مقاله: اجرای سازه های بتنی از صفر تا صد خاکبرداری تا اجرای راه پله

به گزارش باشگاه فوتبال بارسلونا، در صورتی که زمین منطقه سست باشد و یا به هر دلیل امکان استفاده از روش های بالا وجود نداشته باشد، برای اجرای پی و فونداسیون از قالب بندی استفاده می شود. در صورت استفاده از قالب، جهت اجرا و تحکیم قالب به خاکبرداری اضافی در فونداسیون احتیاج داریم.

مقاله: اجرای سازه های بتنی از صفر تا صد خاکبرداری تا اجرای راه پله

پس از استقرار و محکم کردن میلگردهای بافته شده و تکمیل قالب بندی، بتن ریزی شروع می شود. به طور کلی بنا بر توصیه آیین نامه بتن، ارتفاع بتن ریزی نباید بیش از 0/9 الی 1/2 متر باشد چرا که ریختن بتن از ارتفاع زیاد منجر به جدا شدن دانه ها خواهد شد. معمولاً بتن ریزی ستون در روش بتن ریزی ستی، در 2 یا 3 مرحله انجام می شود.

پایدارسازی گود بخش دیگری از عملیات گودبرداری است که در مناطق مسکونی و همچنین غیرمسکونی به منظور تثبیت دیوارهای گود به کار گرفته می شود. روش های مختلفی به منظور پایدار سازی گود بر اساس شرایط پروژه و نوع خاک به کار گرفته می شوند. به طور کلی اگر بخواهیم فقط نام برده باشیم، اصلی ترین روش های پایداری سازی گود را می توان در 7 مورد زیر خلاصه بندی کرد.

بتن مگر یا بتن نظافت یا همان بتن رگلاژ کف قالب بندی فونداسیون، در واقع یک بتن با عیار سیمان کم (بین 100 تا 150 کیلوگرم سیمان بر مترمکعب) است که به منظور آماده سازی بستر خاکبر داری شده برای آرماتوربندی و صفحه گذاری اجرا می شود. برای دانستن بیشتر در مورد بتن مگر می توانید به مقاله کاربرد بتن مگر چیست + چگونگی اجرای بتن مگر سری بزنید.

منبع مقاله: اجرای سازه های بتنی از صفر تا صد خاکبرداری تا اجرای راه پله

انتشار: 18 دی 1400 بروزرسانی: 18 دی 1400 گردآورنده: f30bar3a.ir شناسه مطلب: 1416

به "مقاله: اجرای سازه های بتنی از صفر تا صد خاکبرداری تا اجرای راه پله" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: اجرای سازه های بتنی از صفر تا صد خاکبرداری تا اجرای راه پله"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید