طرز تهیه کیک ووپی، یگی از خوراکی های معروف و محبوب دنیا

به گزارش باشگاه فوتبال بارسلونا، کیک ووپی یکی از کیک های بسیار معروف و محبوب می باشد و تاریخ آن برای کشور نیو انگلند می باشد و بعد در سراسر ایالات متحده این کیک تهیه و فروخته شد و بزرگترین کیک ووپی در دنیا در پورتلند جنوبی در 26 مارس با ورزن 481 کیلوگرم است.

طرز تهیه کیک ووپی، یگی از خوراکی های معروف و محبوب دنیا

این کیک از دو لایه تهیه می گردد وسط کیک با خامه قنادی زده شده پر می گردد. اما با مقادیر گفته شده به شما 10 عدد کیک ووپی جفت می دهد و شما می توانید برای عصرانه و مهمانی های خود این کیک خوشمزه و نرم را به راحتی تهیه کنید.

بافت این کیک بسیار نرم است و به همین علت باید از پودر شکر بهره ببرید. این شیرینی اصالت آمریکایی دارد و به ووپی پای شکلاتی نیز گفته می گردد.

مواد لازم

آرد 2 و نیم پیمانه

تخم مرغ 1 عدد

پودر شکر 1 پیمانه

کره 100 گرم به دمای محیط رسیده

بکینگ پودر 2 ق چای خوری

وانیل 1/4 ق چای خوری

پودر کاکائو 1 ق سوپ خوری

شیر 1 پیمانه

خامه فرم گرفته 1 و نیم پیمانه

طرز تهیه کیک ووپی

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا باید همه مواد را در دمای محیط قرار دهید تا هم دما شوند و بعد به یاری یک پیمانه قنادی یا یک لیوان دسته دار فرانسوی مواد را مقدار گیری کنید. سپس فر را با دمای 175 درجه روشن کنید تا گرم گردد. آرد را با بیکنیگ پودر مخلوط کنید سه بار الک کنید. برای تهیه پودر شکر باید شکر را داخل آسیاب کنید تا پودری گردد یا از دانه ریز بهره ببرید.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد

پودر شکر و کره را داخل کاسه همزن ریخته و هم بزنید تا پوک و سبک شوند و تخم مرغ و وانیل را افزوده و یک دقیقه هم زده و آرد و پودرکاکائو و بکینگ پودر را با هم ترکیب و الک نموده و نیمی از مواد را افزوده و شیر را افزوده و مابقی ترکیب آرد را افزوده و همزده و موادمان از مواد کیک کمی منسجم تر است.

مرحله سوم: پخت کیک ووپی

حالا باید مواد تهیه شده را داخل قیف ریخته و داخل سینی که کاغذ روغنی قرار دهید،با فاصله ریخته و داخل فر از قبل گرم شده با دمای 175 درجه سانتیگراد به مدت تقریبی 15 تا 20 دقیقه بپزید (تا زمانی که خلال چوبی را داخل یکی از ووپی ها زده و خارج کنید و تمیز از داخل ووپی خارج گردد) و بعد با خامه قرم گرفته را از قبل در دمای محیط قرار دهید تا نیمه یخی گردد و بعد فرم دهید و روی یک طرف شیرینی قرار دهید و یک کیک دیگر را روی آن قرار دهید و به دلخواه با پودر قند یا شکلات ذوب شده تزیین کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت کیک ووپی

می توانید نیمی از ووپی را داخل شکلاذوب شده بزنید یا شکلات را داخل قیف بریزید.

دما برای فر های برقی باید روی 155 باشد.

منبع: گردشبان
انتشار: 25 مرداد 1402 بروزرسانی: 25 مرداد 1402 گردآورنده: f30bar3a.ir شناسه مطلب: 1780

به "طرز تهیه کیک ووپی، یگی از خوراکی های معروف و محبوب دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه کیک ووپی، یگی از خوراکی های معروف و محبوب دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید