واکنش باقری به دوپینگ وزنه بردار نوجوان؛ او مکمل غیراستاندارد مصرف کرد، نه داروی آنابولیک

به گزارش باشگاه فوتبال بارسلونا، نایب رئیس و رئیس کمیته پزشکی فدراسیون وزنه برداری می گوید که مثبت شدن تست دوپینگ وزنه بردار نوجوان به علت استفاده از مکمل غیر استاندارد بوده است.

واکنش باقری به دوپینگ وزنه بردار نوجوان؛ او مکمل غیراستاندارد مصرف کرد، نه داروی آنابولیک

داود باقری در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرنگاران در خصوص اعلام خبر دوپینگ وزنه بردار نوجوان ایران در مسابقات نوجوانان دنیا گفت: ماده ای که در تست دوپینگ وزنه بردار ایران پیدا شده، فقط یک مکمل غذایی است و داروی آنابولیک نیست. شرحات لازم را به ATA (سازمانی که با وادا همکاری می نماید) شرح دادیم و این احتمال وجود دارد که او را ببخشند. این همان اشتباهی است که خیلی ها انجام می دهند و از مکمل غیراستاندارد استفاده می نمایند. او از این مکمل قبل از مسابقه استفاده نموده که اصلا هم لازم نبوده است.

وی با تاکید بر اینکه نباید پیش از اعلام رأی به حدس در خصوص نام ورزشکار پرداخت، توضیح داد: اکنون در مرحله ارزیابی هستیم و طبق قوانین آنتی دوپینگ پرداختن به این موضوع در این مقطع درست نیست. هنوز معلوم نیست چه حکمی صادر می گردد.

باقری پرداختن به موضوع دوپینگ ورزشکار نوجوان را ضربه به وزنه برداری دانست و گفت: اگر کسی می خواهد فدراسیون را بزند، با این کار ورزشکار آسیب می بیند. دوپینگ به هر حال اتفاق می افتد، در این پرونده هم یک اشتباه اتفاق افتاده و ماده مصرفی هم آنابولیک نیست که ورزشکار از آن سودی برده باشد. ورزشکار اشتباه و مکمل اضافه بر سازمان استفاده نموده، مکملی که آلوده بوده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 8 بهمن 1400 بروزرسانی: 8 بهمن 1400 گردآورنده: f30bar3a.ir شناسه مطلب: 1438

به "واکنش باقری به دوپینگ وزنه بردار نوجوان؛ او مکمل غیراستاندارد مصرف کرد، نه داروی آنابولیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش باقری به دوپینگ وزنه بردار نوجوان؛ او مکمل غیراستاندارد مصرف کرد، نه داروی آنابولیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید