زیاده روی در مصرف نمک ریسک این بیماری را افزایش می دهد

به گزارش باشگاه فوتبال بارسلونا، بیشتر افراد در سطح دنیا هر روز بین 9 تا 12 گرم نمک مصرف می نمایند که بسیار بالاتر از حداکثر اندازه مصرف روزانه است. رژیم غذایی با نمک بالا با افزایش خطر فشار خون بالا و زوال عقل مرتبط است.

زیاده روی در مصرف نمک ریسک این بیماری را افزایش می دهد

به گزارش مهر، محققان دانشگاه بهداشت فوجیتا ژاپن، سیستم های خاص بدن دخیل در فشار خون بالا و اختلال شناختی ناشی از نمک زیاد را با استفاده از مدل موش شناسایی نموده اند.

رژیم غذایی با نمک بالا یک عامل خطر شناخته شده برای فشار خون بالا است. تحقیقات قبلی بعلاوه افزایش نمک را به کاهش شناختی و خطر بیشتری برای زوال عقل مرتبط نموده است.

علاوه بر این، افراد مبتلا به فشار خون بالا در معرض خطر ابتلا به زوال عقل هستند.

بعلاوه محققان دریافتند که افزودن فسفات های بیش از حد به پروتئین تاو در درجه اول مسئول بروز مسائل عاطفی و شناختی است.

تاو یک پروتئین کلیدی در ارتباط با ایجاد نوعی زوال عقل به نام بیماری آلزایمر است.

در این مطالعه، دانشمندان از یک مدل موش برای آنالیز بیشتر این ارتباط استفاده کردند. محققان به مدت 12 هفته آب آشامیدنی با نمک بالا را به موش ها دادند و فشار خون آن ها را کنترل کردند.

تیم تحقیقاتی بعلاوه تأثیر مصرف نمک زیاد بر عملکرد عاطفی و شناختی آن ها و فسفوریلاسیون تاو در قشر جلوی مغز و منطقه ها هیپوکامپ را تحت نظر داشتند.

محققان نقش دو سیستم را مورد آنالیز قرار دادند: هورمون آنژیوتانسین II (ANG II) و گیرنده آن AT 1، و مولکول لیپیدی پروستاگلاندین E 2 (PGE 2) و گیرنده EP 1 آنکه در ابتلا به فشار خون بالا ناشی از نمک بالا و اختلال عصبی نقش دارند.

ANG II-AT 1 نقش مهمی در تنظیم فشار خون و مایعات بدن دارد. PGE 2-EP 1 بعلاوه تأثیر مستقیمی بر فشار خون دارد.

دانشمندان معتقدند که این یافته ها ممکن است با هدف قرار دادن سیستم های AGII-AT 1 و E 2-EP 1، زمینه درمانی تازه برای زوال عقل ناشی از فشار خون را هموار کند.

منبع: فرارو
انتشار: 26 خرداد 1402 بروزرسانی: 26 خرداد 1402 گردآورنده: f30bar3a.ir شناسه مطلب: 1757

به "زیاده روی در مصرف نمک ریسک این بیماری را افزایش می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیاده روی در مصرف نمک ریسک این بیماری را افزایش می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید