اساسی سازمان امور اقتصادیاتی کشور، نامناسب و فرسوده بودن بخش قابل توجهی از فضاهای کاری همکاران و عدم امکان ارائه خدمات مؤثر و رضایت بخش به شهروندان است و بازسازی یا معاوضه ساختمان های فرسوده ادارات اقتصادیاتی شهر و استان تهران با ساختمان های مناسب در اختیار شهرداری می تواند نظام اقتصادیاتی را در برطرف این مشکل یاری نماید.

رئیس کل سازمان امور اقتصادیاتی کشور در ادامه اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که همیشه مدنظر بوده و همکاری شهرداری ها در این زمینه می تواند یاری مهمی به ارتقای توان نظام اقتصادیاتی نماید، ورود جدی شهرداری ها به عرصه فرهنگ سازی اقتصادیاتی است و طبیعتاً تبیین آثار پرداخت اقتصادیات در جامعه و بیان اینکه زیرساخت های مهم شهری و روستایی از جمله پل ها، جاده ها، مدارس، درمانگاه ها و غیره از محل اقتصادیات مردم ساخته می گردد، تأثیر بسزایی بر افزایش مشارکت اجتماعی مردم در پرداخت اقتصادیات دارد.

منظور عنوان داشت: از آنجایی که بر اساس قانون درصدی از اقتصادیات بر ارزش اضافه کرده کالاها و خدمات به منابع اقتصادی مجموعه شهرداری در جهت توسعه زیر ساخت ها و خدمات شهرداری ها به مردم اختصاص می یابد، همکاری و مساعدت مجموعه شهرداری در امر فرهنگ سازی و اطلاع رسانی در مورد نحوه هزینه درآمدهای اقتصادیاتی، علاوه بر تحقق اهداف و سیاست های کلان نظام در زمینه قطع وابستگی به درآمدهای نفتی و اتکای حداکثری بودجه به درآمدهای پایدار اقتصادیاتی، به طور مستقیم نیز موجب افزایش دسترسی مجموعه شهرداری به منابع پایدار اقتصادی حاصل از اقتصادیات بر ارزش اضافه کرده خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه ملموس نمودن آثار پرداخت اقتصادیات در زندگی اجتماعی و تبیین موارد هزینه کرد و مصرف اقتصادیات در جامعه، یکی از مؤلفه های مهم در ارتقای تمکین اقتصادیاتی مودیان محسوب می گردد، بیان داشت: شهرداری ها به واسطه مسئولیتی که در حوزه توسعه و عمران شهری دارند، می توانند در این زمینه بسیار نقش آفرین باشند.

رئیس کل سازمان امور اقتصادیاتی کشور در این خصوص یادآور شد: نامگذاری پروژه های مهم شهری از جمله بوستان ها، خیابان ها، میادین، پل ها و سایر اماکن عمومی شهری خدمت رسان به مردم به نام اقتصادیات یکی از اقداماتی است که شهرداری ها می توانند در این زمینه مساعدت کنند.

لازم به ذکر است شهردار تهران، ضمن استقبال از پیشنهادات مطرح شده و تاکید بر توسعه همکاری های مشترک جهت معرفی آثار و نتایج درآمدهای اقتصادیاتی در عمران و آبادانی و توسعه خدمات شهری، عنوان داشت: طرح معاوضه ساختمان های فرسوده متعلق به سازمان امور اقتصادیاتی با ساختمان های در اختیار شهرداری تهران، موضوع بسیار مهم و قابل انجام است و می توان این طرح را با ساز و کارهای مختلف مثل واگذاری یا تهاتر ساختمان ها به انجام رساند تا شرایط مساعدتری برای شهروندان عزیز فراهم گردد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 13 خرداد 1401 بروزرسانی: 13 خرداد 1401 گردآورنده: f30bar3a.ir شناسه مطلب: 1553

به "درخواست رئیس سازمان مالیاتی از شهردار تهران برای نامگذاری مکان هایی به نام مالیات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست رئیس سازمان مالیاتی از شهردار تهران برای نامگذاری مکان هایی به نام مالیات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید