دولت افغانستان: کاهش نیروهای آمریکایی تاثیری در شرایط امنیتی نمی گذارد

به گزارش باشگاه فوتبال بارسلونا، در حالی که قرار است پس از توافق آمریکا و طالبان فرایند تدریجی خروج نیروهای خارجی از افغانستان شروع گردد، رئیس جمهور این کشور گفت که کاهش 4 هزار نیرو تاثیری در شرایط امنیتی نخواهد گذاشت.

دولت افغانستان: کاهش نیروهای آمریکایی تاثیری در شرایط امنیتی نمی گذارد

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان در ملاقات با فرماندهان نظامی این کشور گفت که تعهد سازمان ناتو برای تأمین و حمایت از نیروهای امنیتی ادامه دارد.

ارگ ریاست جمهوری افغانستان در بیانیه ای نوشت که اشرف غنی در این ملاقات با اشاره به توافق احتمالی آمریکا و طالبان گفت: نیروهای امنیتی و دفاعی افغان توانایی مدیریت خطرات برخاسته از توافق صلح را دارند.

در حالی که بعضی گزارش ها حاکی از آن است که پس از توافق آمریکا و طالبان شمار نظامیان آمریکایی مستقر در افغانستان از 13 هزار نفر به 8 هزار و 600 نفر کاهش می یابد، رئیس جمهور افغانستان ادامه داد که کاهش نزدیک به 4 هزار نیروی آمریکایی از افغانستان هیچ نوع تأثیری در شرایط امنیتی نخواهد گذاشت.

پیش از این عبدالسلام حنفی معاون دفتر سیاسی طالبان و از اعضای تیم مذاکره کننده طالبان گفته بود که پس از توافق با آمریکا همه نیروهای خارجی براساس یک جدول زمانی افغانستان را ترک خواهند کرد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 14 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: f30bar3a.ir شناسه مطلب: 289

به "دولت افغانستان: کاهش نیروهای آمریکایی تاثیری در شرایط امنیتی نمی گذارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت افغانستان: کاهش نیروهای آمریکایی تاثیری در شرایط امنیتی نمی گذارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید