رایزنی وزیر خارجه آمریکا با فرستاده ویژه سازمان ملل درباره بحران یمن

به گزارش باشگاه فوتبال بارسلونا، وزیر خارجه آمریکا در گفت وگو با فرستاده سازمان ملل در امور یمن مدعی شد که واشنگتن از یک یمن باثبات، متحد و بدون مداخله خارجی حمایت می نماید.

رایزنی وزیر خارجه آمریکا با فرستاده ویژه سازمان ملل درباره بحران یمن

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از رایزنی آنتونی بلینکن وزیر خارجه این کشور با مارتین گریفیتس نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن در روز یک شنبه اطلاع داد.

براساس گزارش خبرگزاری رویترز، به گفته وی، بلینکن در این گفت وگو از تصمیم واشنگتن برای تقویت تلاشهای دیپلماتیک در کنار اقدامات سازمان ملل متحد برای سرانجام دادن به جنگ در یمن صحبت نموده است.

ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با انتشار بیانیه ای در این زمینه اضافه نمود: بلینکن تاکید نموده است که ایالات متحده از یک یمن باثبات و متحد و عاری از نفوذ خارجی حمایت می نماید و به گریفیتس گفته که هیچ راه چاره نظامی برای بحران یمن وجود ندارد.

این درحالیست که ائتلاف سعودی با حمایت کشورهای غربی از جمله آمریکا از سال 2015 در حال عملیات نظامی علیه یمن و مداخله در امور داخلی این کشور است.

به دنبال حملات ویرانگر ائتلاف سعودی به زیرساختهای یمن، سازمان ملل بحران یمن را بدترین بحران انسانی حال حاضر در دنیا خوانده است.

بلینکن پیش از این از انصارالله یمن خواسته بود عملیات نظامی در شهر مارب و حملات به عربستان را متوقف نموده و مذاکرات صلح را دوباره از سر بگیرند.

نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن طی چند هفته گذشته پیشرویهای زیادی در استان راهبردی مارب داشته و اکنون در سه کیلومتری مرکز این استان و آزادسازی این شهر قرار دارند.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 16 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 16 اردیبهشت 1400 گردآورنده: f30bar3a.ir شناسه مطلب: 1087

به "رایزنی وزیر خارجه آمریکا با فرستاده ویژه سازمان ملل درباره بحران یمن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رایزنی وزیر خارجه آمریکا با فرستاده ویژه سازمان ملل درباره بحران یمن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید